Ik probeer al een hele tijd tevergeefs om mijn vers geinstalleerde FC5 te booten maar hij blijft altijd hangen vlak na het uitschrijven van "GRUB _" met dat laatste dus een pinkende cursor. Kan ook niets intypen ofzo.
Setup is als volgt:
Linux staat geinstalleerd op een van mijn SATA schijven, grub dacht ik geinstalleerd te hebben op een kleine partitie die daarvoor op de HD staat. Vanuit linux rescue heb ik al lustig zitten uitproberen, eerst even volgende info geven:
Na de eerste installatie van grub stond er enkel grub.conf, menu.lst en de image-file in mijn /boot/grub dir, ik heb ook eens install-grub geprobeerd met diverse opties en bij een van deze zijn nog een aantal andere files aangemaakt, stage5 en dergelijke, maar ik kreeg toen wel een foutmelding die ik mij niet meer herinner.
Het commando grub-install /dev/sdb geeft mij "does not have any corresponding BIOS drive"
menu.lst ziet er als volgt uit (stond oorspronkelijk hd0,1 maar dat kan al helemaal niet):
Hebal geprobeerd met root=(hd1,2)/dev/VolGroup00/LogVol00 maar dat hielp dus ook niet.
Iemand enig idee wat er loos is? Ik begin zo stilaan ontmoedigd te geraken
Vervelende is ook dat ik geen foutmelding of niets krijg bij het booten maar gewoon die GRUB _ Raden dus maar waar het fout zit.
Btw niet alle info is helemaal volledig, als je wil kan ik nogmaals linux rescue opstarten en het volledig overschrijven
Setup is als volgt:
Linux staat geinstalleerd op een van mijn SATA schijven, grub dacht ik geinstalleerd te hebben op een kleine partitie die daarvoor op de HD staat. Vanuit linux rescue heb ik al lustig zitten uitproberen, eerst even volgende info geven:
code:
geeft (naast de irrelevante info over mijn andere SATA schijven):1
| fdisk -l |
code:
1
2
3
| /dev/sdb1 1306 19929 NTFS /dev/sdb2 1 13 Linux (staat aangeduid als bootpartitie) /dev/sdb3 14 1305 Linux LVM |
code:
geeft:1
| df |
code:
1
2
| /dev/volgroup00/logvol00 8030648 4205888 58%
101086 10240 11% /boot |
Na de eerste installatie van grub stond er enkel grub.conf, menu.lst en de image-file in mijn /boot/grub dir, ik heb ook eens install-grub geprobeerd met diverse opties en bij een van deze zijn nog een aantal andere files aangemaakt, stage5 en dergelijke, maar ik kreeg toen wel een foutmelding die ik mij niet meer herinner.
Het commando grub-install /dev/sdb geeft mij "does not have any corresponding BIOS drive"
menu.lst ziet er als volgt uit (stond oorspronkelijk hd0,1 maar dat kan al helemaal niet):
code:
1
2
3
4
| ... root(hd1,1) kernel ... (kernel path) root=/dev/VolGroup00/LogVol00 ... |
Hebal geprobeerd met root=(hd1,2)/dev/VolGroup00/LogVol00 maar dat hielp dus ook niet.
Iemand enig idee wat er loos is? Ik begin zo stilaan ontmoedigd te geraken
Btw niet alle info is helemaal volledig, als je wil kan ik nogmaals linux rescue opstarten en het volledig overschrijven