Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] CMD > Net send werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 12.941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:00
Ik zit met een klein probleempje. Wanneer ik onder Vista het commando net send uit wil voeren herkent CMD de syntax send niet. Dit is wat ik krijg:

Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/2683/cmdwo1.jpg

Dit vind ik nogal vreemd, want onder Windows XP werkte het wel. Even wat meer informatie:

Ik heb voor elke PC in het LAN een fixed IP ingesteld (IPv4) en gebruik Vista Ultimate x64. Ik heb al gekeken of de Messenger service wel draaide, maar ik zie deze service nergens meer terug in de lijst. Weet iemand welke service ik moet hebben? Hier is een uitdraai van de services.

Zoals je op het screenshot kunt zien krijg ik dit met zowel net send local test als net send 192.168.1.102 test. Een asterik gebruiken heeft ook geen effect. Nu snap ik dat ik een werkende syntax moet gebruiken, maar ik zie in die lijst niets staan wat ik zou kunnen gebruiken.

Iemand enig idee hoe ik net send kan gebruiken onder Vista?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Hier: http://forums.microsoft.c...px?PostID=504919&SiteID=1 hetzelfde probleem en een verwijzing naar een tool waar het wel mee kan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

BFS

Rude awakening

2 tellen googlen

Damn u StevenK ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BFS op 26-03-2007 15:37 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Avalaxy
Dat had ik al gezien, maar dan komen ze met een tooltje genaamd LanTalk oid, ik zie nergens hoe ik het zonder tooltjes kan doen. Dat is dus ook mijn doel.

Als ik dat topic zo bekijk lijkt het alsof ze Messenger er gewoon helemaal uitgesloopt hebben...?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
leonpwner1 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:39:
Dat had ik al gezien, maar dan komen ze met een tooltje genaamd LanTalk oid, ik zie nergens hoe ik het zonder tooltjes kan doen. Dat is dus ook mijn doel.
Overal lees ik dat het zonder tooltje *niet* kan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Avalaxy
StevenK schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:50:
[...]

Overal lees ik dat het zonder tooltje *niet* kan.
Dat was dus precies mijn vraag ;) Maar bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

Verwijderd

Op vista is het inderdaat niet mogelijk om via cmd net send te doen warom is mij niet duidelijk 8)7
maar je kan net zo goed iets als msn doen of lantalk xp

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
reden is waarschijnlijk spam en nutteloosheid (ik ken iig geen voordelen) aan net send

behalve dat
code:
1
net send * mongolen!
een ideaal commando was op school

you had me at EHLO

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 19:42

potatox

unz unz unz

Het 'net' commando is toch onderdeel van de messenger service in Windows? Sinds SP2 van XP is deze messenger service standaard uitgeschakeld met als reden de spam die veel mensen kregen. Grote kans dat deze ook onder Vista uitgeschakeld is :)
Misschien dat je de service via start->uitvoeren->services.msc aan kunt zetten?

--

• sjongenelen
potatox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:18:
Het 'net' commando is toch onderdeel van de messenger service in Windows? Sinds SP2 van XP is deze messenger service standaard uitgeschakeld met als reden de spam die veel mensen kregen. Grote kans dat deze ook onder Vista uitgeschakeld is :)
Misschien dat je de service via start->uitvoeren->services.msc aan kunt zetten?
nope :) en zie start post ! :)

maarre, wat is het nut, als ik vragen mag - ik ben er wel benieuwd naar!

[ Voor 10% gewijzigd door sjongenelen op 08-01-2008 19:20 ]

you had me at EHLO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

potatox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:18:
Het 'net' commando is toch onderdeel van de messenger service in Windows?
Nee.

Jij bedoelt net send, net.exe en net1.exe hebben nog meer functies (die wel werken zonder die service).
Die is er inderdaad uitgesloopt omdat het enkel via lanman loopt en dat is een deprecated interface (als in: liever niet meer gebruiken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je kan gebruik maken van het msg commando in de terminal

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
D:\>msg
Send a message to a user.

MSG {username | sessionname | sessionid | @filename | *}
             [/SERVER: servername] [/TIME: seconds] [/V] [/W] [message]

username                      Identifies the specified username.
    sessionname                 The name of the session.
    sessionid                        he ID of the session.
    @filename                      Identifies a file containing a list of usernames,
                                             sessionnames, and sessionids to send the message to.
    *                                       Send message to all sessions on specified server.
    /SERVER: servername  server to contact (default is current).
    /TIME: seconds               Time delay to wait for receiver to acknowledge msg.
    /V                                      Display information about actions being performed.
    /W                                     Wait for response from user, useful with /V.
    message                          Message to send.  If none specified, prompts for it
                                              or reads from stdin.

vb: msg SERVER:localhost console "bericht"

• sjongenelen
msg wordt niet herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

you had me at EHLO

Verwijderd

NET SEND kan heel handig zijn om alameringen te kunnen sturen vanuit een ander programma.
Bijvoorbeeld monitoring software welke alerts verstuurd a.d.h.v bepaalde triggers.

• sjongenelen
lol, dan kun je toch echt beter snmp gebruiken :s

you had me at EHLO

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:37:
NET SEND kan heel handig zijn om alameringen te kunnen sturen vanuit een ander programma.
Bijvoorbeeld monitoring software welke alerts verstuurd a.d.h.v bepaalde triggers.
vanwaar deze kick :?
geloof dat de ts ondertussen al een goede oplossing/alternatief heeft gevonden

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Pagina: 1