Toon posts:

ati 9800 pro probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedendag
ik heb een ati radeon 9800 pro.128 mb
het probleem is zo dat ik allemaal strepen en blokjes in beeld krijg.
deze kaart is nu ongeveer 3 jaar oud en heeft het altijd goed gedaan.
ik heb de nieuwste drivers erop gezet maar dat had geen effect.
wel als ik de resolutie lager zet dan wordt het wel beter maar nog niet goed genoeg.
ik heb ook de koeler nagekeken maar die draait gewoon.

gaarne hulp.
:(

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

dikke kans dat die kapot is.

gebeurd het al tijdens de POST? Of alleen in windows?

Verwijderd

Topicstarter
dit gebeurt pas als windows is gestart.
ik heb effe verder gelezen en er wordt gezegd dat het geheugen nogal zwak is???
zo dit kunnen??
zo ja is dit te repareren???
groet johan

Verwijderd

Ja men neme een soldeerbout, een stukje tin en een plakje geheugen. Smelt dit samen en klaar

Verwijderd

Installeer eens dirvers van Ati de 7.1 versie en niet de 7.2
Hielp ook bij mij, heb ook een 9800pro.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hoe warm wordt de kaart?
Wat voor koeler zit erop?
Overclocked?
Istie geflashed naar een XT?

[ Voor 58% gewijzigd door Kurios op 26-03-2007 16:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:21:
Installeer eens dirvers van Ati de 7.1 versie en niet de 7.2
Hielp ook bij mij, heb ook een 9800pro.
ik heb de 8.2 drivers voor mijn sapphire 9800pro, en ik herken het probleem van de TS, bij mij gebeurt het meestal als de gpu te warm wordt. beetje stofvrij maken kan mss wat helpen.
edit:
het gebeurt mij alleen tijdens het gamen trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 16:27 ]

Verwijderd

@TS: Je kunt proberen de koeling eraf te halen. Vrij eenvoudig en dan je vingers crossen of ie het nog doet.

En anders; jammer maar helaas. GPU's gaan een keer kapot.
Ik weet erover mee te praten grrrrr :)

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Twee mogelijkheden volgens mij: 1) Je hebt je PC nog nooit schoongemaakt van binnen en ondanks dat je fan draait wordt je kaart niet genoeg gekoelt, zie soortgelijk topic van deze week ; 2) helaas, kaart overleden.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 13:05
Marck21 heeft waarschijnlijk gelijk. Ik zou dus eerst proberen om de videokaart en de gehele kast goed stof-vrij te maken, en kijken of dat helpt. Zo niet, dan is het waarschijnlijk te laat. Ik had laatst hetzelfde met mijn 9800 Pro, en velen met mij. Aan het aantal topics over deze kaart te zien lijkt het wel of ze allemaal tegelijk stuk gaan. Trouwens, wel voorzichtig doen bij het schoonmaken, let erop dat je niets losstoot en dergelijke.

Een tip voor de toekomst: Maak eens per (half) jaar de kast grondig stofvrij, dan houden alle onderdelen het langer uit. (had ik dat zelf ook maar gedaan ;().

Verwijderd

Topicstarter
goeiendag
jullie hebben het over warm worden??
nu is de airflow maximaal want ik had er al een 92mm fan bijgezet (1jaar geleden)
dat hij een beetje stoffig dan kan.
ik heb hem zonder fan laten draaien (stekkertje losgemaakt) en deed het nog steeds hetzelfde, strepen
en af en toe een licht geflikker van de resolutie.
ik moet die drivers nog proberen, kom ik nog op terug.
alvast bedankt voor al jullie opmerkingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:15:
goedendag
ik heb een ati radeon 9800 pro.128 mb
het probleem is zo dat ik allemaal strepen en blokjes in beeld krijg.
deze kaart is nu ongeveer 3 jaar oud en heeft het altijd goed gedaan.
ik heb de nieuwste drivers erop gezet maar dat had geen effect.
wel als ik de resolutie lager zet dan wordt het wel beter maar nog niet goed genoeg.
ik heb ook de koeler nagekeken maar die draait gewoon.

gaarne hulp.
:(
Ik weet wat je bedoelt, ik had dat ook bij mijn Riva TNT 2 toen ik hem een beetje had overgeclockt zonder actieve koeling erop te zetten. Je moet gewoon ff kijken of je kaart vies is enzo, nieuwe koeler erop, en hij gaat weer als een banaan.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:06:
goeiendag
jullie hebben het over warm worden??
nu is de airflow maximaal want ik had er al een 92mm fan bijgezet (1jaar geleden)
Maximaal is een ruim begrip....
ik heb hem zonder fan laten draaien (stekkertje losgemaakt) en deed het nog steeds hetzelfde, strepen
en af en toe een licht geflikker van de resolutie.
ik moet die drivers nog proberen, kom ik nog op terug.
alvast bedankt voor al jullie opmerkingen.
Hoop niet je het stekkertje van de fan op de kaart hebt losgemaakt. Niet voor niets hebben (of hadden) heel veel tweakers een Zalman VF700 o.i.d. op hun 9800 gezet vanwege de warmteontwikkeling. Losmaken van het stekkertje van de stockkoeler leidt vrij snel tot een enkele reis shredder, volgens mij.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT evil jester :)

Zoals je bij het aanmelden had kunnen lezen is GoT geen helpdesk. We verwachten dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen en zelf dingen uitprobeert voordat je hier post en dat bovendien wat je gedaan hebt (en je volledige specs) duidelijk in je posts terug te zezen is. Helaas mis ik dat hier, waardoor wij - aangezien we geen glazen bol hebben - moeilijk kunnen inschatten wat er aan de hand is of hoe we je kunnen helpen.

Sowieso is de uitval onder 9800Pro kaarten zeer hoog te noemen, dus waarschijnlijk heb je gewoon pech- maar dat had je vast al gelezen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.