Toon posts:

Problemen met Draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier dus de situatie, mijn schoonvader heeft laatst een laptop gekocht, hij snapte er niks van dus ik beetje de boel installeren. Hij had nog geen internet thuis en dus kon ik niet online dingen registeren. Hij dus de laptop naar iemand gebracht die wel internet heeft. Het gaat over een toshiba sattelite pro huppelup dus met ingebouwde wireless internet adapter.

Ik kom dus de week daarop terug en zie een mini pci draadloos internet kaartje inzitten?? :( :?
Sinds kort is draadloos internet beschikbaar maar nu begint het programma van de interne modem(volgens mij config free of zoiets) te zeggen dat een ander programma verantwoordelijk is voor draadloze verbingen? Hij zegt dan ook als je de andere wilt gebruiken start wirreles configuration service.

Nu komt dus het mooie ik heb geen flauw benul welk programma nu gebruikt wordt en daarbij doet wireless configuration service het niet? het start niet op. 8)7

Dus mijn vraag is: hoe kan ik ervoor zorgen dat hij het standaardprogramma gebruikt in plaats van de ander?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ehh

Start -> uitvoeren -> services.msc -> Windows Zero Configuration op automatisch aan zetten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:44

lier

MikroTik nerd

Vaak kan je kiezen tussen Windows Zero Configuration en de software van de fabrikant van de WiFi adapter. Een van beiden kan je gebruiken. Meestal staat er wel een icoontje in de systray.

Wat is je probleem ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Config free en dergelijke moet je altijd uninstallen, dat is rotzooi (Toshiba software is niet goed atm).

Dan kun je gewoon via XP (Vista?) connecten :)

Overigens: bedoel je een PCMCIA kaartje?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
er staat windows xp op. en ja volgens mij is het een pcmcia kaartje. Maar het probleem is dat als ik naar het icoontje ga van draadloos internet(datschermpje met die golfjes) dat dan er staat dat een ander programma loopt te vervelen. het rare is dat de software van toshiba ook dit icoontje gebruitk. Als ik de draadloze internetverbinding wil koppelen aan mijn laptop dan springt hij op hetzelfde schermpje en dan staat er weer, een ander programma wordt gebruikt voor deze verbindingen, bla bla bla. ik heb al eens config free eraf gegooid maar dat hielp niet. maar ik heb de laptop nu niet bij me, maar als jullie enkele suggesties achterlaten dan zal ik het deze week proberen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
Haal het kaartje uit de laptop, kijk wel merk er opstaat, en zoek dat in de Start Menu of Add/Remove Programs?

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ eh das eigenlijk helemaal niet zo dom? wat stom dat ik daar niet aan gedacht had. Ik zoek het volgens mij veel te moeilijk. Eind deze week ben ik weer daar en dan zal ik het nog eens proberen. Alvast allemaal bedankt voor jullie input _/-\o_
Pagina: 1