Toon posts:

Mac Pro videokaart in PC met Windows XP, welke drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In een Mac Pro komt een nieuwe videokaart, ik wil de oude gebruiken in een PC met Windows XP Pro. De videokaart is voor zover ik weet de NVIDIA GeForce 7300 GT uit deze specificaties. Windows herkent de hardware niet en via Windows Update kan ik dus geen drivers krijgen. Kan ik ergens drivers downloaden om deze kaart te gebruiken of gaat dit niet werken.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Fat chance... Het is een OEM kaart iirc en waarschijnlijk nogal aangepast aan Apple's wensen :P Verkopen via V&A, denk ik...

[ Voor 2% gewijzigd door Zsub op 26-03-2007 15:53 . Reden: iirc toegevoegd ^^ ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien heb je een kans als je andere firmware op de kaart kunt krijgen. Ook zou je kunnen proberen uit te vinden wat de kaart over de bus wil sturen, en kijken of je de drivers kunt aanpassen (pci-ids enzo)

[ Voor 48% gewijzigd door begintmeta op 26-03-2007 15:54 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Voor zover ik weet zijn apple vid cards niet compatibel met ibm-pc.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Maar uiteindelijk is het toch een GeForce chip. Gaat de officiele/algemene geforce driver van nvidia ook niet werken?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TetsuoShima schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:53:
Voor zover ik weet zijn apple vid cards niet compatibel met ibm-pc.
'compatible met windows' is natuurlijk niet de definitie van pc-compabilitieit.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Probeer eens een live-cd van linux.

Kijken wat je er dan uit kunt halen.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

burne schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:07:
[...]

'compatible met windows' is natuurlijk niet de definitie van pc-compabilitieit.
Heeft ook niets met windows te maken, dacht ik.

Onder Linux gaat het ook niet werken normaal gezien, ik bedoel precies wat ik schrijf.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Waarom niet onder linux? Die heeft andere drivers.

Daarnaast vind ik linux wat makkelijk om informatie los te peuteren om te kijken welke chip/bios wordt gebruikt.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Voor sommige kaarten zijn zowel een apple als pc bios, probeer eens wat meer info over de kaart te krijgen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:06:
Maar uiteindelijk is het toch een GeForce chip. Gaat de officiele/algemene geforce driver van nvidia ook niet werken?
Dat de GPU een Geforce is, is dan ook waarschijnlijk het enige dat er hetzelfde aan is i.t.t. PC-spul van Nvidia.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Voor zover ik weet hebben videokaarten voor Apple en PC verschillende boot-ROM's; ze zullen dus niet zomaar uitwisselbaar zijn. Je enige optie is dan flashen, zoals begintmeta al zei.
Heb geen idee of en waar je de benodigde bestanden zou kunnen vinden. Het flashen van Apple videokaart naar PC is vrij ongebruikelijk, omdat Apple-kaarten doorgaans behoorlijk veel duurder zijn.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Daaaaf schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:29:
Voor zover ik weet hebben videokaarten voor Apple en PC verschillende boot-ROM's;
Je boot niet van je videokaart. En andere Nvidia-kaarten met mac-bios doen het prima in PC's. Alleen weigeren windows-drivers vaak om ze te herkennen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 21:22
Misschien dat er bij Bootcamp geschikte drivers zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, veel antwoorden, bedankt!

Uiteindelijk werkte de kaart die voor de Mac aangeschaft was niet in de Mac. Dus die zit nu in mijn PC, en de originele Mac kaart blijft in de Mac. Dus inderdaad, de kaarten lijken wel specifiek voor PC óf Mac gemaakt. Helaas zijn de kaarten die wel Mac compatibel zijn wel een stuk duurder, en is dan dus de oude Mac kaart waardeloos (behalve dan voor een andere Mac).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies - dus kijk eens naar het verkopen van die Mac-kaart. Je gaat er vele malen meer voor krijgen dan voor een vergelijkbaar PC kaartje. En van dat geld kun je op zoek naar een nieuwe Apple kaart :z

Overigens kun je eens kijken naar het flashen van de VGA BIOS op die kaarten, maar dat is sinds de BIOS niet meer op een losse chip zit maar in de core is meegebakken een riskante bezigheid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1