euler methode met velocity

Pagina: 1
Acties:

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 11:40
Beste tweakers,

Momenteel ben ik bezig met een programma dat een virtuele luchtstroom moet visualiseren.

Hiervoor heb ik voor ieder punt (x,y) een velocity (v) in x richting en een velocity (u) in y richting.

De bedoeling is dat er een streamline wordt gegenerereerd (vanaf een random punt wanneer de v en u worden veranderd).

Dit kan met behulp van de euler methode ("makkelijk", maar niet geheel accuraat) en met de runge-kutta methode (iets moeilijker, maar een stuk accurater).

Omdat ik uit geen van beide kom, ben ik begonnen met de euler methode. Ik heb al verschillende website bezocht etc, maar het integreer gedeelte gaat bij mij mis.

Op deze website staat een voorbeeld.

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Bvd!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk hier eens: Programming Beleid Quickstart

Wat heb je nu al? Waar zit je probleem? Heb je relevante code van wat je nu hebt?
Je vraag is nu nogal breed; het is me niet eens duidelijk wat je nu wil weten? Welke taal hebben we het uberhaupt over?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 26-03-2007 16:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Omdat ik uit geen van beide kom, ben ik begonnen met de euler methode. Ik heb al verschillende website bezocht etc, maar het integreer gedeelte gaat bij mij mis.
Het zou een stuk helpen als je aangeeft wat er mis gaat. Waarom dat mis is en wat je geprobeert hebt om dit op te lossen. Een klein stukje relevante voorbeeld code zou ook handig zijn.

Het is leuk dat je de link naar de opdracht geeft, maar het is heir niet de bedoeling dat we je huiswerk voor je gaan maken.

Kortom, vul je topic even aan met ietsje meer relevante informatie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 11:40
Het is me eigenlijk compleet onduidelijk hoe de euler methode werkt. Ik ben er al een paar dagen mee bezig, maar kom er niet aan uit. Misschien kan iemand die verstand heeft van de euler methode in stappen uitleggen hoe het werkt?

huidige code die ik al heb is niet meer dan wat ik in topicstart aan gaf, een array met v en u (voor velocity), en de mogelijkheid deze waarden aan te passen.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:18
Het is weer even geleden, maar volgens mij was de Euler methode redelijk intuitief. Zie bijv http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%27s_method. Ik neem aan dat je ook wel wat info hebt als een boek of aantekeningen. Gewoon de stappen overnemen (en proberen te begrijpen). Als dit lukt is het bij Runge-Kutta (http://en.wikipedia.org/wiki/Runge-Kutta) gewoon een kwestie van niet proberen echt te snappen en gewoon implementeren :9

Probeer het anders eerst op papier op wat eenvoudige voorbeelden om te kijken wat er nou eigenlijk gebeurt.