10.4.x en AD shares

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb verschillende how-to's doorgelopen die ik op het net heb kunnen vinden, waaronder die van "Things I wish I had known". Als ik via Finder->Netwerk ga browsen, zie ik een lijst met computers van het domein, maar als ik probeer te verbinden krijg ik een 'alias kon niet hersteld worden' fout.

Als ik via CMD+K direct op smb://servernaam/ probeer in te loggen krijg ik altijd een authenticatiefout, zelfs met het netwerk administrator account. Ik heb natuurlijk ook een gebruikersaccount aangemaakt en een password daarvoor ingesteld (sommige AD dingen werken namelijk niet als de user account geen pw heeft).

Deze Macs hadden het zelfde probleem op de oude AD. Ze kunnen volgens mij wel probleemloos simpele windows shares mounten, ook hebben ze standaard een share op een Mac Mini gemount.

-------

Edit:

Ik kwam dit via de search tegen:

[MacOSX]Verbinding met server in windowsdomein

Zelfde probleem dus, alleen die aanpassing van de GP werkt niet.

Misschien hoort dit topic toch eerder in Windows Servers thuis?

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 26-03-2007 16:30 ]

iOS developer

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Alle PC gebruikers' accounts moesten bij de 'configuratie van het netwerk' (ie een soort wizard die je op Windows clients kunt draaien om de gebruiker en PC op het netwerk aan te melden) een Computer uitzoeken die van te voren al was toegevoegd aan de AD.

Zou het zo kunnen zijn dat je je wel kunt aanmelden met een foutieve Computernaam, maar dat je dan geen toegang krijgt tot netwerkbronnen met je Computer?

Mods: ik twijfel of dit eigenlijk wel een APL topic is.....

iOS developer