Draadloos netwerk bridgen

Pagina: 1
Acties:

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 16:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Ik heb een netwerk probleempje;

De internet verbinding komt binnen op onze draadloze modem (experiabox :/)
Vannuit daar zijn er 3 pc's draadloos verbonden.

Echter; de laptop die op zolder staat heeft bagger bereik. Dus ik wou daarvoor een repeater aanmaken.
Maar sinds dien is er op zolder ook een Xbox360 aanwezig, en omdat ik geen 70 euro wou neerleggen voor een usb module wou ik het als volgt doen;

Experiabox---> Linksys Repeater (opzolder)---> alle pc's draadloos in laten loggen + xbox bedraad.

Maar nu kan ik dus nergens met mijn Linksys WRT54GL deze bridge optie vinden...
Ik had al wat over alternatieve software gelezen... maar goed.

En dan had ik nog een vraagje met betrekking tot deze setup, omdat de Experiabox niet om kan gaan met meer dan 256 connecties, en al het inet verkeer nu gaat lopen via de Linksys, is dat probleem met deze config verholpen? anders moet ik even achter een andere Experiabox aan.

Hier staat wat

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
kan dit gewoon niet ofzo? :/

Hier staat wat

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 19:27
Had je die Linksys Router al? Zoals de naam al zegt is het een router, dus een repeaterfunctie zal er wel vrijwel niet opzitten. Je hebt dus een wireless bridge nodig, volgens mij kunnen sommige accesspoints dat ook, maar pin me er niet op vast.

Verwijderd

Linksys heeft hier idd een wireless repeater voor. Ik heb wel eens zo'n ding geïnstalleerd en het werkt opzich prima. Ik snap alleen niet war je dan die kabel vandaan wil halen voor de X-box ;) De repeater is volledig draadloos... hij pakt het WLAN signaal op, versterkt het en stuurt het door... De enige kabel gaat naar het stopcontact.

Bij een Access Point zit het apparaat wel met een kabel in de muur voor het netwerk en stuurt dit draadloos door. Er staat mij zoals Jimster zegt, wel iets van bij dat je zo'n ding ook als repeater in kunt zetten... maar ik betwijfel of je de kabel dan voor je x-box kunt gebruiken :?

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:49:
Linksys heeft hier idd een wireless repeater voor. Ik heb wel eens zo'n ding geïnstalleerd en het werkt opzich prima. Ik snap alleen niet war je dan die kabel vandaan wil halen voor de X-box ;) De repeater is volledig draadloos... hij pakt het WLAN signaal op, versterkt het en stuurt het door... De enige kabel gaat naar het stopcontact.

Bij een Access Point zit het apparaat wel met een kabel in de muur voor het netwerk en stuurt dit draadloos door. Er staat mij zoals Jimster zegt, wel iets van bij dat je zo'n ding ook als repeater in kunt zetten... maar ik betwijfel of je de kabel dan voor je x-box kunt gebruiken :?
wat ik dus eingelijk wou; is een apparaat wat het draadloze signaal uit de lucht haalt en omzat naar gedraadsignaal, waardoor ik dus die 70 euro dure stick niet hoef te betalen..., maar denk dat hem dat alsnog gaat worden :)

Hier staat wat

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Wat je als laatste noemt is inderdaad de bridge modus van de linksys wrt54. Op deze wiki kun je vinden hoe 't moet.

wwweet ik veel...

Pagina: 1