Toon posts:

probleem met pc

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen, ik heb een probleempje.

ik heb nu een tijdje een nieuwe pc, en deze werkt niet helemaal fijn,
spec:

pentium 4, s775, 3,4 ghz
asus p5gd1
2048 ddr werkgeheugen
afx 7800 gtx 512 mb
300 gig harde schijf
voeding, 350 watt

ik heb deze pc gekocht om goed mee te kunnen gamen, en zware programma's te kunnen draaien, echter dit leverd nogal problemen op. mijn pc is zo traag, net zo snel al een 2,2 ghz pc van me pa.
ik heb een nieuwe voeding besteld, zalman 600 watt. en 4 nieuwe fans. kan dit het probleem verhelpen, of zijn er ook nog andere problemen mogelijk. bios etc. allemaal geupgrade. de warmte is ook een probleem, zeer hoge aux waarde... 102 c :'(

Verwijderd

Een nieuwe voeding kopen zal dit probleem niet verhelpen, een betere koeling daarentegen zeker wel!
102° is vééél te hoog, het spreekt voor zich dat je pc traag is. Maar met 4 extra fans op volle toeren zal het klinken als een stofzuiger=veel lawaai
probeer eens met je case open te zetten en kijk eens naar het verschil.
Van wat is deze 102°? cpu, vga,...?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die 102 graden van AUX klopt sowieso niet. Als je CPU 102 graden zou zijn is ie al lang kapot. AUX is hier bij mij 120 graden waar ook niets van klopt.

Als die voeding van een 'slecht' merk is en dus eigenlijk geen eens 350W kan leveren zou dat best de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Je hardware is nou niet bepaald licht.

1 topic is trouwens genoeg hoor. 2 de zelfde topics openen is niet bepaald de bedoeling.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 26-03-2007 19:48 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50

Thandor

SilverStreak

Deze is dubbel met probleem met pc en gaat derhalve op slot. Raadzaam is om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door te nemen.
Bekijk verder wát er precies allemaal aan de hand is. Ga dus analyseren en sluit hardware uit door het één voor één te testen. Handig hierbij is om non-essentiële hardware uit de PC te halen. Immers heb je dan minder risico op fouten.

Bekijk uiteraard naast hardware ook de software :o.
net zo snel al een 2,2 ghz pc van me pa.
MHz'en en GHz'en zeggen niets. Een AMD Athlon64 of Intel Core (2) Duo kan inderdaad sneller zijn dan een Intel Pentium 4 550.

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 26-03-2007 19:51 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.