Toon posts:

[C#] Email komt in queue, maar wordt niet verstuurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de onderstaande code geschreven voor emailen van een bericht in C#. wat ik wil bereiken is dat de email gewoon wordt verstuurd met mijn smtp service van de IIS. de email die ik verstuur komt wel in de map 'C:\Inetpub\mailroot\Queue', maar later op de dag wordt het verplaatst naar de map 'Badmail', dus hij wordt niet verstuurd.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Net.Mail;
using System.Net;
using System.Security;

public partial class _Default : System.Web.UI.Page 
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

}
    protected void butNewEmail_Click(object sender, EventArgs e)
    {

System.Net.Mail.MailMessage smtpMssg = new System.Net.Mail.MailMessage();
        Literal1.Text = "";
        System.Net.Mail.MailMessage  msg = new MailMessage("you@company.com", "me@company.com", "subject", "body");
        System.Net.Mail.SmtpClient mySmtp = new SmtpClient("127.0.0.1([i]of IP-adres[/i])");
        try
        {
            mySmtp.Send(msg);
            Literal1.Text = "Mail sent";
        }
        catch (Exception ex)
        {

Literal1.Text = ex.Message;
        }   
    }
}

ik wil vragen om te kijken naar mijn code, of die klopt en anders weet ik niet wat er fout gaat??

alvast bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pak de smtp server van je ISP eens, dan weet je of er geen fouten in je code staan.

Werkt dat, dan moet je eens gaan kijken of je ISP niet poort 25 uitgaant blokkeert (veel ISP's doen dat)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

je code is ok, anders komt hij niet in je queue, plus dat ik niets vreemds in je code zie.

welke provider heb je? 90% van de providers heeft namelijk idd poort 25 dichtgespijkerd.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:28:
je code is ok, anders komt hij niet in je queue, plus dat ik niets vreemds in je code zie.

welke provider heb je? 90% van de providers heeft namelijk idd poort 25 dichtgespijkerd.
Afaik kan je dan nog een smarthost gebruiken :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:39
In dit geval zou je toch echt de SMTP maillogs moeten gaan raadplegen. Ik gok op een missende header in je mail.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
ik heb smtp server van mijn ISP gebruikt, ik krijg een exception: Fout bij het verzenden van email.
daarna heb ik met het tooltje TCPView gekeken of mijn poort 25 wel open stond, maar helaas is het dichtgespijkerd :((

wat kan ik nu doen??

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:14:
ik heb smtp server van mijn ISP gebruikt, ik krijg een exception: Fout bij het verzenden van email.
daarna heb ik met het tooltje TCPView gekeken of mijn poort 25 wel open stond, maar helaas is het dichtgespijkerd :((

wat kan ik nu doen??
Lijkt me niet zo gek, je zal waarschijnlijk iets van authentication oid moeten gebruiken. Maar IIS is gewoon bruikbaar, alhoewel je dan in de SMTP-server van IIS de smarthost moet instellen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1