[iTunes] CD rippen wil niet? Alternatieven?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb hier een vaag probleem. Ik probeer een CD te importeren in iTunes alleen dit krijgt iTunes niet voor mekaar. De eerste 10 tracks gaan wel goed, maar daarna niet meer.

Ja maar * Red , je CD is gewoon smerig....

Nee, dat is hij niet. Heb hem helemaal opgepoetst, geen kras op te zien. Ik heb ook al geprobeerd om het op lagere snelheid te importeren, maar dit werkt ook niet.
Dus ik ben op zoek naar een alternatief, welke misschien wel mijn CD wil rippen. Want het is een cd die ik bijna nergens kan krijgen, ooit eens gekocht bij de Media Markt en sindsdien nooit meer gezien, laat staan gehoord. Wie weet er goede vervangers voor iTunes om een simpel cd'tje mee te rippen.

Overigens staat er geen copy-control logo op de CD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij het perfecte programma hiervoor is : http://www.exactaudiocopy.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt Max, maar je zou misschien ook eerst een image kunnen maken van de CD via Schijfhulpprogramma. Overigens hoeft er niet perse een copy-control logo op te staan als de CD kopieerbeveiligd is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 22:37
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Meestal gebruik ik Exact Audio Copy (EAC) om cd's te rippen en ben er erg tevreden over. Een andere optie is misschien eerst een image te trekken van de cd.

[ Voor 46% gewijzigd door Dr. Malsain op 26-03-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Dr. Malsain schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:08:
Meestal gebruik ik Exact Audio Copy (EAC) om cd's te rippen en ben er erg tevreden over. Een andere optie is misschien eerst een image te trekken van de cd.
Nou, of ik ben gek, maar volgens mij is Exact Audio Copy toch echt een Windows applicatie en volgens mij zitten we hier in APL.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Overigens geen succes op beide manieren:

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/cd1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/cd2.png

Morgen maar eens even spelen met de opties van Max...... maar ben bang dat ik deze toffe CD in de container kan deponeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Red schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:16:
[...]

[...]

Nou, of ik ben gek, maar volgens mij is Exact Audio Copy toch echt een Windows applicatie en volgens mij zitten we hier in APL.....
Excuses, had alleen de titel van het topic gelezen en niet gekeken in welk subforum het zat. Heb je geen opties om een image te maken van een cd en daarna te mounten als audio-cd?

Als het echt een toffe cd is die je niet kwijt wilt is het misschien toch een optie om deze te rippen met EAC bij een bekende die een Windows OS heeft draaien op z'n pc.

Ik heb zelf namelijk een keer een zwaar beschadigde cd nog kunnen redden. Die kon je in je cd-speler niet normaal meer afspelen maar met EAC en een paar uur verder had ik toch nog een reservekopie.

BTW: Hoe heet de cd trouwens? Misschien dat iemand hem in de kast heeft liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Malsain op 26-03-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 15:14
Nu ik mijn CD collectie aan het importeren ben in iTunes, kom ik helaas ook af en toe een CD tegen waarop iTunes compleet crashed. Vaak lukt het wel om hem dan met iTunes in een andere computer te importeren. Anders moet je inderdaad op een Windows computer EAC eens proberen zoals eerder in dit topic ookal werd getipt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De tekst in die foutmeldingen doet mij vermoeden dat het probleem niet bij de CD ligt.
Er heeft zich een fout (2) voorgedaan bij het kopiëren. (Bestand of directory bestaat niet.)
Aangezien een audio-CD sowieso geen bestanden of directories kan bevatten, lijkt het mij sterk dat hij die probeert te openen van de CD.
Kan de drive niet openen voor schrijven.
Dat lijkt mij al helemaal onmogelijk bij een gekochte CD. Misschien is je harde schijf vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan eens proberen met het console programma 'cdparanoia'. Is te installeren met macports/darwinports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Nou, eigenlijk alles wat ik geprobeerd heb werkt niet. Heb zelfs Windows XP geinstalleerd in Bootcamp, zodat ik EAC kan draaien maar zelfs dan loopt EAC vast op die cd.

Misschien toch maar eens terug naar de Mediamarkt waar ik die cd heb gekocht, om te kijken of ze hem nogmaals kunnen bestellen. Ik denk niet dat een tweaker de CD heeft liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
Heb je misschien nog een andere computer? Misschien heeft die cd drive gewoon moeite met die cd (zou met een geperste cd eigenlijk niet mogen gebeuren maar je weet maar nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:48:
Nou, eigenlijk alles wat ik geprobeerd heb werkt niet. Heb zelfs Windows XP geinstalleerd in Bootcamp, zodat ik EAC kan draaien maar zelfs dan loopt EAC vast op die cd.

Misschien toch maar eens terug naar de Mediamarkt waar ik die cd heb gekocht, om te kijken of ze hem nogmaals kunnen bestellen. Ik denk niet dat een tweaker de CD heeft liggen....
Noem toch maar eens een titel aangezien hier vrij veel mensen zijn met verschillende smaken. Misschien geeft de titel van de cd ook wat meer inzicht over een eventuele beveiliging aangezien je dan ook de platenmaatschappij kunt achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:05
Ik heb het met mijn PowerBook gehad; DVD drive verrot was uiteindelijk de conclussie, vervangen en ging weer perfect.
Kan zijn dat je hetzelfde probleem hebt dus :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cdexos.sourceforge.net/

CDex, weet niet of het onder Apple werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Wat misschien ook nog het proberen waard is, is het schoonmaken van speler met een clean-cd. Kan zijn dat deze vuil of stoffig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vreemd verhaal inderdaad. Ik heb meer dan 200 cd's geript met iTunes op de Mac, zonder problemen. Ook cd's die onder Windows op geen enkele manier te rippen waren, waaronder de cd-laag van dubbelzijdige SACD's.

Wat gebeurt er als je de tracks die je niet kunt rippen op een normale cd-speler afspeelt? En als je die tracks afspeelt met iTunes of een ander afspeelprogramma op de Mac en een pc?
Is het geen speciale content zoals een hidden track of cd-rom materiaal?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 15:14
Ik denk niet dat een tweaker de CD heeft liggen....
Welke is het dan? Je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig!

[ Voor 10% gewijzigd door ericafterdark op 31-03-2007 00:49 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Het is de Ace Urban Eclectic Experience - Mixed and compiled by Real 'El Canario' & Mr Wix.

Maar volgens mij is mijn drive stervende (terwijl ik net een nieuwe MBP van Apple heb gehad...) want er zit nu nog een DVD'tje in, die is al geunmount maar hij komt er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:04:
Het is de Ace Urban Eclectic Experience - Mixed and compiled by Real 'El Canario' & Mr Wix.

Maar volgens mij is mijn drive stervende (terwijl ik net een nieuwe MBP van Apple heb gehad...) want er zit nu nog een DVD'tje in, die is al geunmount maar hij komt er echt niet uit.
Even rebooten en linker muisknop ingedrukt houden tijdens het booten :)
Pagina: 1