De cellen uit bereik P33:P82 waarbij in bereik E33:E82 iets is ingevuld moeten worden opgeteld. Het moet daarbij niet uitmaken WAT er is ingevuld, zodra de cel in kolom E niet meer leeg is moet de waarde uit kolom P worden meegeteld.
Ik kan dit oplossen door in kolom E overal een "0" in te vullen en dan deze formule in te vullen;
=SOM.ALS(E33:E82;"<>0";P33:P82) (en vervolgens "0" niet laten weergeven)
Zodra de "0" er niet meer staat wordt de waarde keurig meegeteld.
Echter het risico dat de "0" per ongeluk gedelete wordt, en dat eea niet meer klopt is te groot. Er moeten namelijk meer mensen met dit formulier gaan werken.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? Kan ik ipv "<>0" ook een ander criterium aangeven? Ik heb ook al <>"" geprobeert maar kom daarmee niet verder. Wat doe ik mis?
Ik kan dit oplossen door in kolom E overal een "0" in te vullen en dan deze formule in te vullen;
=SOM.ALS(E33:E82;"<>0";P33:P82) (en vervolgens "0" niet laten weergeven)
Zodra de "0" er niet meer staat wordt de waarde keurig meegeteld.
Echter het risico dat de "0" per ongeluk gedelete wordt, en dat eea niet meer klopt is te groot. Er moeten namelijk meer mensen met dit formulier gaan werken.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? Kan ik ipv "<>0" ook een ander criterium aangeven? Ik heb ook al <>"" geprobeert maar kom daarmee niet verder. Wat doe ik mis?
Dat dan weer wel......