Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kan geen sms ontvangen van alarminstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Mijn vader heeft voor zijn bedrijf(boerderij) een alarminstallatie. Bijvoorbeeld bij stroomuitval gaat het alarm eerst ons thuisnummer bellen, daarna krijgt mijn pa een smsje en vervolgens krijgt ma een smsje. Dit heeft jaren super gewerkt, maar sinds kort niet meer. Het alarm probeert mijn pa te smsen, maar dan geeftie de melding verzenden mislukt, vervolgens wordt mijn ma gesmst die wel gewoon een smsje krijgt. Ik(Hi abo) kan met mijn telefoon wel gewoon naar mijn pa(hi abo) smsen, maar mijn moeder(hi prepaid) krijgt af en toe ook de melding verzenden mislukt. De smsjes komen ook na een paar dagen(nu al 5 dagen) niet aan. Mijn pa heeft een nokia 6021 die naar mijn weten perfect werkt. Ook heeft hij een hi abonnement, op de hi site worden enkele mogelijkheden gegeven waarom mijn pa geen smsjes ontvangt. Onder andere: je telefoon staat uit, geen netwerk, inbox vol, maar volgens mij is geen van alle redenen de oorzaak van mijn probleem.

Weten jullie misschien de oplossing?

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 16:37
Wissel eens van toestel; sim van je pa in jouw toestel -> alarm genereren.
Als het bericht dan wel aan komt, is de kans groot dat de 6021 de boosdoener is, al lijkt me dat sterk.
Wat voor kaart zit er in de alarmcentrale? Loop ook die instellingen in de centrale even na; wellicht (om wat voor reden dan ook) is de centrale bijv. het telefoonnummer van je pa kwijtgeraakt?

Werkt het dan nog niet; dan de Hi klantenservice maar eens benaderen?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sim van pa in mijn mob : Wel alarm, dus je zou zeggen dat het aan de telefoon ligt, maar als ik mijn sim in de telefoon van pa doe krijg ik ook alarm. Blijkbaar licht het aan de combinatie van die twee? Ik zal morgen is met de fabrikant van het alarm gaan bellen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien een instelling van die nokia mbt het acepteren van berichten van onbekende afzenders :? Zou zomaar eens kunnen, check de manual even zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Na even mailen met de leverancier de oplossing: Storing bij de KPN :(. Is al sinds vorige week donderdag aan de gang en ze weten nog niet hoe lang het gaat duren.
Afwachten dus...

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Aangezien wij hier dus weinig mee kunnen helpen heeft het weinig zin om deze open te laten.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.