Windows Vista Upgrade Problemen Moduslink

Pagina: 1
Acties:

• Swieb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-07-2024
Om te voorkomen dat mijn post in de 31 pagina's tellende Moduslink thread wordt bedolven onder nog meer klachten heb ik maar een nieuwe topic gemaakt, die hopelijk wat mensen kan helpen.

Dus...

Goeiedag forumlezers,

Ik werk ondertussen twee maanden bij Moduslink en kan me heel goed voorstellen dat er heel wat onduidelijkheid bestaat omtrent de hele gang van zaken hier (30 pagina's *slik*). Ik zal proberen wat helderheid te verschaffen. Mijn belangrijkste bronnen zijn de templates die ik gebruik om mails te beantwoorden.

Allereerst het bestelproces.

(Ctrl + C, Ctrl + V FTW!)

How To Order

Email id:

Geachte heer ,

Hartelijk dank dat u contact hebt opgenomen met Het Upgrade Redemption Support Centrum.

U kunt uw upgrade naar Windows Vista bestellen door naar https://upgradeweb.moduslink.com/vista te gaan en daar de instructies te volgen. Tot eind mei is het mogelijk om de upgrade te bestellen.
De kosten worden automatisch voor u berekend.

Het COA-nummer dat u nodig hebt om te upgraden naar Windows Vista kunt u op de achterkant van uw computer vinden. Het is een 14-cijferige code die er als volgt uitziet: xxxxx-xxx-xxx-xxx. Doorgaans begint het met 0004.

Het omwisselnummer hebt u alleen nodig als u een samengestelde computer hebt die niet van een bepaald merk is (bv. Dell of Toshiba). Is uw computer niet van een bepaald merk, dan zou u bij de aankoop een formulier moeten hebben gekregen met daarop het omwisselnummer. Het is een 20-cijferige code beginnend met 22.
Bij het eerste scherm van de upgradesite kunt u selecteren of u een dergelijk formulier hebt.

Ook wordt u gevraagd of u uw aankoopbon wilt opsturen. U kunt dit doen via fax, email (.pdf-formaat) of via de post.
Als u uw aankoopbon wilt mailen, moet het als een .pdf bestand worden verstuurd. Anders wordt het door het systeem eruit gefilterd. U kunt het ook faxen naar 0031 555 433 946. Tevens kunt u het per post opsturen naar:

Technical Upgrade Program Vista
P.O. Box 252
7300 AG Apeldoorn
The Netherlands

(Vergeet niet het ordernummer te vermelden)

Wegens het enorme aantal bestellingen dat wij binnen krijgen, is het voor ons helaas niet mogelijk om de ontvangst van documenten en/of betalingen aan de klant te bevestigen.

Als u wilt, kunt u uw huidige orderstatus bekijken door naar https://upgradeweb.moduslink.com/vista te gaan. Als u een foutmelding krijgt, raden wij u aan het wat later te proberen.

We zijn begonnen met het verzenden van de Upgrades sinds eind februari. Helaas weten we niet wanneer het bij u bezorgd wordt. De levertijd is ongeveer 4 tot 6 weken. U krijgt van ons bericht zodra uw bestelling geleverd gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Het Upgrade Redemption Support Centrum.

(Einde van template)

Nou komt het vaak voor dat na het invoeren van de creditcard gegevens mensen een foutmelding krijgen waardoor ze geen ordernummer ontvangen. Geen probleem, mail ons ff en we (ik in ieder geval wel) helpen je verder. De bestelling zit namelijk dan al wel in het systeem. Dat verklaart ook gelijk waarom je niet opnieuw kunt bestellen (COA werkt niet). Stuur ons dan wel gelijk je COA nummer, anders duurt het weer langer voordat je een bevredigend antwoordt hebt.

Als je een HP computer hebt, kun je achter de gegeven internet-adressen '/hp' toevoegen.

COA, POP, Goedgekeurd, Bevestigd, WTF?

Ten tweede merkte ik op uit een hoop posts (ik heb ze niet allemaal gelezen, ik zou nl. graag m'n geestelijke gezondheid willen behouden) dat ik niet de enige ben die zich afvraagt wat al die statussen mogen betekenen. De invulling lijkt wel eens te veranderen, maar zo ondertussen ben ik er al aardig wegwijs in.
Als ik de gegevens opzoek van klanten zijn de statussen in het Engels, maar ze zijn makkelijk te vertalen.

Order Confirmed

We hebben de bestelling binnen gekregen, COA wordt gecontroleerd, POP moet nog goedgekeurd worden, net als betaling. Komt ondertussen niet zoveel meer voor.

COA Validated

POP moet nog goedgekeurd worden, net als betaling. Veruit de meest voorkomende status van allemaal.

POP/COA Validated

Betaling moet nog goedgekeurd worden. Deze veroorzaakt nog al eens wat verwarring, omdat in het Nederlands er 'Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat' staat. Dit wekt de indruk dat het nog moet gebeuren, terwijl het in feite al is gedaan. Met dank aan de techneuten in Singapore die het zaakje gebouwd hebben .

Order sent to Backoffice

Praktisch hetzelfde als POP/COA validated. Deze kom ik niet zo vaak tegen.

Order Received en Order Approved

Alles is binnen: aankoopbewijs van de computer en betaling. Bestelling wordt klaargemaakt voor verzending.

Order Shipped

Yay! Nu nog 4-6 weken wachten. Tenminste, vanaf eind februari. Dan ben je de trotse bezitter van een Windows die nauwelijks de moeite waard is, waar nog nauwelijks drivers beschikbaar voor zijn, en nou niet bepaald de grote stap voorwaarts is die ons is beloofd. Hoi, hoi.

(Nee, ben niet bepaald fan van Windows Vista. Eenieder die overweegt over te stappen zou ik het vooralsnog afraden)

Dit is wat ik tot dusver kan verzinnen om jullie te helpen. Voordat je het vraagt: Nee, ik weet niet waarom het verzenden zo lang moet duren. En nee, ik heb bij god geen idee hoe de prijs wordt berekend.
Tot dusver heb ik nog geen doodsbedreigingen mogen ontvangen, al belooft 1 op de 20 personen ons een rechtzaak.

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb geholpen en zal af en toe nog eens kijken of ik wat kan toevoegen.

Swieb (Ik zou daar even m'n echte naam geven zeg! )

Verwijderd

Swieb (Ik zou daar even m'n echte naam geven zeg! )
*kuch* ik ga ervan uit dat de naam op je profiel ook niet je eigen naam is? *kuch*

PS. geen idee hoeveel lui daar werken, maar dingen zoals geboortedatum en woonplaats is ook niet echt aan te raden als je geheel anoniem wilt blijven :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 17:38 ]

• Swieb
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:32:
[...]

*kuch* ik ga ervan uit dat de naam op je profiel ook niet je eigen naam is? *kuch*
*Bonk* Oops! Geregeld.

• Swieb
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:32:
[...]

PS. geen idee hoeveel lui daar werken, maar dingen zoals geboortedatum en woonplaats is ook niet echt aan te raden als je geheel anoniem wilt blijven :+
Ach, zolang ik niet wordt gestenigd vind ik het wel best ^^