Hoi 
Ik heb twee Samsung Spinpoints T166 500GB en wanneer ik Vista wilt afsluiten, gaan/gaat ze tikken (denk ik), het lijkt iig wel op tikken. Met XP heb ik het niet, met Ubuntu heb ik het niet, alleen met Vista lijken er problemen te zijn. Volgens SMART is er niks aan de hand, volgens HUTIL diagnostisch programma van Samsung) is alles oke (bij de quick test geen fouten), en ik zie heb in Windows en in de BIOS ook nog gewoon. Ik zit toch een beetje te twijfelen wat het kan zijn. Chkdsk van Windows XP weet mij dit te vertellen, ik moet erbij vertellen dat tijdens schijfcontrole ik geen tikken of andere vreemde dingen hoorde:
C:\>chkdsk F: /F /V /R /X
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is WINVISTA.
CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 5)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 5)...
De indexcontrole voltooid.
Bezig met het herstellen van kleine inconsistentiefouten op het station.
CHKDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 5)...
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SII va
n bestand 9.
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SDH va
n bestand 9.
Bezig met het opruimen van 118 ongebruikte security descriptors.
Bezig met repareren van de mirrorkopie van de gegevensstroom voor security descr
iptors.
De controle van security descriptors is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van het USN-logboek...
Controle van USN-logboek is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
De controle van bestandsgegevens is voltooid.
Moet ik het "risico" nemen om Vista op te starten, of zou er toch iets aan de hand kunnen zijn?
Wat ik al heb geprobeerd:
-S.M.A.R.T
-Diag tool (HUTIL)
-XP Chkdsk
Bedankt
Sebas
PS: Wat is de kans dat een kapotte HDD zonder problemen door S.M.A.R.T, HUTIL, en CHKDSK heen komt?
Ik heb twee Samsung Spinpoints T166 500GB en wanneer ik Vista wilt afsluiten, gaan/gaat ze tikken (denk ik), het lijkt iig wel op tikken. Met XP heb ik het niet, met Ubuntu heb ik het niet, alleen met Vista lijken er problemen te zijn. Volgens SMART is er niks aan de hand, volgens HUTIL diagnostisch programma van Samsung) is alles oke (bij de quick test geen fouten), en ik zie heb in Windows en in de BIOS ook nog gewoon. Ik zit toch een beetje te twijfelen wat het kan zijn. Chkdsk van Windows XP weet mij dit te vertellen, ik moet erbij vertellen dat tijdens schijfcontrole ik geen tikken of andere vreemde dingen hoorde:
C:\>chkdsk F: /F /V /R /X
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is WINVISTA.
CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 5)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 5)...
De indexcontrole voltooid.
Bezig met het herstellen van kleine inconsistentiefouten op het station.
CHKDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 5)...
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SII va
n bestand 9.
Bezig met verwijderen van 118 niet-gebruikte indexvermeldingen uit index $SDH va
n bestand 9.
Bezig met het opruimen van 118 ongebruikte security descriptors.
Bezig met repareren van de mirrorkopie van de gegevensstroom voor security descr
iptors.
De controle van security descriptors is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van het USN-logboek...
Controle van USN-logboek is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
De controle van bestandsgegevens is voltooid.
Moet ik het "risico" nemen om Vista op te starten, of zou er toch iets aan de hand kunnen zijn?
Wat ik al heb geprobeerd:
-S.M.A.R.T
-Diag tool (HUTIL)
-XP Chkdsk
Bedankt
Sebas
PS: Wat is de kans dat een kapotte HDD zonder problemen door S.M.A.R.T, HUTIL, en CHKDSK heen komt?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]