[Experia box KPN] Vanaf afstand bereikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Kan ik een Experia box vanaf afstand bereiken? via ipadres:80?

Zo ja, waar moet ik dat inschakelen

volgens een handleiding gevonden via dit forum kan dit:

Om u te kunnen assisteren is het vaak handig dat de medewerker even van afstand in uw router kan kijken. Deze optie moet door u aangezet worden:
Open in de browser (bijvoorbeeld Internet Explorer): http://192.168.2.1
Klik op Advanced Settings > System > Remote Management.
Zet een v-tje bij 'Enabled' en klik op de knop 'Save Settings'.
Als deze optie niet meer nodig is, kunt u de oorspronkelijke instelling terugzetten, of het standaard wachtwoord van uw router wijzigen ter beveiliging.

Is dit wat ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137462

Vroeger, voor ruim een half jaar geleden kon dat nog wel. Althans, ik heb de Siemens Gigaset SX551 "Experiabox". KPN is alleen zo lullig geweest om deze optie d.m.v. een automatische update eruit te slopen. Welkom in de wereld van kpn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Is er een andere manier om zonder veel poespas het internet uit te schakelen?

En dan gewoon via inloggen op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
achterop23 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:58:
Is er een andere manier om zonder veel poespas het internet uit te schakelen?

En dan gewoon via inloggen op de router?
Wat ik bedoel: Is er ergens een online voorbeeld van het programma op de experiabox, zodat ik iemand die het moet gaan doen stapsgewijs kan begeleiden.
Ik moet namelijk bij iemand het internet uitschakelen en aangezien ik niet kan inloggen vanaf afstand, moet ik die persoon telefonisch op afstand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
logmein.com

Meld je aan (gratis) neem pc over, en stel alles in.
Als je je doel bereikt hebt, kunt je niet meer bij de pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
trek de netwerkstekker uit de pc

:+

het is toch zo simpel eigenlijk?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Powershell schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:08:
trek de netwerkstekker uit de pc

:+

het is toch zo simpel eigenlijk?
Het is draadloos. Kan wel een loden muur om de draadlozerouter bouwen, misschien dat dat helpt. ;)
Maxxi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:06:
logmein.com

Meld je aan (gratis) neem pc over, en stel alles in.
Als je je doel bereikt hebt, kunt je niet meer bij de pc ;)
Top het heeft gewerkt. Ik begon ook al aan zoiets te denken, als in remotelyanywhere. Maar dit installeert nog weer even wat gemakkelijker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Als ik de posts even globaal doorlees is het alleen de bedoeling dat draadloos internet uitgezet wordt? Als je namelijk de Experiabox van internet afflikkert heeft die persoonook geen telefonie meer.. Denk niet dat dat de bedoeling is. Om draadloos internet uit te zetten ga je of in de webinterace aan de gang (192.168.2.1 - admin - advanced settings - wireless network : off - ok) of in de online beheer omgeving (mijnKPN of beheer cockpit) via de route : (kpn: IPB) - service en support - Experiabox beheer - wifi uit - versturen . Kan de persoon wel bellen en gebeld worden , staat zijn draadloos "internet" uit en kan hij gekabeld internetten. Wil hij niet internetten, browser afsluiten - pc uit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Anoniem: 144160 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:15:
Als ik de posts even globaal doorlees is het alleen de bedoeling dat draadloos internet uitgezet wordt? Als je namelijk de Experiabox van internet afflikkert heeft die persoonook geen telefonie meer.. Denk niet dat dat de bedoeling is. Om draadloos internet uit te zetten ga je of in de webinterace aan de gang (192.168.2.1 - admin - advanced settings - wireless network : off - ok) of in de online beheer omgeving (mijnKPN of beheer cockpit) via de route : (kpn: IPB) - service en support - Experiabox beheer - wifi uit - versturen . Kan de persoon wel bellen en gebeld worden , staat zijn draadloos "internet" uit en kan hij gekabeld internetten. Wil hij niet internetten, browser afsluiten - pc uit ;) .
Inderdaad, op deze manier heb ik het ook gedaan. Ik zag eerst de optie: Internet ON/OFF Dat leek mij een beetje teveel van het goede. Iets verder vond ik Wireless Network ON/OFF.

Die uitgeschakeld. :)\

Ik wist niet dat het ook via mijnkpn kon, dat is dan nog weer gemakkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door achterop23 op 27-03-2007 15:23 ]

Pagina: 1