Excel urensheet

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Hey,

Ik ben al een paar dagen google aan het afzoeken geweest op zoek naar de juiste methode om logisch en simpel te werken met keuzelijsten. Ik heb ook op GoT gezocht maar ik loop telkens vast. Keuzelijsten zelf maken is wel te doen (beide methoden). Het probleem zit hem grotendeels bij het doorvoeren naar een uitrekstaat.

Om jullie een beeld te geven van de situatie:

Pagina's

1, Invoersheet
2, Werknemers
3, Werkzaamheden / fases
4, Uitrekstaat

1 is bedoeld voor ons om onze uren in te voeren, dat wil ik op deze manier hebben:

Werknemer - werkfase - werkzaamheden - uren bestaat aan het werk

dan moet hij de uren die daar ingevult staan doorgeven naar 4 en het totaal uitrekenen. let op: de werkzaamheden zijn als volgt ingelijst:

1 Ontwerpfase
Tekenwerk
2 Bestekfase
.....

Nu moet hij dus aan de hand van keuzelijst 1, een vervolgkeuzelijst 2 maken, en daarop ook een vervolgkeuzelijst, waarna hij de uren moet onthouden en doorgeven aan de uitrekstaat op de laatste pagina. Deze uitrekstaat word dan netjes ingevult per werkfase en werkzaamheden en bij apart per fase en als totaal bij elkaar opgeteld.

Ik weet momenteel niet hoe ik verder moet gaat met deze keuzelijsten. Het opstellen van die keuzelijsten zelf gaat goed maar het technische deel eraan loopt de soep in.

Mijn vraag is dus in het kort of iemand mij kan laten zien of vertellen welke stappen ik moet doorlopen om tot schema te komen als hierboven beschreven. Ik heb trouwens geen ei gegeten van VB.

Alvast bedankt. :)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarom wil je Excel hiervoor gebruiken, terwijl het veel meer iets is wat je in Access zou maken?

Zeker vervolgkeuzelijsten is volgens mij een redelijk onhandig klusje in Excel. Access lijkt misschien op het eerste gezicht wat lastiger, maar je krijgt er in ieder geval eenschaalbaardere oplossing mee dan wanneer je in Excel begint.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Joost.B
Het idee erachter is ook dat het bestand gewoon altijd ingevuld kan worden en excel is tegenwoordig een zeer normaal programma. En aangezien de sheet die ik wil maken nog niet zo gecompliceerd is als sommige sheets die ik af en toe voor mijn neus krijg.

Ik zal acces eens inkijken maar zou toch ook graag willen weten hoet het zou moeten met excel, ook al is het alleen maar voor mijn zelfontwikkeling.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat is toch geen serieus antwoord? Ik heb er even naar gekeken, maar een duidelijke urenadministratie ontbreekt. Is meer een project/resource planner.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Joost.B
Klopt, dotproject ziet er alweer een stukuitgebreider uit en deze sheet hoeft totaal niet complex te zijn. Boss zegt zelf ook geen urenplanner te zien, ik kan het zelf ook niet vinden.

• leon48
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-10-2022
- in de invoersheet elke row invullen met een dropdown list naar werknemer, werkzaamheden en fase
- in de rapportage sheet een pivottable maken op de invoersheet

Verwijderd

ik vind de opzet van leon48 een stuk aannemelijker. Wij maken onze planning (horecabedrijf, 70 werknemers) op een soortgelijke manier. Op de resultaatpagina kun je met somproduct de gegevens wel naar boven halen.

• Joost.B
In de nederlandse versie heet het een draaitabel, ben er nu mee aan het worstelen maar daar moet ik ook even voor gaan zitten en vriendje google erbij halen. Alvast bedankt leon, zal er eens induiken, heb trouwens hier geen acces bij de hand, zal daar morgen even naar kijken.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:41
En die keuzelijsten kan je maken met behulp van validatie.
Zie het als een tweestapsgebeuren. Eerst moet je met een validatie van het "lijst" type je eerste keuze. Voor je vervolgkeuzelijst kan je, met behulp van je eerste output en de functie "offset/verschuiving" vervolgens een validatie van type "formule" maken.

[ Voor 8% gewijzigd door onkl op 27-03-2007 11:34 ]

Pagina: 1