Toon posts:

Technisch vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opnieuw (een schone) windows geinstaleerd, maar nu alleen met mijn SATA schijf aangesloten (ipv sata, ide, ide). Dit omdat de boot van Windows nog altijd op mijn oude IDE schijf stond. Werkt top! Met een nadeel, mijn IDE schijven worden nu niet meer gevonden in de bios. Ik heb een A8N-E Asus moederbord, een SATA schijf, en twee oude IDE schijven. De laatste twee wilde ik eigenlijk gaan gebruiken als back up.
Iemand een oplossing?
Heb overiggens al geprobeerd met Maxblast de schijven weer te vinden, helaas niet gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 22:05 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat je IDE controller in de bios wel aan?

Steken ze wel in?

[ Voor 5% gewijzigd door Snake op 26-03-2007 22:06 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

ehm zoals ik het nu lees heb je alleen je sata schijf aangesloten.. lijkt me niet praktisch om schijven niet aan te sluiten als je er wel bij wilt.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Schijven zijn wel aangesloten, maar heb windows geinstaleerd zonder de twee oude schijven. Dit om te voorkomen dat windows hier iets van zijn boot op zou zetten. Het werkte eerst ook, maar na de instalatie zonder de twee oude ide schijven, ben ik ze kwijt..... Ook aangesloten, ze komen niet eens voor in het opstart scherm.
Dat van die IDE controller ga ik even nakijken. Maar in de de Bios setup komen ze niet voor. Ga nog even pielen met dit.

Alles staat aan, maar er wordt niks gevonden....er ratelt wel iets met opstarten van windows...vreemd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 22:29 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:21:
Schijven zijn wel aangesloten, maar heb windows geinstaleerd zonder de twee oude schijven. Dit om te voorkomen dat windows hier iets van zijn boot op zou zetten. Het werkte eerst ook, maar na de instalatie zonder de twee oude ide schijven, ben ik ze kwijt..... Ook aangesloten, ze komen niet eens voor in het opstart scherm.
Dat van die IDE controller ga ik even nakijken. Maar in de de Bios setup komen ze niet voor. Ga nog even pielen met dit.

Alles staat aan, maar er wordt niks gevonden....er ratelt wel iets met opstarten van windows...vreemd
Flat stuque? Master/Slave goed?

Misschien staat je controller aan, maar moet je ze nog detecteren: in het scherm waar je SATA drive staat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8