[PS3] Fan Problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Als ik me PS3 aanzet hoor je hem haast niet maar naar een paar minuten zonder een spel te spelen begint me fan in ene harder te draaien zodat er meer geluid vrijkomt.

Ik heb hem al vrij gezet of te kijken of dat hielp maar dat hielp ook niks.

Hebben meer mensen dit probleem of is dit normaal
Want ik lees dat alle PS3's doodstil zijn en niet te horen zijn van 1 meter afstand.

Hopenlijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 13:36
Ik heb hetzelfde euvel.. Ik vind het niet storend... maar inderdaad gaat mijn ps3 na een minuut of vijf ook beginnen met blazen.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Ik heb het volgende ongemak ?

Als ik mijn PS3 aanzet en ik game er niet op maar een film aan het kijken of ff browsen dan hoor ik h'm inderdaad nauwelijks....zeg maar niet (wat een verademing btw met de xbox360 :-)) maar dit terzijde.....Als ik ga gamen dan begint ie na een minuut of tien ook te blazen en na verloop van tijd gaat ie harder blazen....het punt bij mij is dat als ik stop met gamen de fan blijft blazen, zelfs na 15 minuten staat ie nog steeds te blazen, hij gaat zeg maar niet meer terug in toerental.....Het vreemde is dat als ik de PS3 uit zet en direkt weer aan dan is ie weer zo stil als een slapende baby ;-)

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
@iedereen hier boven....

Waar hebben jullie de PS3 staan? In, op, naast een kast o.i.d?

Denk dat de air-flow van PS3 erg belangrijk is, aangezien ie aan bijna alle kanten roostertjes heeft waar al die warme lucht uit komt. Kannie dit niet goed kwijt? Dan lijkt het IMO logisch dat de PS3 warmer en warmer wordt en dat dan de fan harder moet werken. Met als gevolg..meer geluid!

Kortom, zet de PS3 eens "vrij" en kijk of je nog steeds last hebt van hetzelfde fan geluid...

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 20:58
ik heb dat 'probleem' ook maar ik vind het niet echt storend, mijn PS3 staat nagenoeg helemaal vrij.

• Slash500
Flatwhite schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:06:
@iedereen hier boven....

Waar hebben jullie de PS3 staan? In, op, naast een kast o.i.d?

Denk dat de air-flow van PS3 erg belangrijk is, aangezien ie aan bijna alle kanten roostertjes heeft waar al die warme lucht uit komt. Kannie dit niet goed kwijt? Dan lijkt het IMO logisch dat de PS3 warmer en warmer wordt en dat dan de fan harder moet werken. Met als gevolg..meer geluid!

Kortom, zet de PS3 eens "vrij" en kijk of je nog steeds last hebt van hetzelfde fan geluid...
Mijne staat zo vrij mogelijk heb dvd-spelers/recoders opzij ervoor gezet :+
Crawl NL schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:54:
Ik heb het volgende ongemak ?

Als ik mijn PS3 aanzet en ik game er niet op maar een film aan het kijken of ff browsen dan hoor ik h'm inderdaad nauwelijks....zeg maar niet (wat een verademing btw met de xbox360 :-)) maar dit terzijde.....Als ik ga gamen dan begint ie na een minuut of tien ook te blazen en na verloop van tijd gaat ie harder blazen....het punt bij mij is dat als ik stop met gamen de fan blijft blazen, zelfs na 15 minuten staat ie nog steeds te blazen, hij gaat zeg maar niet meer terug in toerental.....Het vreemde is dat als ik de PS3 uit zet en direkt weer aan dan is ie weer zo stil als een slapende baby ;-)
Ik heb al dat ie gaat blazen in het menu :?
Edit: Net nog ff getest nu bleef het wel rustig in het menu

• Flatwhite
  • Laatst online: 22:03
@iedereeen die last heeft van het blaaseffect....

Kunnen jullie die wat beter beschrijven? Moet je denken aan een PC CPU fan die gewoon rustig draait... Dan doel ik op het zoemende/blaas geluid die een Idle(niet gebruikte) PC maakt.

Of is het juist een geluid die een PC maakt als die als het ware aan het koelen is. Wanneer bv. de CPU (Processor) erg belast is en warm is geworden.

IMO is het namelijk bij de PS3 OF een standaard blaasgeluid die door de 1 als storend word ervaren en de ander is al lang blij dattie niet zo'n herrie maakt als de 360, OF het gaat om een hitteprobleem, waarbij de PS3 niet goed genoeg kan koelen. Dit kan weer komen doordat de PS3 niet vrij staat en zn hitte niet kwijt kan. Of het komt door het feit dat er te veel 'coolingpasta' is gebruikt en de PS3 wederom de Cell niet goed kan koelen....

just my 2 cents...

Edit:

Dit is de Boosdoener... >:)

http://images.dailytech.com/nimage/2993_large_main_fan.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 20:16 . Reden: Maak in het vervolg thumbnails, aub ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik zit 2 meter van dat ding af, maar ik vind hem echt geen herrie maken. Ik hoor wel de lazer geen en weer gaan tijdens het laden van een spel, maar mijn pc is vele malen luider, en de 360 ook.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 17:57
Mijn PS3 is dusdanig lawaaierig dat hij boven mijn al vrij luidruchtige PC uitkomt. Ik zit er 2 meter van af, de PS3 staat helemaal vrij, en ik vind het geluid dusdanig storend (hij doet het ook al in het menu en tijdens het afspelen van een film) dat ik hoop dat ik hem kan omwisselen voor een ander exemplaar!!!

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Dat hoop ik ook voor je, want overal waar ik tot nu toe geweest ben (en ook hier thuis) stond een stille PlayStation 3. Nauwelijks hoorbaar over het algemeen, af en toe hoorde je iets kraken voor een paar seconden.

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11 22:19
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:14:
Dat hoop ik ook voor je, want overal waar ik tot nu toe geweest ben (en ook hier thuis) stond een stille PlayStation 3. Nauwelijks hoorbaar over het algemeen, af en toe hoorde je iets kraken voor een paar seconden.
Ik hoor hem ook nauwelijks. Mijn moeder haar pc staat beneden en is een Dell (welke je al met moeite hoort) en daar komt de ps3 niet eens bovenuit. Waneer ik een blu-ray film kijk hoor je de fan een beetje maar niet storend. Dat krakend geluid kan het plastic zijn wat uitzet wanneer je de ps3 aanzet en deze warmer wordt. Na een tijdje zul je dit niet meer horen denk ik.

• Slash500
Als ik heel snel een spel opstart hoor ik ook alleen de blu ray draaien maar naar 10 minuten begint ie harder te draaien.

Hetzelfde heb ik in het menu dat ie in ene begint te draaien zonder iets te doen.
Het kan heel storend zijn bij sommige films die je zit te kijken.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Kluus

Gang is alles

De mijne blaast wel wat, maar niet storend... Ik neem aan dat een fan-geluid (lager dan die van mijn pc overigens) gewoon normaal is toch?

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57

CerandoX.nl

Vides

Mischien dat iemand van Sony nog even kan bevestigen wat dit is, aangezien dit denk ik niet een probleem is, maar een functie heeft en iedereen hetzelfde "probleem" ervaart.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 13:36
Net contact gehad met Sony klantenservice en ze boden me een swap aan van de ps3. Dan was ik em wel 15-20 werkdagen kwijt... Nou ik wacht nog even, misschien dat het met een firmware update opgelost kan worden die de fanspeed controlleert... Als het over een maand nog niet opgelost is ga em toch wel laten omruilen denk ik.
Nadeel is wel dat je hem op moet sturen, ze komen em niet halen....
Ik vind het waaien van de fan wel irritant maar ja... misschien als ik straks een maand op vakantie ga, ik em dan laat omwisselen, dan mis ik em toch niet :)

En zoals CerandoX.nl al zegt... had graag dat iemand van Sony misschien hier licht op kan schijnen? Ik lees op verschillende fora (hier bijvoorbeeld) dat veel mensen met een PAL PS3 hier last van hebben.

Om nog maar eens duidelijk het probleem aan te zwaaien:

Als het systeem een minuut of 5-10 aanstaat begint te fan te loeien en gaat niet weer uit totdat je het systeem weer uitzet. Dit gebeurt zelfs als je alleen maar de XMB hebt draaien en het systeem idle laat draaien. Dit zou niet hoeven als er totaal geen belasting is van het systeem lijkt me zo.
NTSC systemen hebben hier nagenoeg geen last van.

[ Voor 38% gewijzigd door Vince22 op 29-03-2007 10:47 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Is dat niet iets wat met een update gefixt kan worden?

Ik heb er overigens zelf geen last van, hij blaast zachtjes als ik een spel speel, maar als ik niets doe hoor ik hem helemaal niet. Mijne staat overigens helemaal vrij en rechtop, misschien dat dat er ook mee te maken heeft?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht nuttig: ik heb een Sony DVD recorder met harddisk. Die begint ook te loeien als hij te heet wordt, wat alleen voorkomt wanneer er OF hete lucht inkomt of de ventilatie te wensen over laat. Wellicht is bij jou iets soortgelijks met je PS3 het geval. De PS3 kan wel vrij staan, maar nog kan het zijn dat de hete lucht die hij kwijt moet niet echt weg kan en hij dus weer hete lucht inzuigt wat dus ervoor zorgt dat het ding zn koeler in overdrive zet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Slash500
Vince22 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:43:
Om nog maar eens duidelijk het probleem aan te zwaaien:

Als het systeem een minuut of 5-10 aanstaat begint te fan te loeien en gaat niet weer uit totdat je het systeem weer uitzet. Dit gebeurt zelfs als je alleen maar de XMB hebt draaien en het systeem idle laat draaien. Dit zou niet hoeven als er totaal geen belasting is van het systeem lijkt me zo.
NTSC systemen hebben hier nagenoeg geen last van.
Kijk dat heb ik ook.
Maar ik weet nu waar ik aan toe ben dus ik wacht ook nog wel een maand op een firmware update anders stuur ik hem ook op.

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Ik heb de JPN versie en ik hoor hem helemaal niet (kan ook aan mij liggen hoor. Te vaak ipod op hoogste niveau luisten). Hij staat bij mij recht op. Maar volgens mij kan je hem beter rechtop zetten dan staand omdat als je hem rechtop zet, dan zitten de roosters aan de bovenkant waardoor warme lucht beter weg afgevoerd kan worden.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Verwijderd

Mijn PS-3 staat in een semi-gesloten kast, weinig 'airflow' dus en hij wordt redelijk warm (afhankelijk van de taken die ik geef). Als ik ga gamen merk ik dat het toerental toeneemt (zeker niet storend), alleen als ik dan stop en bijvoorbeeld ga internetten ofzo dan neemt het toerental wel vanzelf weer af en hoor ik de PS-3 helemaal niet meer (ook al is de beperkte ruimte waar de PS-3 staat nog vol met warme lucht). Kortom: als 'ie warmte kwijt moet zorgt die daarvoor en zoniet dan gaat hij ook niet onnodig door met koelen.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Bij mijn PS3 heeft de fan een uiterst wispelteurig karaktertrekje 8)...de ene keer speel ik een game en dan hoor ik h'm pas na ong. 10 minuten en nadat ik gestopt met gamen duurde het wel 15 minuten eer dat het toerental van de fan terugliep en de ps3 in 'fluistermode' terecht kwam....

Nu stopte ik een half uur geleden met gamen en nu draaid de fan nog steeds op full speed..... 8)7

Toch maar even in de gaten houden of hier softwarematig nog wat aan gedaan kan worden.

Hij staat trouwens vrij...heeft genoeg ruimte om te ademen zeg maar

[ Voor 6% gewijzigd door Crawl NL op 30-03-2007 19:36 ]

Verwijderd

Mijn PS3 is ook heel zacht als hij net aan staat, na paar minuutjes gaat die iets harder koelen, en nog wat later nog iets harder. Maar het is zachter dan mijn GForce 700GT, en al helemaal zachter dan mijn 360. Uiteraard hoor ik ook de laser van de drive als die leest, dat zijn korte soort stootjes.

Ik denk dat mensen zich een beetje onnodig druk maken over deze dingen in de meeste gevallen btw, omdat vele sites gelijk zo drastisch zijn om te zeggen dat het apparaat dood stil is. Lijkt mij onmogelijk tenzij de console passief gekoeld zou worden. Het is toch logisch dat de fan control de ventilator harder laat draaien na 10 minuutjes, temperatuur is dan natuurlijk vel hoger dan dat die uit stond. :)

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Ik heb nergens last van, mijn PS3 heeft genoeg ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen. Als ik jullie was zou ik er gewoon voor zorgen dat hij dus meer lucht kwijt kan, zet hem op een andere plek. Ik denk dat dit in de meeste gevallen toch wel het probleem is!
Pagina: 1