[Test Drive Unlimited] Spel hapert regelmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 09:28
Hallo,

Ik heb test drive Umlimited geinstalleerd. als ik speel loopt hij soepel, alleen soms stottert hij onwijs. dat is vooral lastig in races, dan sta je ineens aan de kant. Ik speel al op de laagste resolutie.

De specificaties van mijn pc zijn:

Intel Dual Core 2,8Ghz Processor
1GB dual channel geheugen
Asus Eax700 series 256mb videokaart

De minimum systeemeisen van dit spel liggen echter lager.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? is het mn videokaart? daar twijfel ik aan namelijk.

Alvast bedankt,

Jeroen

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:13
Heb je de nieuwste drivers van je videokaart al geinstalleerd?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
Wat heb je verder aan graphics ingeschakeld? Lage resolutie betekent niet altijd meer FPS; als je AA en AF enzo aan gaat zetten kan ik het me voorstellen dat die X700 het moeilijk gaat hebben :)

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 09:28
AA staat uit, waar kan je AF instellen dan? daar zie ik helemaal geen opties voor.

De nieuwste driver heb ik geloof ik ook al, zal even controleren. alleen de asus site doet het momenteel niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Jeroentjahh op 26-03-2007 17:15 ]

Verwijderd

Als de makers een minimale systeemeisen opgeven, dat licht het werkelijk meestal nog wel wat hoger. Je videokaart is niet als te snel, en je processor ook niet. Waar je het over hebt klinkt als framedrops. Dus of je pc kan het gewoon niet aan, of het probleem ligt software matig, bijvoorbeeld te veel achtergrond programma's, virus, spyreware, verkeerde drivers of iets dergelijks. Is het dat niet, ben ik bang dat je systeem gewoon niet snel genoeg is.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Sluit zo'n beetje alle lopende processen af voordat je gaat gamen.
Probeer een lagere resolutie ?

Ik heb het spel hier alleen kunnen spelen op 640x480 @ low settings..
Dan nog schokt het vaak..
Maar mijn specs liggen ook een stukje lager dan die van jou.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, het ligt aan de cache van het spel. Ik heb het getest en ik haper alleen bij bepaalde stukjes elke keer weer dus hij wil iets verderop (een gebouw of auto) laden en daarbij staat hij even stil. Enig idee om dit te verhelpen iemand ?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
TDU is een redelijk zwaar spel.

Twee dingen die helpen:
de patch 1.66a
Meer geheugen

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 14:31
Als je een stuurtje gebruikt zou het daaraan kunnen liggen. Ik had dat met mijn oude stuurtje iig.

Verwijderd

Je kan van alles bedenken, maar het genoemde systeem is niet snel genoeg voor TDU. Of je moet alles op het laagste van het laagste hebben staan? Dat je voldoet aan de minimale systeemeisen zegt tegenwoordig ook niets meer.

Ik denk dat je met een nieuwe videokaart, bijvoorbeeld een ATI X1950PRO al een heel stuk verder komt.

EDIT:

Extra RAM rgeheugen zal geen effect hebben, omdat je met de processor niet de settings kan draaien om meer dan 1GB ram vol te maken. Het zwakke punt is de videokaart :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 11:24 ]

Pagina: 1