Tikken met Vista Ultimate

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05
Hoi :)

Ik heb twee Samsung Spinpoints T166 500GB en wanneer ik Vista wilt afsluiten, gaan/gaat ze tikken (denk ik), het lijkt iig wel op tikken. Met XP heb ik het niet, met Ubuntu heb ik het niet, alleen met Vista lijken er problemen te zijn. Volgens SMART is er niks aan de hand, volgens HUTIL diagnostisch programma van Samsung) is alles oke (bij de quick test geen fouten), en ik zie heb in Windows en in de BIOS ook nog gewoon. Ik zit toch een beetje te twijfelen wat het kan zijn. Chkdsk van Windows XP weet mij dit te vertellen, ik moet erbij vertellen dat tijdens schijfcontrole ik geen tikken of andere vreemde dingen hoorde:
C:\>chkdsk F: /F /V /R /X
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is WINVISTA.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 5)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 5)...
De indexcontrole voltooid.
Bezig met het herstellen van kleine inconsistentiefouten op het station.
CHKDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 5)...
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SII va
n bestand 9.
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SDH va
n bestand 9.
Bezig met het opruimen van 118 ongebruikte security descriptors.
Bezig met repareren van de mirrorkopie van de gegevensstroom voor security descr
iptors.
De controle van security descriptors is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van het USN-logboek...
Controle van USN-logboek is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
De controle van bestandsgegevens is voltooid.

Moet ik het "risico" nemen om Vista op te starten, of zou er toch iets aan de hand kunnen zijn?

Wat ik al heb geprobeerd:
-S.M.A.R.T
-Diag tool (HUTIL)
-XP Chkdsk

Bedankt :)
Sebas

PS: Wat is de kans dat een kapotte HDD zonder problemen door S.M.A.R.T, HUTIL, en CHKDSK heen komt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat bedoel je met tikken? Een tik per harde schijf, of meer? Dat eerste heb ik nml ook gehad met mijn Maxtor schijven, dan werd de leeskop gewoon geparkeerd.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Ik heb dat 'tikken'ook gehad, deed ook een chkdsk en ook werden er fouten hersteld,
(schijf is een maxtor).
Omdat Vista zeker in het begin veel indexeert, wordt de schijf intensiefer gebruikt en dus warmer.
Wat bij mij hielp dat is de schijf koelen, (in een koeler plaatsen).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 13:05 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-02 13:30
mijn maxtor tikt ook altijd als ik hem uitzet (windows XP..) doe ik al meer als een jaar. dus het zal niet meer dan storend zijn

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05
Oke bedankt :)

Ik was bang dat ik binnenkort een harde schijf kwijtraakte. Die tikken komen iig van 1 van de harde schijven vandaag. Ik zijn standaard gekoeld door een 80mm fan die ervoor staat, en ze zijn standaard ongeveer 30 tot 37 graden :)

Wat wel vreemd is, is dat Speedfan in Vista mijn twee Spinpoints niet ziet, en die in XP wel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

The Triad schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:24:
CHKDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 5)...
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SII va
n bestand 9.
daar is niks mee aan de hand, dat is enkel garbage collection.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1