Toon posts:

probleem met windows

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben nieuw hier omdat ik een probleem heb met mijn computer en heb er heel weinig verstand van daarom weet ik ook niet of ik wel in het goede topic zit. anders vind ik het wel goed als het verplaatst word. maar mijn probleem is dat ik mijn computer niet meer kon opstarten want hij bleef op een scherm hangen en toen heb ik de windows cd gepakt en de hele partitie eraf gegooid en toen wou ik op de lege partitie defragmenteren ( windows erop zetten ) ik heb het vaker gedaan dus het kan wel maar nu stopt hij in eens als hij nieteens bij 1% is en dan staat er . dat mijn cd mogelijk beschadigt is ( dat kan niet want er zit echt helemaal geen krasje op ) en dan staat er ook bij:
Controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op de computer als het een SCSI- schijf betreft zorg er dan voor dat uw SCSI- apparaten correct zijna fgesloten (met een terminator ???) raadpleeg de handleiding bij uw computer SCSI adapter voor meer info.

hier begrijp ik dus niks van want ik weet niet wat SCSI is en terminator en al die dingen. en ik wil dit niet aan mijn vader vertellen anders word hij weer kwaad :o :( ik dacht dat ik eht zelf wel op kon lossen :9 maar nu heb ik hulp nodig. 8)7 dus als iemand het weet wat ik nu kan doen want ik kan nieteens meer opstarten dan kom ik in dat bootmenu zegmaar want hij is helemaal leeg zeg het me AUB.
alvast bedankt dan :) _/-\o_

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je geen SCSI in je pc hebt, is het in orde.

Misschien is je flatcable beschadigd oid dat je niets kunt installeren? Pak eens een andere cd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

heb je eventueel een andere drive die je kan proberen? andere cd?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet kunnen kopieren van een Windows cd had ik altijd problemen mee met gekopieerde Windows cd's. Probeer het origineel is als het van een kopie is.

Bovendien staat dit topic idd in het verkeerde (sub)forum en is duidelijkheid ver te zoeken in je verhaal. Probeer meer met alinea's en leestekens te werken en minder met zulke smileys.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik of ik SCSI in mijn pc heb? want nu kan ik niet bij hardware kijken.
En wat is een flat cable? is dat die brede stekker achterin mijn computer?
En een andere cd werkt ook niet en het zijn wel kopie's maar ik heb het al zo'n 4x eerder gedaan , dus denk ik dat het daar niet aan ligt.

EDIT: ik heb even gekeken en de kabels zitten er goed in en zijn niet kapot voor zover ik het kan zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:23:

gebruik voor de grap de search eens, dit soort basic dingen vind je terug daar en in de faqs

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
sata driver nodig miss? floppy?

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:23:
Hoe weet ik of ik SCSI in mijn pc heb? want nu kan ik niet bij hardware kijken.
En een andere cd werkt ook niet en het zijn wel kopie's maar ik heb het al zo'n 4x eerder gedaan , dus denk ik dat het daar niet aan ligt.
Meestal is het zo dat ALS je SCSI hebt, je dat ook echt wel weet. Ga er maar vanuit dat je dat niet hebt. Een flat cable wordt hier bedoeld als de kabel die achterin je cd (dvd?) speler/brander zit. Als die beschadigt is, kan het zijn dat je cd's niet goed gelezen worden. En toch zou je het beste een originele cd kunnen proberen, ik heb het zelf ook vaak gehad dat 3 cd's die ik gebruikte (met software zonder licentie, dus legaal) ineens alle 3 niet meer te lezen waren. Cd rot wordt dit fenomeen ook wel genoemd.

edit: typo

Verwijderd

onleesbare windows cd lijkt me de boosdoener te zijn, het lijkt me HEEL onwaarschijnlijk dat er een SCSI interface in je pc zit. Als je originele cd op een andere pc wel werkt zit je idd met een brakke flatcable of ata controller, zou meteen ook verklaren waarom windows niet meer kon doorstarten indien je HD aan dezelfde controller hangt.

*edit* zolang hij je harde schijf kan zien is het niet nodig om extra SATA drivers in te laden (ervan uitgaande dat je SATA hebt, we weten eigenlijk helemaal niets over je pc)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Cd'tjes met drivers erop van Nvidia en Ati ,maar dat moet ik erop zetten als die windows erop staat of heb ik nu een verkeerd beeld bij sata driver?
Ik weet niet of dit kan helpen maar ik heb een Dual core pc.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:28:
onleesbare windows cd lijkt me de boosdoener te zijn, het lijkt me HEEL onwaarschijnlijk dat er een SCSI interface in je pc zit. Anders zit je idd met een brakke flatcable of ata controller, zou meteen ook verklaren waarom windows niet meer kon doorstarten indien je HD aan dezelfde controller hangt.
maar ik heb verschillende cd's geprobeert ook cd'tjes waarmee het eerder al is gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
MiramarVTM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:27:
[...]

Meestal is het zo dat ALS je SCSI hebt, je dat ook echt wel weet. Ga er maar vanuit dat je dat niet hebt. Een flat cable wordt hier bedoeld als de kabel die achterin je cd (dvd?) speler/brander zit. Als die beschadigt is, kan het zijn dat je cd's niet goed gelezen worden. En toch zou je het beste een originele cd kunnen proberen, ik heb het zelf ook vaak gehad dat 3 cd's die ik gebruikte (met software zonder licentie, dus legaal) ineens alle 3 niet meer te lezen waren. Cd rot wordt dit fenomeen ook wel genoemd.

edit: typo
O , dan moet ik even mijn pc open schroeven om te kijken of er iets mis mee is.
ik laat het zo meteen weten :>

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27
Dan heb je idd een verkeerd beeld van S-ATA driver. S-ATA is een type connector van hdd's en optical drives. Je kunt het zien als de opvolger van P-ATA (Die flatcable achterin je optical drive)

Soms is het zo dat bij het installeren van Windows de goede drivers voor jouw S-ATA controller (Zit op het moederbord) niet ingebakken zitten in de installatie van Windows. Die moet je dan apart "erbij zetten" door bij het begin van de installatie op (ik dacht) F6 te drukken. Dit zie je ook heel kort in beeld.

Bij de meeste moederborden is het echter zo dat de S-ATA poorten prima herkend worden. Ik zou de oorzaak van je probleem elders zoeken. En ik persoonlijk (maar dat ben ik) zou het in je gekopieerde cd's zoeken.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk een Xp cd zonder servicepack2, of zelfs zonder servicepack1, dan wordt je sata harde schijf niet herkend.

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Is het niet gewoon makkelijker om het tegen je pa te zeggen en samen met hem het probleem op te lossen? :\

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

gebruik de edit knop voortaan even, vanplaats steeds te kicken :)

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:35:
Je hebt waarschijnlijk een Xp cd zonder servicepack2, of zelfs zonder servicepack1, dan wordt je sata harde schijf niet herkend.
Jawel ik heb sevice pack 2 op een cd erbij zitten en ook een met 1 en ook een kale versie dat er geen programmas bij zitten die je niet gebruikt zodat hij sneller is maar niets werkt en ik heb naar die kabel gekeken maar ik kan niks anders zien ik denk ook niet dat het daaraan ligt want mijn computer kast gaat nooit open. Verder denk ik dat ik het morgen dan maar tegen mijn vader vertel . ik kijk nog even een dagje aan.

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

bonetone

2B Silver Sonic

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:57:
....maar nu stopt hij in eens als hij nieteens bij 1% is en dan staat er . dat mijn cd mogelijk beschadigt is ( dat kan niet want er zit echt helemaal geen krasje op ) en dan staat er ook bij:
Controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op de computer ......
Het is ook mogelijk dat je harde schijf defect is, misschien daarom ook dat de pc ook bleef hangen bij het opstarten voordat je alles eraf gooide.
Misschien kun je aan een andere harde schijf komen en op die proberen Windows te installeren.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Probeer kortere zinnen te maken, gebruik komma's en gebruik hoofdletters aan het begin van je zin, want nu is het slecht leesbaar.

Probeer eens het boekje van je PC erbij te pakken, en daar de specificaties uit te halen van je PC.
We zijn vooral geïnteresseerd in hoe je DVD-ROM en je harde schijf zijn aangesloten. (S-ATA of P-ATA)

Het typenummer en merk van je moederbord is ook belangrijk.
Zoek gewoon even alle informatie erbij en zet dat hier, dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga aan mijn vader vragen morgen of ik zijn harde schijf er even in mag doen en anders zijn ( cd stations ). Ik heb hier een cd die ik nodig heb voor mijn moederboord . er staat op Intel-intel en ASRock. verder zijn er nog 2 cd'tjes en er staat op ASUS dat is waar die ATI en NVIDIA op staan . Verder staat er op ( wat volgens mij mijn moederboord is ) ATA. hebben jullie hier wat aan?
er staat SERIAL ATA dus ik neem aan dat dat S-ATA is?
EDIT: Ik ben vergeten te vertellen dat ik ook een keer bij de defragmentatie op SNEL drukte en toen lukte het WEL , maar hij was echt heel erg langzaam echt niet normaal voor een dual Core pc. dus toen ben ik weer overnieuw begonnen met windows eraf gooien. ( mischien dat dit helpt het probleem te vinden. )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 16:10 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je bedoelt wel Formatteren (Snel) bij de installatie van XP he, niet defragmentatie?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

yeahbaby0001, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Kijk eens in WOS wat je moet doen om je installatie op de rit te krijgen. Zoals je zelf al aangeeft ben je een beginneling en de FAQ van WOS is dan ook de bron van informatie die je hiervoor nodig hebt.

We verwachten hier op GoT wat meer eigen inzet als je een topic start en daarom gaat jouw topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.