PC blijft opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste,

Helaas is enkele weken geleden m'n moederbord overleden. Daarop heb ik een nieuw moederbord, processor en geheugen aangeschaft. Echter heb ik sindsdien problemen met m'n PC. De PC start wel normaal op maar zodra windows opgestart is gaat de PC vanzelf weer uit en start deze opnieuw op. Wanneer de PC weer opnieuw is opgestart blijft deze wel enige tijd draaien. Maar ook gaat deze toch na +/- 10 min weer uit en start ie opnieuw op.

Eerder had ik dit probleem niet en denk dus sterk dat er iets mankeert, of niet goed samengaat met de nieuwe producten. In het boekje van het moederbord staat ook iets met 3.3V AGP videokaarten. Nu weet ik niet of dit het probleem kan veroorzaken, ik kan helaas nergens vinden wat de AGP spanning van de videokaart is.

Het gaat om de volgende producten:Iemand enig idee waarom de PC zich spontaan uitschakeld en weer opnieuw opstart..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 07:26

Raphaelo

boeiend!!

Wat voor voeding heb je erin zitten? het kan zijn dat deze niet meer toereikend genoeg is. En heb je windows ook opnieuw geinstalleerd?

P.S ik denk dat je het probleem niet in de AGP spanning hoeft te zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Raphaelo op 26-03-2007 19:52 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Raphaelo schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:51:
Wat voor voeding heb je erin zitten? het kan zijn dat deze niet meer toereikend genoeg is. En heb je windows ook opnieuw geinstalleerd?

P.S ik denk dat je het probleem niet in de AGP spanning hoeft te zoeken.
Er zit een 350 watt voeding in, in totaal zitten er de volgende onderdelen in de PC
  • Intel Pentium 4 641 3.2 GHz, 800 MHz
  • Asrock Moederbord ConRoe865PE
  • Corsair CMX1024-3200PRO 1024 MB, PC3200, 400 MHz
  • Asus Radeon 9600 XT/TD 128Mb videokaart
  • 2 hardeschijven
  • 1 DVD speler
  • 1 DVD brander
  • 1 diskette station
Het is niet mijn eigen PC dus kan niet kijken welke voeding er precies in zit maar hij is 350 watt. Ook heb ik nog een nieuwe voeding liggen, die had ik eerst gekocht omdat ik in eerste instantie dacht dat de voeding kapot was. Maar daar lag het dus niet aan. Echter, de nieuwe voeding paste niet op het nieuwe moederbord. Het oude moederbord had alleen de 20 pins stekker nodig op het moederbord. Dit nieuwe moederbord heeft ook nog eens de 4 pins stekker nodig. De nieuwe voedig heeft deze wel maar past niet, vreemd genoeg.

De nieuwe voeding is de volgende
Sweex Power Supply 400 Watt Gold

Windows is al meerdere malen opnieuw geinstalleerd met de nieuwe onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Tip. Koop NOOIT en NEVER en ook niet in een volgend leven een SWEEX voeding. Die dingen molle je gehele pc.

Voor 2 tietjes extra heb je een Tegan of een Coolemaster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:00
Neem aan dat je Windows wel opnieuw hebt geinstaleerd?

Nieuw Mobo gaat namelijk zomaar niet met een oude Windows installatie

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
GoldenBatt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:25:
Neem aan dat je Windows wel opnieuw hebt geinstaleerd?

Nieuw Mobo gaat namelijk zomaar niet met een oude Windows installatie
Zoals ik al zei, Windows is al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om te checken of de voeding aan z'n max zit? Geeft een wattmeter in't stopcontact aan wat de PC bv verbruikt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:47
Mijn pc doet precies hetzelfde.

Laatste keer was vanmiddag, 2 keer achter elkaar tijdens het kijken van een film.

Zaterdag had ik een read error en system freeze tijdens een sisoft HD bench. Vreemd genoeg kan ik uren achter elkaar gamen zonder enig probleem. mede door de hd read error vermoed ik dat m'n hd een bad sector ofzo heeft en daardoor reboot. moet nog een hdtune diskcheck doen. ws morgen...

ps
voor het systeem zie sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Probleem opgelost door een nieuwe voeding! Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Helaas, bovenstaande probeem treed nu weer op. De hele PC lijkt wel in de soep te lopen om het maar zo uit te drukken!

Naar mijn idee heb ik alles geprobeerd wat ik kan, alle overbodige apparatuur is eraf. Heb andere hardeschijven geprobeerd maar m'n PC blijft maar raar doen. Er zit nu een Antec 350 Watt voeding in die enkel de volgende onderdelen moet voeden:
- Moederbord
- Pentium 4 processor
- 1Gig ram geheugen'
- 1 Maxtor HD

Verder is er geen enkele kaart gemonteerd, DVD stations zijn allemaal los gekoppeld. Dus aan de voeding kan het niet meer liggen. Op de hardeschijf na is alles nieuws, maar zoals ik al zei heb ik al meerdere harde schijven geprobeerd die allemaal hetzelfde probleem geven.

Iemand nog enige tips wat er aan de hand kan zijn want ik word nu langzaam een beetje hopeloos. Krijg het idee dat ik in een negatieve magnitische lijn van de aarde woon ofzo! 8)7

Het probleem is dus dat de PC tijdens het opstarten uit gaat en weer opnieuw opstart. Dit kan zich meerdere malen herhalen. Mocht het uiteindelijk zo ver komen dat windows opstart dan is het maar een kwestie van tijd voordat de computer weer uitschakeld en opnieuw opstart.

Nu bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat m'n nieuwe onderdelen (2 maand oud) kapot zijn. Maar dit kan ik zelf niet meten. Als ik ze wegbreng naar waar ik het gekocht heb (sallandautomatisering) betaal ik 35 euro per onderdeel dat niet kapot is.... Ik zie de bui al hangen en ben bang dat ik al snel weer €100,= kwijt ben voordat de boel werkt....

Kortom, ik ben hopeloos....... wie weet raad!
Pagina: 1