Ik dram ook niet door op de specificaties en zeg ook niet dat de specs die ik opnoem heb beste zijn!
Zie jouw specs bijvoorbeeld, die zijn ook super (alleen vind ik de videokaart niet echt je van het)
en het design maar ook vele andere aspecten als bv:
[lijstje geblaat]
Etc. Deze zijn allemaal niet in je specificatie lijst opgenomen.
Omdat zulke dingen subjectief zijn! De een is tevreden met 2 uur en 15 minuten batterijduur, terwijl een andere gebruik minstens 4 uur batterijduur eist! Je kan zelf wel nagaan dat zo'n Zepto, met zo'n videokaart, meer stroom verbruikt dan 'n Apple Macbook met geintegreerde videokaart natuurlijk!
Zelfde als design, sommige vinden Zepto mooier dan MacBooks, andere prefereren Asus boven Zepto en weer andere vinden Macbooks het mooist... Ik ga alleen 'ook een witte notebook' aan
Materiaal... uiteraard speelt dat mee! Maar ik ga echt geen laptop kopen, omdat er in de reclame-praat eventueel zou staan: 'sterktste notebook ooit! komt door gebruik van titanium-versteviging'
Schermkwaliteit is wel een punt idd.. daar zitten wel grote verschillen in denk ik
Geluidsproductie en warmteproductie is ook voor iedereen verschillend! Benchmarks hiervan en gebruikerservaringen van Zepto, Macbook, Asus en ga zo maar door zijn over het hele internet te vinden dus dat is zo op te zoeken... Geluidsproductie zit vooral in de HD en warmteproductie ligt vooral aan de videokaart.. Aangezien bv. zo'n Zepto een losse videokaart heeft, wordt die gewoon warmer dan bv. zo'n Macbook met een geintegreerde videokaart, dat weet je als je 'm koopt dus...
Formaat: TS geeft aan een 14 of 15 inch model laptop te willen hebben. Aangezien ik aardig wat van Zepto afweet en weet dat deze 14,1" zijn, heb ik deze aangedragen. 'Hoe kleiner, hoe duurder' geldt meestal en in dit geval helemaal met 'n MacBook van 13,3" waar je, je gewoon de t*ring voor betaald
Garantie en service zit bij de meeste gerenommeerde laptopfabrikanten wel goed denk ik! Ik ken de garantie-voorwaarden van Apple niet uit m'n hoofd, maar bij Zepto krijg je standaard 2 jaar garantie
(6 maanden op de batterij) wat bij Asus ook zo is dus...
Veiligheid & beveiliging is weer gebruikers verschillend. De een wil duizend bios passwords op
z'n laptop zetten, terwijl de ander alles wel goed vind. Of doel je hiermee op Windows vs Mac OSX?
Software begrijp ik ook niet helemaal? Bedoel je hiermee: bijgleverde software of pre-installed software? Bij Mac OSX lees ik altijd, dat alleen het noodzakelijke qua software geinstalleerd is, wat natuurlijk alleen maar relaxed is. Bij bijvoorbeeld Dell hoor je, dat als je laptop wordt afgelverd hij zo traag als stront is, doordat hij helemaal vol zit gestouwd met Dell software en bij Zepto krijg je weer gewoon een 'cleane' laptop, zonder pre-installed software, wat helemaal top is imho... 't Is wat je zelf wil.
En dan is in sommige gevallen 250 of 500 euro extra mischien wel een verschikkelijk goede investering en veel waar voor je geld.
Uiteraard

Maar zeg nou zelf.. een MacBook van zo'n 1300,- is gewoon veel geld voor wat je krijgt!?
Neemt niet weg dat je met een zepto mooie specificaties hebt voor weinig geld maar voor vele gebruikers telt er meer dan enkel de specificaties. Anders had iedereen bijwijze van spreken natuurlijk wel een aldi laptop gekocht.
Ik heb het niet alleen over die Zepto heh! Daar kwam ik mee aanzetten, omdat de TS een kleine, compacte, witte laptop zocht, en zodoende dacht ik: Zepto Znote 6314W! Asus heeft bijvoorbeeld ook hele compacte, witte laptops, alleen zijn die zo verschrikkelijk duur!!
IK heb die Zepto echt niet gekozen voor al z'n hardware hoor, uiteraard heeft dat meegespeeld, maar als ik echt goedkoop uit wilde zijn had ik wel 'n Acer gehaald

IK vind de Zepto qua design/ kleursamenstelling heel erg mooi, service is imho goed te noemen, evenals de standaard garantie van 2 jaar. Het feit dat je zonder OS kon bestellen speelde voor mij ook mee en zodoende heb IK gekozen voor Zepto

Wat de TS doet maakt mij persoonlijk niet uit, ik wilde hem er alleen op wijzen dat je bij bv. een MacBook wel erg veel betaald voor wat je krijgt IMHO