Finder problemen

Pagina: 1
Acties:

• djbe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06-2025
Hey,

ik heb sinds gisteren wat problemen met een zeer trage finder. Telkens als ik een nieuw venster in finder open, of bijvoorbeeld naar een nieuwe locatie ga (door op een item te klikken op die balk links in elk venster), dan "freezed" finder voor een aantal seconden (tiental) en daarna werkt alles vlotjes. Hetzelfde gebeurt ook wanneer ik een venster sluit. Alle andere programmas werken ondertussen gewoon verder, en de menubalk (met klok, airport, enz...) is ook te gebruiken behalve de menuitems die met finder te maken hebben wanneer die geselecteerd is (file, edit, view, go, window en help).

Ik heb wat zitten rondzoeken maar vind niet echt iets over dit probleem. Sommige mensen hadden een gelijkaardig probleem maar dat was door network drives, terwijl ik geen network drives gemount heb ofzo. Ik heb ook met disk utility bestand permissies gecheckt en de hdd zelf, maar nergens een probleem te bespeuren. In de console, bij console.log en system.log zie ik ook geen rare entries wanneer ik een finder venster open of sluit...
Als iemand hier wat ideeen heeft, zou ik zeer dankbaar zijn!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
.Mac gemount?

This space intentionally left blank.

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 11:24
Ik heb daar soms ook last van. Mijn oplossing is om even de Finder opnieuw op te starten.
Als dat niet helpt dan start je OSX opnieuw op.

• djbe
geen .mac, en ik heb finder al 9999x gerelaunched, en mn mac al een paar keer herstart, zonder verbetering...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Log eens in met een andere account. Heb je het probleem daar dan ook?

Unplug alle usb devices, repair file permissions etc.

Wat tips:
http://www.macosxhints.co...hp?story=2004011205473937
http://forums.osxfaq.com/viewtopic.php?t=7269
http://www.thexlab.com/faqs/faqs.html

[ Voor 68% gewijzigd door Nitai op 26-03-2007 14:44 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt het over sinds gisteren dat Finder raar doet. Hiervoor deed hij niet raar.. wat is er in tussentijd geinstalleerd of gewijzigd waardoor dit kan zijn ontstaan?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• djbe
ik heb niets geinstalleerd voor zover ik mij kan herinneren (gisteren wat zitten torrent clients proberen, maar dat heeft hier niets mee te maken). Ik heb geprobeerd een test account te maken (ik ben enigste gebruiker dus er was maar 1 account) en wanneer ik daar inzit is dat probleem er niet. Dus zal ik nu door mijn ~/Library/Preferences moeten gaan zeker?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Yup.. check even op de zaken van die torrent clients... denk ik dan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

even archiveer en installeren denk :P ?
met 10 minuutjes gedaan.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Zomaar archiveren en installeren is ook niet een jofele oplossing he? :P

Ik zou gewoon een nieuw account maken (heb je al gedaan) en je bestanden, mail en instellingen meenemen naar dat account. Maar probeer iig erachter te komen waar het aan ligt. Anders zit je straks weer met hetzelfde probleem (zij het een applicatie die je geinstalleerd hebt of bepaalde torrents die je binnengehaald hebt iets dergelijk)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1