[HDD] WD400BB in SMART errors maar geen errors in test progs

Pagina: 1
Acties:

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Hallo Allemaal,

Ik heb hier een WD400BB HDD, deze HDD heeft volgens smart 5 reallocated sector count's. Onlangs de computer losgekoppeld en er een andere HDD uitgehaald. Maar sindsdien start de PC ook erg traag op. Hij detecteert ook niet altijd meer de HDD, of het duurt erg lang. Maar volgens de WD testtool is alles ok. :? Ook als hij wel gedetecteert is duurt het een hele poos voor hij echt "doorstart". Is deze HDD nou gewoon brak, of heeft het een andere oorzaak?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-02 21:07
zoiets heb ik meerdere keren meegemaakt, kunnen mijn inziens meerdere oorzaken zijn
- moederbord kan kapot zijn (lijkt me onwaarschijnlijk ...)
- IDE kabel kan brak zijn
- hardeschijf is aan het doodgaan.

maakt de schijf buitendat hij slecht wil doorstarten ook verschijnselen van tikken, of ineens 'losschieten' van de kop?

• Henkie-Jan
Hmm, het probleem lijkt misschien te liggen aan de CD-rom speler. 8)7 Die heb ik losgekoppeld en hij lijkt nu toch wat sneller te zijn. Vreemd als dat het is, dat hij daardoor langzamer Windows opstart, en de CD-rom speler de brui geeft als ik er een HDD uit haal.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Nee hij start nog steeds langzaam op :( Iemand nog een idee???

[ Voor 9% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-03-2007 13:24 ]

• Henkie-Jan
Bleek een jumper verkeerd te staan. 8)7
De jumper moet er af als je een singel master wil hebben, dacht dat hij op master stond, maar dat was de master als hij met 2 schrijven is aangesloten. 8)7