Toon posts:

SATA HDD "toegang geweigerd" wel toegang tot submappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een 400Gb Seagate die na een mislukte defragmentatie (broertje wilde gamen dus annuleerde hem <_<) het probleem dat ie een "toegang geweigerd" foutmelding geeft bij toegang tot de schijf zelf. Als ik in mijn verkenner E:/Downloads bv. intype kan ik er wel bij, en video etc. van deze schijf werkt gewoon prima.
Ik heb Windows (Vista Home Premium) al een volldeige check laten doen tijdens het booten (en daar was ie de hele middag mee bezig, CHKDSK enzo, En dit hielp helemaal niets. Ik heb ook systeemherstel gedaan met dito resultaat. Ik heb geprobeert het diagnostics progje van seagate te installeren, maar deze geeft telkens een gout bij installeren...
Volgens m'n OS functioneerd de schijf prima, en het enige probleem is dat ik gewoon de hoofdmap niet kan openen. Het is overigens één partitie.

Bij voorbaat dank,
Daniël

Verwijderd

ik neem aan dat je windows op je c schijf staat?
dan kan je alles gewoon kopieren, en proberen te formateren,
maar wel eerst alles er van kopieren :P andrers ben je alles kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal dan wel het enige zijn wat ik kan doen...helaas.
Maar tnx anyways =)

edit:
Het enige probleem is dan dat ik niet de namen van alle mappen van die schijf uit mijn hoofd weet...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik wou mijn bestanden gaan backuppen, maar die kan ik nu opeens ook niet meer verplaatsen, zelfde "toegang geweigerd" melding >_< help.
Ik gaa eerst is proberen de HDD uit mijn kast te halen en in een andere pc te stoppen om te kijken of dat helpt.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Zal wel te maken hebben met de rechten mbt de map. Heb dat wel vaker meegemaakt, maar dan met windows xp. Daar moest je bij Tools >> Folder options >> Tabblad View, even "Use simple file sharing (recommended)" uitvinken.
Dan kun je vervolgens bij de eigenschappen van de map een extra tabblad "Security" zien. Daar moet je enkel de Administrator en jezelf de juiste rechten geven, dus "Full control", om alles te kunnen doen met de map en de inhoud daarvan.

Maar ik weet niet of dat ook op die manier is geregeld met Vista, ik heb het nog niet draaien dus kan ik dat niet nagaan. Maar ik denk wel dat er iets dergelijks aan de hand is, omdat je niets mag doen met de inhoud van die map als ik het goed begrijp.

Het gaat dus om de root, waar je die rechten moet aanpassen. Hopelijk werkt t. Succes.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het probleem niet, dan krijg je een ander soort foutmelding...
Ik ga hem vanmiddag is ff in mijn vaders pc hangen, kijken wat ie dan doet, anders ga ik hem toch maar formatten...
Pagina: 1