Toon posts:

HTPC met dvb-T Wat vinden jullie van deze config

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
b]Mijn HTPC ziet er als volgt uit:[/b]
Kast: Zalman HD160
Moederbord: MSI P965 Platinum
Processor:Intel Dual Core 6300
Grafische kaart:MSI NX7600GT Diamond Plus (met HDMI uitgang
Geheugen: Kingston HyperX 2GB
Voeding: Intel Dual Core 6300
Harde schijf:2 x Maxtor 320 GB
verder draadloos toetsenbord etc.
Ook een:
FloppyDTV Decoder met Conax CAM, om Digitenne TV te hebben

Al met al voor ca 1400€ excl de Floppy DTV

Wat vinden jullie hiervan. Je kan dan volgens mij HD 1080 kwaliteit films in mpeg4HD rechtstreeks naar je TV krijgen. Nu gaat dat niet omdat de DVD speler geen HDMPEG4 eet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind het vooral duur. Hoe kom je aan die hoge prijs? Ik heb zelf een e6600 systeem met geforce 8800 en ik heb me flink uitgeleefd. Toch kwam ik maar net aan de 1200 euro. Hoe kan jouw mindere systeem veel duurder zijn?

Verder vraag ik me af wat je met 2 GB geheugen in een HTPC doet? Een mediaplayer (of dat nou mpc, vlc, kmplayer of iets anders is) neemt een paar MB in beslag, echt niet honderden MB's.

Verder zal het allemaal wel werken (al klopt je voeding natuurlijk niet), maar die prijs snap ik dus niet.

En geef eens aan waar je zelf over twijfelt, welke alternatieven je zelf ziet etc. Nu is het wel een erg open vraag van je.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou zelf zoeken naar een videokaart waar je zeker van weet dat deze HDCP heeft zodat je ook later HD films zeker kan afspelen op de hoogste resolutie ivm beveiliging.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GremliN-Online schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:30:
Ik zou zelf zoeken naar een videokaart waar je zeker van weet dat deze HDCP heeft zodat je ook later HD films zeker kan afspelen op de hoogste resolutie ivm beveiliging.
Die films download je toch als tweaker? Dan heb je niks met HDCP te maken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat kan wel zijn, maar wat als je er over 2 jaar voor 50-100 euro een HD/Blu-ray fikker er in gooit en zo nu en dan bij de videotheek langsgaat en een HD filmpje haalt? Die vinden HDCP dan wel leuk hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Gizz sorry zit een fout in natuurlijk de voeding nog genoemd worden dat is de
Seasonic S12-430
Je hebt gelijk wat geheugen betreft, maar er komt ook een PC scherm aan te hangen zodat er tegelijkertijd TV HDMPEG4 gekeken kan worden en op de pc gewerkt.
De duurste onderdelen zijn natuurlijk de zalman kast 231 is de goedkoopste prijs. Dan de video kaart van 180 die ik eigenlijk wil vervangen door de Gigabyte silent gekoelde HDMI kaart. Deze is echter nog nergens wekelijk te koop, maar vanwege de combi silent en HDMI enige en beste mogelijkheid. tel de rest op, dan kom je nu op ca 1100 bij 1GB geheugen en ca 1175 met 2 GB
Pagina: 1