Toon posts:

[Notification Area] Iconen VOLLEDIG verbergen?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik denk dat dit wellicht een domme vraag is, ik weet er echter zelf geen antwoord op.
Is er een tweak app of iets dergelijks waarmee ik naar eigen keuze iconen in de notification area naast de klok kan verbergen? En dan zo dat men ze ook niet tevoorschijn kan toveren door op het pijltje te klikken? Ik weet dat er de mogelijkheid is om in het register een wijziging te doen waardoor de hele zooi verdwijnt, maar wil enkel specifieke iconen verbergen.

En natuurlijk ook niet een programma dat zichzelf dan weer in de taakbalk zet als "icon hider" of iets dergelijks... het moet dus een compleet onzichtbare maatregel zijn.

Iemand?

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
**kickje**

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmja, niet echt een antwoord op je vraag maar in de meeste programma's kun je wel aangeven dat je geen icon wil. Soms moet je er beter voor zoeken dan anders, maar ik denk dat je zo een heel eind kunt komen.

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:42:
Hmja, niet echt een antwoord op je vraag maar in de meeste programma's kun je wel aangeven dat je geen icon wil. Soms moet je er beter voor zoeken dan anders, maar ik denk dat je zo een heel eind kunt komen.
Dan is dat uiteindelijk gewoon een wijziging in het register die het programma in kwestie maakt.
Is er dan echt geen stukje software die dat voor je kan doen?
Want niet alle programma's beschikken over zo'n optie.
Vreemd dat er dan echt niemand is die naar hetzelfde op zoek is.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:58:
[...]

Dan is dat uiteindelijk gewoon een wijziging in het register die het programma in kwestie maakt.
Is er dan echt geen stukje software die dat voor je kan doen?
Want niet alle programma's beschikken over zo'n optie.
Vreemd dat er dan echt niemand is die naar hetzelfde op zoek is.
Wel handig dat je even het OS vermeld? 8)7

Maar deze functionaliteit zit STANDAARD!! in Windows XP. Daarom is er waarschijnlijk ook geen extern programma voor.

Rechtermuisknop naast je klok -> properties -> Taskbar -> Customize -> bij het programma (always hide !! )

Verwijderd

Wat denk je eigenlijk te bereiken door het niet tonen van de icoontjes? Door ze te verbergen zoals gideon82 hierboven uitlegt, zijn ze niet meer zichtbaar, maar als je dan op het pijltje klikt, komen ze weer tevoorschijn. Denk je resources te besparen door het niet tonen van een icoontje?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:08:
Wat denk je eigenlijk te bereiken door het niet tonen van de icoontjes? Door ze te verbergen zoals gideon82 hierboven uitlegt, zijn ze niet meer zichtbaar, maar als je dan op het pijltje klikt, komen ze weer tevoorschijn. Denk je resources te besparen door het niet tonen van een icoontje?
Zie dat inderdaad het gewoon te voorschijn komt wanneer je op het pijltje klikt 8)7

Anders zoiets? http://www.qwerks.com/Product.asp?ProductID=7848

Verwijderd

Topicstarter
kansloos idd dat mensen niet eerst lezen... ok ok ik heb er niet bij gezet dat het om windows xp gaat, maar dat lijkt me toch wel het meest voor de hand liggende. En daarnaast heb ik erbij vermeld dat ik NIET wil dat ze weer tevoorschijn komen met een klik op het pijltje. Dus enkel de laatste reactie lijkt me nuttig, want ik vroeg om een stukje software om mijn probleem mee op te lossen.
Dus gideon, bedankt in deze.

En voor de duidelijkheid, waarom probeer je iets te verbergen? meestal zodat andere mensen het niet zien misschien? logisch nadenken is ook een vak. anyways, ik zoek het zelf verder wel uit.
To all modjes, lock up this one plz...

bedankt voor iedereen die wel serieus zijn gedachten hierover de loop gaf.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En leuk dat je hier nieuw bent op GoT, maar dan hoef je niet zo geirriteerd te reageren natuurlijk ;)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:34:
En leuk dat je hier nieuw bent op GoT, maar dan hoef je niet zo geirriteerd te reageren natuurlijk ;)
Tis nix ergs ofzo, ben niet pissed.. maar dat soort dingen kan ik niet zo goed tegen.. het feit dat ik hier een vraag stel wil natuurlijk niet zegge dak op me achterhoofd ben gevallen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

:+

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het helpt dan ook als je ook even vermeldt waarom je zoiets zoekt.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:43
Oplossing :)

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoTrayItemsDisplay"=dword:00000001

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1