Ik ben al een flinke tijd (maand of zes) me aan het inlezen over mijn nieuw aan te schaffen systeem.
Ik wil alle onderdelen los aanschaffen en zelf in elkaar zetten en ik vraag me eigenlijk nog één ding af.
Even los van het feit wat voor moederbord en grafische kaart ga kopen; maakt het verschil als ik zowel moederbord en grafische kaart van dezelfde fabrikant koop?
Dus heeft het voordeel als ik beide van bijvoorbeeld ASUS koop ten opzichte van een Gigabyte moederbord en een ASUS grafische kaart?
Ik kan me voorstellen dat een fabrikant zijn eigen onderdelen goed op elkaar afstemt en daarbij de performance verbeterd.
Of is dit zo verwaarloosbaar dat niemand hier op let?
Wat wil ik er mee doen
Ik denk dat deze vraag niet heel veel te maken heeft met wat ik ermee ga doen, maar laat ik het toch iig maar vermelden:
Ik wil alle onderdelen los aanschaffen en zelf in elkaar zetten en ik vraag me eigenlijk nog één ding af.
Even los van het feit wat voor moederbord en grafische kaart ga kopen; maakt het verschil als ik zowel moederbord en grafische kaart van dezelfde fabrikant koop?
Dus heeft het voordeel als ik beide van bijvoorbeeld ASUS koop ten opzichte van een Gigabyte moederbord en een ASUS grafische kaart?
Ik kan me voorstellen dat een fabrikant zijn eigen onderdelen goed op elkaar afstemt en daarbij de performance verbeterd.
Of is dit zo verwaarloosbaar dat niemand hier op let?
Wat wil ik er mee doen
Ik denk dat deze vraag niet heel veel te maken heeft met wat ik ermee ga doen, maar laat ik het toch iig maar vermelden:
- Ik ga er mee gamen, beetje film kijken, beetje internetten. Gamen is de hoofdmoot.
- Ik ga iig NIET overclocken.
- Voorlopig blijf ik nog lekker XP draaien, Vista komt wel als ik het nodig vind.
- VB FAQ doorgenomen;
- PMG FAQ doorgenomen: Staat wel iets van compabiliteit met AGP kaarten in maar da's meer of de kaart past; daarbij kijk ik naar PCI-e kaarten;
- Gezocht op Tweakers, maar de juiste zoektermen verzinnen is erg lastig.
- Gezocht met Google, maar wederom zijn zoektermen lastig. Je krijgt gewoon teveel resultaten over individuele onderdelen terug.