Toon posts:

online opslag/harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek betaalbare online opslag ter grootte van een harde schijf.
Gmail etc. of webspace van mijn provider xs4all is veel te klein. Online opslag huren met onbeperkte toegang is veel te duur.
De bedoeling is dat ik natuurlijk zelf toegang heb ('rauwe' audio, ik zit 'in de muziek'), maar ook dat anderen met mijn toestemming kunnen up- en downloaden. Ik werk in Utrecht, woon in Eindhoven. Het zou verdraaid handig zijn als ik altijd bij de data kan.
Op de Thomson Speedtouch v5 thuis (in Utrecht heb ik ook een dergelijk apparaat) zou ik een ethernet of usb schijf aan kunnen sluiten en daar een ip adres aan toe kunnen wijzen.
Is dat een goed idee?
Is die schijf te beveiligen tegen indringers/virussen etc.?
Wellicht belangrijk om te weten is dat:
-ik die schijf niet wil gebruiken voor backups, die maak ik ter plekke (dus geen ramp als die uitvalt).
-ik zeker geen expert ben, krijg altijd alles aan de praat, maar weet nooit hoe en waarom.
Excuses als mijn vraag al ergens beantwoord is.
alvast bedankt,
Gabriel

Verwijderd

Ik zoek betaalbare online opslag ter grootte van een harde schijf.
En hoeveel GB mag dat zijn? xD

je zou online kunnen huren maar da's zonde van het geld al snel
http://www.strato.nl/v-server/start.html

En je internet thuis? ADSL? Kabel? 'Snel genoeg?'

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 14:45 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:42:

De bedoeling is dat ik natuurlijk zelf toegang heb ('rauwe' audio, ik zit 'in de muziek'), maar ook dat anderen met mijn toestemming kunnen up- en downloaden. Ik werk in Utrecht, woon in Eindhoven. Het zou verdraaid handig zijn als ik altijd bij de data kan.
Op de Thomson Speedtouch v5 thuis (in Utrecht heb ik ook een dergelijk apparaat) zou ik een ethernet of usb schijf aan kunnen sluiten en daar een ip adres aan toe kunnen wijzen.
Is dat een goed idee?
Heb je een server thuis draaien? Als je bv. een Windows server met IIS hebt draaien kun je drivers beschikbaar maken dmv WebDav.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
Nadeel van een schijf bij je thuis is de snelheid. In een datacentrum is een stuk sneller, waardoor prettiger werken. Heb je geen webdav access nodig o.i.d. om een beetje handig te kunnen werken?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:58

E-Vix

Nu met sneeuw!

Aangezien je het hebt over de omvang van een normale harde schijf, ga ik er van uit dat je zo'n 200Gb bedoelt?
Hou je er rekening mee dat opslagruimte op het internet redelijk traag is? Het downloaden gaat misschien wel met 1mb/sec als je een goede verbinding hebt, maar om 1 DVD te downloaden ben je alsnog éen uu bezig. En er iets op zetten is een stuk trager. Gemiddelde provider kan je met ongeveer 125Kb/s uploaden (ze specificeren het wel vaak hoger, maar in de realiteit haal je dat nooit.). Dan zou je een uurtje of 8 er over doen om 1 DVD te uploaden. Als je je hele harde schijf vol wilt krijgen ben je 440 uur op volle snelheid nonstop aan het uploaden.
Is het misschien niet handiger en goedkoper om een kleine 2 1/2" portable harde schijf te kopen en die met je mee te nemen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie.
Up- en downloaden grote bestanden gaat inderdaad veel te traag, had ik niet bij stil gestaan.
Ik koop wel usb schijfjes.
groeten
Gabriel
Pagina: 1