Toon posts:

Outlook 2003 en het toevoegen van extra mailbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnnen, ik ben nieuw in het forum mocht deze vraag al gesteld zijn of in de verkeerde rubriek zitten bied ik op voorhand mijn excuses alvast aan 8)

Iig ik zit met het volgende:

Server: Windows 2003SBS
Client: Winxp SP2 / Outlook 2003

Een klant van mij heeft zeg maar een gezamelijke mailbox, dwz dat alle mail ernaar toe doorgestuurd wordt. Nu moet een receptie medewerker in deze mailbox kunnen komen maar zij blijft inloggen met haar eigen username. Met CIW heb ik ingesteld dat de username %username% is wat tot gevolg heeft dat iedereen zijn eigen e-mail heeft. Tot zover is alles prima geregeld

Echter wil je een extra mailbox toevoegen dan moet je deze procedure doorlopen

http://webhelp.fullcoll.edu/howtos/addmailbox.htm

Deze procedure moet natuurlijk bij elke computer herhaald worden (wat niet erg handig is) zou dit op een één of andere manier in bvb group policy gezet kunnen worden?

Alvast Bedankt :*)

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

SideShow

Administrator

Je hebt het over 1 receptie medewerker. Op hoeveel computers werkt deze persoon dan wel ?
In verband met de policy weet ik niet maar die 'procedure' is welgeteld 10 seconden werk

Outlook2003 > Tools > Accounts > View or change > Next > Exchange server > Change > More settings > Advanced > Add

Ziezo, 10 stappen, als je traag klikt precies 10 seconden :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het bedrijf zit iets ingewikkelder inelkaar, dit was maar een eenvoudig voorbeeld om het niet te uitgebreid te maken. Jou procedure wordt nu al gebruikt 8) er hangt een mooi a4 tje bij elk bureau met deze manier: :9 Maar je raad het al de gebruikers vragen: "kan dat niet automatisch >:) en mijn antwoord is dan: uww jah uww zal vast en zeker moeten kunnen. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties :+

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 16:11

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Je geeft weinig informatie over hoe het netwerk eruit ziet. Maar als je gebruik maakt van roaming profiles (zwervend profiel), dan is het voldoende om voor elke gebruiker de extra mailbox eenmalig toe te voegen. Bij het uitloggen wordt het profiel naar het netwerk geschreven en bij de volgende keer inloggen (maakt niet uit op welke pc) wordt het profiel, inclusief de instelling van de extra mailbox, van het netwerk gehaald.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Verwijderd

Topicstarter
Mikkie001 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:40:
Je geeft weinig informatie over hoe het netwerk eruit ziet. Maar als je gebruik maakt van roaming profiles (zwervend profiel), dan is het voldoende om voor elke gebruiker de extra mailbox eenmalig toe te voegen. Bij het uitloggen wordt het profiel naar het netwerk geschreven en bij de volgende keer inloggen (maakt niet uit op welke pc) wordt het profiel, inclusief de instelling van de extra mailbox, van het netwerk gehaald.
Hmm roaming profiles :*) goed idee. Is alleen wel weer een flinke klus. Het netwerk is heel simpel standaard SBS met gangbare gebruikers, geen hele exotische dingen. Outlook wordt geconfigureerd door CIW welke een mst file aanmaakt
Pagina: 1