Toon posts:

1 bankje werkt wel 2 bankjes BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben nieuw hier dus zeg het even als ik wat fout doe.
Ik heb 2 weken geleden een systeem in elkaar gezet maar ik heb er ernstige problemen mee ik krijg na een willeurige tijd een bsod dit kan na 10 min zijn maar ook na enkele uren. Ik heb het geheugen getest met vista en ze komen er beide door als ik ze alleen test maar als ik ze tegelijk test geeft vista aan dat er fouten zijn geconstateerd. Ik heb ook beide bankjes getest. Als ik het syteem op 1 bankje draai heb ik helemaal geen problemen.....
Dit is het systeem:
Core 2 duo E6300
2x kingston DDR2 1GB 667 Mhz
Asus P5V-VM SE DH moederbord
NX7100GS 128-E videokaart
Harde schijf MAXTOR 250GB Sata schijf
Aopen 350W voeding

Kan iemand mij hiermee helpen?
Als jullie meer info nodig hebben moet je het even zeggen...

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 06:55
Laat Memtest een nachtje draaien...

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

killercow

eth0

memtest draaien,

iedere zelf respecterende linux cd heeft deze tool aanboord.

openkat.nl al gezien?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Welke BSOD krijg je?

of zijn het verschillende?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat zo snel uitlezen ik kon de foutmelding namelijk niet lezen deze was te snel weg.... Ik ga memtest vanavond laten draaien maar kan ik daarmee ook zien of mijn bankjes eventueel kapot zijn ik heb namelijk het geheugen al vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net memtest gedraaid en die gaf in 20 min 1130 fouten aan :s maar het geheugen is net omgeruild dus nieuw kan het niet zo zijn dat het mobo kapot is?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Mijn splinternieuwe geheugen gaf na 1:30 ook 900 fouten aan, nieuw wil blijkbaar niks zeggen, je geheugen DIMM is brak

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zou betekenen dat er 4 nieuwe dimmetjes kapot zijn binnen 1:30

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 15:58

Step

step@tweakers.net#

Probeer het goede dimmetje eens alleen in het "kapotte" slot, of alleen de kapotte in het werkende slot? Waarschijnlijk inderdaad een moederbord probleem. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Step op 26-03-2007 18:28 . Reden: Wat toegevoegd. ]

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke combo's geprobeerd en bij alle tests geeft memtest fouten. En ook alleen op de basis gedraaid dus onboard video cpu en geheugen....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 18:34 ]

Verwijderd

zijn ze wel compatible met je moederbord? check de website van je mobo frabrikant even

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze staan op de compabiliteits lijst zowel enkel als in paar.
Ik heb ook al de bios geflashed naar de laatste versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 18:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:44:
Ja ze staan op de compabiliteits lijst zowel enkel als in paar.
Ik heb ook al de bios geflashed naar de laatste versie.
mischien kun je toch proberen om ze om te ruilen voor een ander merk? Kun je er eventueel achter komen of mischien je moederbord wel de boosdoener is

edit: je hebt memtest toch niet onder windows gedraaid? maar in dos of met een linux live cd :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:53:
[...]

mischien kun je toch proberen om ze om te ruilen voor een ander merk? Kun je er eventueel achter komen of mischien je moederbord wel de boosdoener is

edit: je hebt memtest toch niet onder windows gedraaid? maar in dos of met een linux live cd :?
Ik heb memtest in dos gedraaid. Om ruilen voor een ander merk gaat denk ik niet lukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:57:
[...]

Ik heb memtest in dos gedraaid. Om ruilen voor een ander merk gaat denk ik niet lukken.
als je uitlegt dat je zoveel problemen hebt met dit geheugen in combinatie met je moederbord zullen je wel mischien een ruil kunnen aanbieden/overwegen ?? Waar heb je het gekocht als ik vragen mag?

Verder welke BSOD's krijg je? Zoek eens met de foutmeldingen en stop codes op google, dat wil soms ook wel wat opleveren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze gekocht bij 4Launch en ik zou het idd kunnen vragen maar als het aan het mobo ligt is het zonde om andere te kopen natuurlijk ik heb in ieder geval een rma lopen voor het moederbord. Die bsod's gingen te snel om te kunnen lezen weet je misschien waar ik die nog kan uitelezen in de logboeken kan ik niets terug vinden namelijk.

edit: ik heb trouwens ook een nieuwe psu besteld maar dat was achteraf denk ik niet nodig :s

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 19:08 ]

Verwijderd

• rechtermuis knop op deze computer kies properties/eigenschappen
  • tablad advanced/geavenceerd
  • click op settings/instellingen bij startup en recovery
  • zet automatically restart en memory dump uit.
Ik heb de engels talige versie dus mischien is de nederlandse omschrijving wat anders.

Nu reboot je pc niet meteen bij een BSOD maar kun je de foutmelding goed zien. Schrijf hem op en zoek op google of hier op got in de bsod guide.

edit: ik zou kijken of je die voeding kan annuleren, je kunt bij kopen op afstand geloof ik binnen 7 dagen annuleren (zoek ff op got is vast iets over te vinden) Lijkt me niet nodig om meteen al de voeding te vervangen.

Ik zou gewoon even contact opnemen met 4launch het probleem uitleggen en kijken of je de dimms kan omruilen, heb je dan het zelfde probleem, lijkt me toch echt dat het mobo dan stuk is en ruil die dan om

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik heb het ingesteld en ga nu proberen een bsod te krijgen. Ik zal ook contact opnemen met 4launch kost alleen 0,25 per minuut :s maar ja moet maar even. iig bedankt voor al je replies

Verwijderd

ok succes ermee, ik hoor wel of je eruit komt of nog hulp nodig hebt.

offtopic:
ik vind het schandlig dat een winkel 25cent per minuut rekent voor dit soort dingen, wat gebeurt er in nederland met klantenserivce :(

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:30:
offtopic:
ik vind het schandlig dat een winkel 25cent per minuut rekent voor dit soort dingen, wat gebeurt er in nederland met klantenserivce :(
offtopic:
Dat is denk ik meer om er voor te zorgen dat mensen niet de meest eenvoudige vragen gaan stellen aan de telefoon en zo te voorkomen dat een klant 1,5 uur lang met iemand aan de telefoon hangt :P

Verwijderd

Topicstarter
ff een update ik heb de bestelling van de voeding geannuleerd en kan het moederbord terug sturen en als ze een probleem vinden kan ik mijn geld terug krijgen zodat ik een P5B kan kopen is beter dan dit mobo ;).
Pagina: 1