[Testcase] Moving Haarlem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12
Een klein experimentje wat zeker een vervolg gaat krijgen :)

Ben benieuwd naar de reacties!

1
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/162/433550283_5fdd1c25ea.jpg?v=0

2
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/176/433550299_de217b5126.jpg?v=0

3
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/173/433550301_d433923337.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Als leek vind ik ze eigenlijk wel mooi om te zien. Zou je iets meer willen vertellen hoe je experiment hebt uitgevoerd? Statief, 2 foto's en 'mergen'??

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou HDR die mysterieuze sfeer van foto 2 niet wat verbeteren. Misschien helpt z/w een beetje bij het vervelende geel in foto 1. foto 3 vind ik iets te gewoontjes eruit zien, waardoor het effect van de schimmige personages iets minder wordt. leuk experiment! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuk! Beetje beweging erin zoals op #1 maakt het wel af naar mijn idee. Als je dit doet door het stacken van foto's zou je ook extreme drukte kunnen creeëren als je het met (veel) meer dan 2 foto's doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wat een spookstad :+

Best aardigje foto's, geeft wel een leuk effect, maar hoe doe je dat idd?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
haal de laatste weg en van mij mag je het een showcase noemen!

je zou naar mijn mening alleen wel een ander - lager - standpunt in moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

met een statief: 1 foto van een lege straat, daarna 1 van een volle. Shoppen maar :)
Denk ik... mooi resultaat iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw!
Leuk experimentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:09:
Leuk! Beetje beweging erin zoals op #1 maakt het wel af naar mijn idee. Als je dit doet door het stacken van foto's zou je ook extreme drukte kunnen creeëren als je het met (veel) meer dan 2 foto's doet. :)
Je kan ook een enkel persoon een polonaise met zichzelf kunnen laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Jasper schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:42:
Een klein experimentje wat zeker een vervolg gaat krijgen :)

Ben benieuwd naar de reacties!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk Jasper! Eens even kijken of ik nog commentaar kan geven :P

Foto1: Super mooie foto zo qua kleuren. Ook vindt ik het wel leuk dat die ene oude vrouw er zo mooi op staat terwijl de rest allemaal 'geesten' geworden zijn.

Foto2: 'k kan niet anders zeggen als: appart!

Foto3: Past qua kleur / sfeer niet zo bij de andere twee vindt ik...

Verder zou het wel handig zijn je foto's ff te nummeren :+

Al met al leuk expiriment waarvan ik wel een idee heb hoe je het gedaan hebt maar niet precies, dus zou je een tipje van de spreekwoordelijke sluier op willen lichten ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Thanks all!
Dit zijn inderdaad meerdere opname welke in Photoshop door elkaar zijn geblend. Ik heb zonder statief geschoten, dus gewoon proberen goed stil te staan ;)

Ik heb de eerste post even genummerd. Bij deze een laatste update. Misschien later meer als ik het nog 'es ga proberen, wat ik zeker gadoen.

4
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/177/433550289_fffe683905.jpg?v=0

5
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/179/433550303_74af3c767e.jpg?v=0

6
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/178/433550305_2ec2ec27bb.jpg?v=0

7
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/184/433548722_0d5148f858.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Mooie foto's en een erg leuk expiriment.

en zonder statief? wauw hulde dan..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
5 was wellicht goed geweest wanneer die trein niet wazig over de hele breedte te zien was. 6, 7 en 8 had je van mij achterwege kunnen laten. probeer de volgende keer de lijn van 1 en 2 voort te zetten, die is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Mooie foto's :D.
Lijkt wel een beetje op het effect met de eerste camera's. De mensen liepen te snel om op de foto worden gezet :+.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 12:37

Zoefff

❤ 

Gaaf hoor Jasper! Zoals ik al zei, ik ga dit concept zeker een keer jatten kopiëren gebruiken, vind het namelijk enorm goed gevonden :P

Vooral #3 vind ik veel hebben, kan rechtstreeks uit een makelaars-folder voor nog te bouwen huizen komen. Daarna is #1 mijn favoriet, die stilstaande oma maakt de foto inderdaad helemaal. Het lijkt net alsof ze daar in een eigen wereldje staat, terwijl de rest er vluchtig omheen beweegt.

#4 is imho iets té vaag, je ziet vrijwel niets meer van de "rechter" trein. Verder, nice!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een leuk idee. Toch blijft de absolute topper de 1e foto, omdat daarop 1 persoon stil staat en rustig de tijd neemt om te beslissen, terwijl de rest er jachtig omheen beweegt. Ik denk dat je daar meer mee kan misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Leuk :) . Ik heb het zelf ook eens gedaan, dus dat je dit zo rechtstreeks hebt kunnen blenden geloof ik toch niet helemaal :P (en dat was slechts 1 foto x 1 persoon; er zit hier toch echt uren werk in lijkt het zo). Volgens mij moet je toch echt de foto met de meeste motionblur als basis pakken, en de andere personen toch enigszins uit hun omgeving "knippen". Ik vind het feit dat je ze wat transparantie hebt gegeven wel duidelijk iets toevoegen aan het beeld. Vooral 1 en 4 zijn goed (daar voegt het blenden echt iets toe). Bij massa's zoals 2 en 4 ook wel, maar hier toch niet helemaal; het lijkt er slechts iets drukker op te worden. Ik zou nog naar een leuk verband in tijd proberen te zoeken, en dat vastleggen. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:09:
Gaaf hoor Jasper! Zoals ik al zei, ik ga dit concept zeker een keer jatten kopiëren gebruiken, vind het namelijk enorm goed gevonden :P
Inderdaad, lijkt me ook leuk om eens mee te kloten.

Mooie foto's geworden! HDR bij foto 2 zou wel mooier zijn geweest denk ik.

Maarem, heb je dit aan de hand van een tutorial gedaan?

Zo ja; welke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:19:
...er zit hier toch echt uren werk in lijkt het zo...
kun je niet gewoon de "layer met mensen" een opacity geven van zeg maar 50%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem lijkt me dan, dat als je meerdere layers gebruikt, er weer andere mensen minder zichtbaar worden. Dit vanwege het feit dat als je de hele layer er nogmaals overheen zet, ook de achtegrond er nog weer eens bijkomt. Dat moet opzich geen probleem zijn als je maar 2 foto's gebruikt, dan worden gewoon al je mensen transparant. Ik hoop dat ik duidelijk ben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
4 viel mij zelf ook een klein beetje tegen. Ik wilde nl. de complete trein erop, maar ook de wegrijdende links. Om dat samen goed duidelijk te laten zien, heb ik gekozen voor dit resultaat.

1 is ook mijn favoriet en een zeer goed voorbeeld van hoe het concept in mijn hoofd zat die ochtend voordat ik de straat op ging :) Helaas vond ik op de andere locaties weinig boeiende elementen om op dezelde wijze te doen, dus maar ik maar onder de noemer van 'een test' gaan schieten zoals je in de rest van de foto's ziet.

inquestos, er is wel redelijk wat tijd per foto in gaan zitten, maar uren is wat veel ;) Ik heb meerdere foto's over elkaar heen gelegd in PS (na ze allen zoveel mogelijk gelijk te hebben gezet door ze te draaien) en heb vervolgens uitsnedes gedaan en die bovenop de onderste layer gelegd. Vervolgens met de layer opacity en brushes zoveel mogelijk passend gemaakt.

Een combi van HDR en deze test lijkt mij ook wel wat. Daar moet ik ook 'es mee testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend leuk idee en de uitwerking mag er ook zeker zijn. Alleen vind ik foto #1 stukken beter dan de rest! 2 en 3 mogen er ook zeker wezen! Ben benieuwd naar je volgende case :)
Pagina: 1