Reference bij ASP.NET

Pagina: 1
Acties:

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben nu ruim een week bezig om een reference/dll library toe te voegen aan mijn Webapplicatie.
Ik gebruik visual studio 2005 en programmeer in C#. Ik heb eerst een lokale applicatie ontwikkeld welke de dll/reference moeiteloos integreerd. Nu heb ik op precies dezelfde manier dit ook bij een Web applicatie gedaan, jullie raden het al, dit werkt niet, hij kan het bestand niet vinden, hetgeen ik erg vaag vind omdat ik de betreffende dll en de dlls waarnaar hij refereert allemaal in de bin map en de root heb staan. Weet iemand wat ik hier fout doe, ik ben net begonnen met C# en visual studio, misschien zie ik iets over het hoofd??? Ik denk zelf dat het aan de development webserver iis ligt.
als iemand mij kan helpen, heel graag!!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
misschien gekke vraag maar staat je IIS op Framework 2.0 of 1.1 ingesteld?

(tabblad ASP.NET)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• urkelman
ik heb alles op 2.0 gezet...

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
heb je gewoon xcopy deployement gebruikt?

Verwijst de exception naar de geinclude assembly's of naar een andere assembly (system.Web of een andere?)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• urkelman
xcopy deployment??
andere, het is namelijk een externe dll.

Lokaal doet hij het, alleen zodra ik een nieuw project web applicatie aanmaak en de dll op dezelfde manier importeer en in de mappen zet als bij de lokale applicatie (dus geen webapplicatie) dan werkt het niet.

dit is de error
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
 Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.FileNotFoundException: The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[FileNotFoundException: The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)]
   System.Reflection.Assembly.nLoad(AssemblyName fileName, String codeBase, Evidence assemblySecurity, Assembly locationHint, StackCrawlMark& stackMark, Boolean throwOnFileNotFound, Boolean forIntrospection) +0
   System.Reflection.Assembly.InternalLoad(AssemblyName assemblyRef, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection) +211
   System.Reflection.Assembly.InternalLoad(String assemblyString, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection) +141
   System.Reflection.Assembly.Load(String assemblyString) +25
   System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective) +32

[ConfigurationErrorsException: The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)]
   System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective) +596
   System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAllAssembliesFromAppDomainBinDirectory() +3487289
   System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssembly(AssemblyInfo ai) +46
   System.Web.Compilation.BuildManager.GetReferencedAssemblies(CompilationSection compConfig) +177
   System.Web.Compilation.BuildProvidersCompiler..ctor(VirtualPath configPath, Boolean supportLocalization, String outputAssemblyName) +180
   System.Web.Compilation.CodeDirectoryCompiler.GetCodeDirectoryAssembly(VirtualPath virtualDir, CodeDirectoryType dirType, String assemblyName, StringSet excludedSubdirectories, Boolean isDirectoryAllowed) +347
   System.Web.Compilation.BuildManager.CompileCodeDirectory(VirtualPath virtualDir, CodeDirectoryType dirType, String assemblyName, StringSet excludedSubdirectories) +125
   System.Web.Compilation.BuildManager.EnsureTopLevelFilesCompiled() +378

[HttpException (0x80004005): The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)]
   System.Web.Compilation.BuildManager.ReportTopLevelCompilationException() +57
   System.Web.Compilation.BuildManager.EnsureTopLevelFilesCompiled() +612
   System.Web.Hosting.HostingEnvironment.Initialize(ApplicationManager appManager, IApplicationHost appHost, IConfigMapPathFactory configMapPathFactory, HostingEnvironmentParameters hostingParameters) +456

[HttpException (0x80004005): The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)]
   System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +3434991
   System.Web.HttpRuntime.EnsureFirstRequestInit(HttpContext context) +88
   System.Web.HttpRuntime.ProcessRequestInternal(HttpWorkerRequest wr) +252

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

lokale applicatie (dus geen webapplicatie)
Bedoel je daarmee een Winforms applicatie of een webapplicatie die lokaal draait ipv op het web (wat een triviaal onderscheid is)?

Heb je de DLL wel naar de /bin map gekopieerd?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• urkelman
met lokale applicatie bedoel ik inderdaad een winforms applicatie mee.

ja ik heb de dll's naar de bin map gekopieerd maar dat werkt dus niet helaas....

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Draait je webapplicatie onder Medium of Full Trust?
Refereert je DLL toevallig naar System.Windows.Forms? Die assembly is vanuit ASP.NET niet te bereiken zonder een expliciete referentie in je webapp.

[ Voor 59% gewijzigd door Not Pingu op 26-03-2007 16:03 ]

• urkelman
Not Pingu schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:01:
Draait je webapplicatie onder Medium of Full Trust?
Refereert je DLL toevallig naar System.Windows.Forms? Die assembly is vanuit ASP.NET niet te bereiken zonder een expliciete referentie in je webapp.
Ik heb geen idee of hij onder medium of full trust draait...Hoe kom ik daar achter.
de dll refereert naar andere dll's. Ik ben bezig met gezichtsherkenning (Cognitec) te implementeren in een website (stage opdracht). De library libfrsdknet.dll refereert naar andere dll's. die andere dll's die horen ook bij dat Cognitec pakket en heb ik ook in de bin map staan.
Hoe kan ik zo'n explicite referentie toepassen in mijn webapp, zou best eens kunnen dat dat het probleem is.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

In Visual Webdeveloper 2005 kun je met een rechtermuisklik op je website naam in de solution explorer, een contextmenuutje oproepen waar 'Add reference' instaat. Of je selecteert de solution root en klikt op 'Properties'.

• TheBuzz!
  • Laatst online: 10-01-2021
Raar is dit en ik ken het ook....

In die log staat "File not found" maar die file staat er wel...
Wat voor mij vaak een oplossing is... File naar bv je root verplaatsen en dan je reference deleten.
Dan een refresh van je project en de reference weer toevoegen door add ref en dan te browsen naar de dll die dus niet in de bin folder staat.

Heeft bij mij vaak geholpen maar warom dat nou is...

• urkelman
Ik heb nu het volgende geprobeerd...

nieuwe asp mappen met globalresources en localresources aangemaakt en in beide mappen ook de dll's gedaan maar dat had geen succes. ook de reference opnieuw toevoegen had geen succes....
bij het compileren worden de dlls naar de bin map gekopieerd...
hij zou het moeten doen lijkt mij!

edit: misschien ligt het wel gewoon aan de webserver, is er geen andere webserver die .NET ondersteunt? Volgens mij ondersteund apache het niet dacht ik...

edit2: Ondertussen heb ik apache geinstalleerd met de mod_aspdotnet maar hier krijg ik dus ook dezelfde foutmelding als met IIS. Het moet dus toch ergens fout gaan bij het verwijzen naar de dlls

[ Voor 35% gewijzigd door urkelman op 27-03-2007 10:48 ]

• urkelman
Na veel zoeken ben ik de volgende links tegengekomen....

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1
http://connect.microsoft....ack.aspx?FeedbackID=98744

vooral de eerste link is interessant, alleen heb ik geen idee hoe ik de workaround moet uitvoeren.
de msvcr80.dll zit trouwens wel bij het cognitec pakket en de msvcm80.dll ook.

moet ik iets in mijn web.config aanpassen???

• urkelman
kick
urkelman schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:14:
Na veel zoeken ben ik de volgende links tegengekomen....

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1
http://connect.microsoft....ack.aspx?FeedbackID=98744

vooral de eerste link is interessant, alleen heb ik geen idee hoe ik de workaround moet uitvoeren.
de msvcr80.dll zit trouwens wel bij het cognitec pakket en de msvcm80.dll ook.

moet ik iets in mijn web.config aanpassen???

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

Misschien een stomme vraag, maar heb je in IIS een webapplicatie gedefineerd op de directory waarin je de website plaatst? Of werkt al niet als je vanuit visual studio de webapp probeert te runnen?

[ Voor 23% gewijzigd door xos op 01-04-2007 09:36 ]

Pagina: 1