Acer AL2216W vindt signaal DVI-PC niet altijd

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
De situatie: ik heb twee PC's (een P4 en een Core2Duo met Windows XP) aangesloten op mijn nieuwe Acer AL2216W TFT-scherm. PC1 met de VGA-kabel en PC2 met de DVI-kabel. Via de knoppen onder het scherm kan ik tussen de PC's switchen.
PC1 kan ik op die manier altijd bereiken, maar PC2 wordt niet gevonden als ik hem een tijdlang niet actief op 't beeld heb gehad. Het lijkt erop dat er automatisch een soort slaapstand ontstaat, hoewel ik die uit heb gezet in energiebeheer. Ik kan PC2 ook wel bedienen, want met een sneltoetscombinatie die ik heb aangemaakt kan ik hem afsluiten. Als ik hem dan weer opstart, reageert de monitor daar wel op.

Ik heb al uren zitten googlen en 't enige wat ik vond is dat de voeding van PC2 te zwak kan zijn. Het beeldscherm heeft dan even een piek nodig (zoals bij het opstarten van PC2) wil hij het signaal herkennen. De voeding is merkloos, weliswaar 400W, maar slechts 18A op de enige 12V-lijn.
Denken jullie dat dit de oorzaak is, of kan ik gewoon ergens iets aan de instellingen veranderen of zo? Of kan ik zelf even zo'n piek oproepen zonder PC2 opnieuw (blind) te hoeven afsluiten en opstarten?

--------------------

Ik ben al weer wat verder en denk dat het aan de ATI drivers ligt. Ik heb al de nieuwste versie erop, maar lees hier op Tweakers dat deze onder meer de volgende bugs verhelpt:
The Windows XP operating system no longer fails to respond when attempting to resume from standby mode when using an ATi Radeon X19x0 series product.
The secondary display device no longer becomes disabled when resuming from standby mode under the Windows XP operating system when using and ATi Radeon X8x0 series product.
Blijkbaar moet ik maar wachten op een volgende versie die dit ook regelt voor mijn Ati Radeon X550 ;(

------------------

Ik zit hier lekker met mezelf te posten, maar voor de volledigheid (als iemand met hetzelfde probleem dit topic heeft gevonden) wil ik melden dat ik me als volgt red in de situatie dat ik slechts één PC aan heb. Ik zorg dat er geen energiebesparende dingen zijn aangevinkt. 's Avonds zet ik de monitor helemaal uit (PC blijft aan). 's Morgens zet ik hem aan. ;) Dan vindt het scherm geen signaal. Dan zet ik via een zelfgemaakte toetscombinatie de monitor op de spaarstand. Vervolgens beweeg ik de muis o.i.d. om hem weer wakker te maken. Dat merkt de monitor en voila: er is beeld. 8)

Nu nog kijken of dit werkt als er 2 PC's aan staan.

[ Voor 37% gewijzigd door DHerbig op 29-03-2007 11:48 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe ACER (AL2251W), videokaart is ATI Radeon X700, aansluting is DVI en besturingssysteem is Vista Home edition.

Met opstarten van pc gaat het allemaal goed, maar als de monitor in energiestand springt, of ik zet de monitor zelf uit (laat pc dan aan) dan krijg ik na het activeren van monitor de melding no signal. Dit had ik niet met mijn voorgaande monitor.

Je geeft aan het volgende:

Dan zet ik via een zelfgemaakte toetscombinatie de monitor op de spaarstand. Vervolgens beweeg ik de muis o.i.d. om hem weer wakker te maken. Dat merkt de monitor en voila: er is beeld

Kan je me helpen om dit ook te doen? Welke toetscombinatie heb je gebruikt?

• DHerbig
Hoi Dovski, ik gebruik hier het programma Quickeys voor, maar er is ongetwijfeld veel andere software die hetzelfde doet. Je kunt daarnee voor van alles een sneltoets verzinnen, voor programma's op te starten, voor prullebak legen, voor PC af te sluiten, en dus ook voor de screensaver die de monitor uitdoet.

Ik ben overigens net vanmiddag van vakantie teruggekomen en ben meer dan een uur aan 't prutsen geweest omdat ik het niet voor mekaar kreeg de nieuwe PC op de Acer met de DVI-kabel te zien. Wel met de VGA-kabel, en de oude PC werkte wel met de DVI-kabel. Nu heb ik ontdekt dat de DVI-kabel niet goed contact maakt met de nieuwe PC. Ik moet de stekker nogal losjes erin drukken en dan hou ik beeld. Maar het is me ook al een keer gebeurd dat de stekker weer wat wegzakte ofzo, en daar was 't scherm weer zwart. Dus ik moet een keer de PC openschroeven om te kijken of er iets niet goed zit op de videokaart. De stekker zit ook nogal klem tegen het kunststof van de PC-kast aan, dus dat moet misschien iets weggezaagd worden of zo.
Maar de truc met de sneltoets zal ik desondanks nog wel nodig blijven houden, verwacht ik.
Mail me maar als je hulp wilt om aan Quickeys te komen (pesadilla @ hetnet . nl)

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem met een Acer AL2251w. In combinatie met Windows XP en een Ati HD2400 videokaart. Random krijg ik 1 a 2 keer per dag een 'no signal' melding. Ik maak echter wel gebruik van de Ati Tray Tools, en geen gebruik van CCC.

Ik lees hier dit over Ati Tray Tools:
Well I guess the call them "betas" for a reason, still working out the bugs.

I just gave this a try and when I started up the program, my LCD went blank and the "no signal" came up. I rebooted and everything is fine, but it's a good thing I chose the option to "not" startup when windows starts. Anyway just a little feedback for you guys.

Gebruiken jullie toevallig ook Ati Tray Tools? Voorlopig schakel ik dit uit, en kijk ik even aan hoe het gaat.

Verwijderd

Een kleine update:

Het ligt niet aan ATI Tray. Zonder de tools heb ik ook last hiervan.

Ik lees op internet wel het een en ander over zwakke voedingen. Wellicht dat dit het probleem is. Zou een Tagan 380 te kort zijn voor mijn systeem?

Overigens zijn m'n problemen iets veranderd na het opnieuw installeren van de drivers. Ik krijg nu af en toe een zwart scherm en de "no signal" melding, waarna vervolgens het scherm als ware gescrambeld (blauwe & witte lijnen) terug komt. Wellicht is dit wel een driver probleem. Ik lees hier en daar dat de Ati drivers AGP kaarten niet meer goed ondersteunen?

Mijn systeem:
Athlon XP 2600+ @ A7N8X-Deluxe
Club3d ATI HD2400 Pro AGP
2gb RAM
4 hd's (3x WDC, 1x Maxtor)
2x cd/dvd brander

Voltlijnen indien belangrijk (uit Asus PC Probe):
12v: 12,352
5v: 4,945
3,3v: 3,312

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 16:24 ]

• DHerbig
Hoi Kroonemans, ik heb de moed opgegeven en ben de VGA-kabel gaan gebruiken. Het werd erger en erger en het vervelende was dat je iedere keer de PC weer helemaal opnieuw moest opstarten, wilden de monitor en de PC mekaar weer voelen. De DVI-stekker zit nu in de oude Dell, en die heeft nog nooit zulke problemen vertoond. Ik heb ook de voeding van de problemen verdacht en ook het moederbord, want er zijn meer vreemde zaken aan de hand met m'n PC (een totale miskoop). Zo verliest hij ook regelmatig contact met de tweede harde schijf, die hij pas terugvindt na een koude reboot. En hij heeft ook moeite met het lezen van de DVD-speler/schrijver; soms vindt hij de inhoud van een losse schijf erin niet. Dus ik doe het er voorlopig nog maar mee, en volgend jaar koop ik een nieuwe PC.

O ja, je vraag... :) Ik gebruik CCC.

Ik heb dagen rondgezocht op het internet naar een oplossing voor dat verdwijnende DVI-contact en kan alleen maar concluderen dat velen er last van hebben, er vele mogelijk oplossingen worden aangedragen, maar dat er geen één echt werkt. Helaas pindakaas.

En nog iets over dat gescramblede scherm. Bij mij is momenteel het Acer-scherm, dus wat je ziet als je het no signal plaatje krijgt, of wat je ziet als je de menu-knoppen wilt bedienen, ook gedeeltelijk onleesbaar geworden. Ik dacht dat kwam omdat ik telkens toch maar geprobeerd heb de stekker erin en eruit te doen terwijl de PC en de monitor gewoon aan waren. Maar ook daar kan ik mee leven...
Pagina: 1