Toon posts:

Krijg draadloze verbinding niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik heb thuis een U.S. Robotics Wireless MAXg Router (USR 5461) en een laptop (Windows XP Pro) die ik via een draadloze verbinding wil verbinden.

Nu wil echter het geval dat ik de lijst van draadloze netwerken van XP mijn router keurig wordt herkend met een v'olle' verbinding met 5 streepjes. Als ik probeer verbinding te maken probeert hij (na het invoeren van de sleutel) een netwerkadres te verkrijgen en daar gaat het dan mis. Ik kan dus geen verbinding met mijn eigen router maken en hij springt autmatisch voer naar het (onbeveiligde) netwerk van de buren.

Ook heb ik gekeken met WirelessMon, maar ook daar geeft hij een uitstekende verbinding weer, maar loopt weer vast bij het verkrijgen van het netwerkadres.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen of wat ik nog meer kan testen?

Verwijderd

Je komt dus wel op het internet via de router van je buren?
Heb je geen mac filtering op je router aan staan? Staat dhcp wel aan aan je lan zijde en staat je wireless netwerkadapter ook zo ingesteld dat hij een ip van je router dient te krijgen?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-03 02:38
Kun je wel connecten als je de beveiliging tijdelijk uitzet ?

Verwijderd

Ik denk dat je de WPA sleutel niet goed hebt getyped. Is ook case sensitve.
Werk bij een helpdesk met dit soort problemen en daar zie je dit heel vaak.
Kan ook nog zijn dat de laptop op WPA staat en router op WEP bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels achter wat het was.. Het bleek dat de wireless netwerkkaart in mijn laptop geen WPA2 ondersteunde (waar de router op ingesteld stond). Heb dus nu 'gewone' WPA beveiliging en nu gaat het goed..

Bedant voor de hulp!