Het volgende is het geval. Ik heb een tabel met gegeven van gebruikers bijv:
name, prefix, surname, department enz.
Nu wil ik bij een search query die niks oplevert alternatieven opgeven mbv similar_text() in php.
Wat er moet gebeuren:
Als iemand zoekt op bijv Hank Timmmers en er word niks gevonden wil ik alle unieke keywords die beginnen met de letters H en T zodat ik deze kan vergelijken met de similar_text functie.
als ik zoek op Hank Timmmers zoek ziet mijn query er als volgt uit:
Maar omdat alle rijen met dezelfde department andere mensen zijn, werkt de distinct niet.
is het mogelijk met een query alle keywords in 1 kolom te selecteren zodat ik deze met for as loop kan doorlopen op similar_text?
name, prefix, surname, department enz.
Nu wil ik bij een search query die niks oplevert alternatieven opgeven mbv similar_text() in php.
Wat er moet gebeuren:
Als iemand zoekt op bijv Hank Timmmers en er word niks gevonden wil ik alle unieke keywords die beginnen met de letters H en T zodat ik deze kan vergelijken met de similar_text functie.
als ik zoek op Hank Timmmers zoek ziet mijn query er als volgt uit:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SELECT DISTINCT name, surname, prefix, c_long, o_long, d_long FROM user a LEFT JOIN office b ON a.office = b.id LEFT JOIN department c ON a.department = c.id LEFT JOIN country d ON a.country = d.id WHERE LEFT(name,1) in ('H', 'T') OR LEFT(surname,1) in ('H', 'T') OR LEFT(prefix,1) in ('H', 'T') OR LEFT(c_long,1) in ('H', 'T') OR LEFT(o_long,1) in ('H', 'T') OR LEFT(d_long,1) in ('H', 'T') |
Maar omdat alle rijen met dezelfde department andere mensen zijn, werkt de distinct niet.
is het mogelijk met een query alle keywords in 1 kolom te selecteren zodat ik deze met for as loop kan doorlopen op similar_text?