Toon posts:

Wifi + laptop vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Mijn vader heeft een korte periode geleden een laptop gekocht.
Zo'n acer met windows vista erop.
We hebben een wireless modem thuis. Een speedtouch 570 die volgens mij alleen op WEP 64 of 128 bits kan. Ik kan in elk geval nergens WPA instellen voor zover ik weet.
Enige rare is dat als ik op de laptop via de acersoftware ga zoeken naar netwerken dan zie ik 2 netwerkjes van de buren, en niet die van ons.
Gebruik ik de windows software (winzeroconfig?)dan vind hij 4 netwerkjes van buren maar ook weer niet die van ons. Als ik met mijn PSP zoek vind hij het netwerk wel van ons.
Wat doe ik niet goed met de laptop? op de laptop heb ik nog niks verandert verder.

Laptop werkt mijn inziens wel goed aangezien hij wel netwerken ziet, zal dus aan de modem liggen maar kan ik ook op die modem SSID broadcast oid aanzetten? wie kan me wat tips geven om wel mijn netwerk te vinden?

grtz

EDIT: Opgelost!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

SSID broadcast inschakelen via de webinterface inderdaad. Wat ook wel handig kan zijn is je wireless op een vast kanaal instellen. Wil wel eens voorkomen dat bepaalde apparaten problemen hebben met sommige kanalen..

blub

Verwijderd

Topicstarter
kan dit ook met de speedtuoch 570? want dat zijn inderdaad dingen waar ik al voor had gekeken maar ik kan die opties niet vinden in de webinterface.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 22:23
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:52:
kan dit ook met de speedtuoch 570? want dat zijn inderdaad dingen waar ik al voor had gekeken maar ik kan die opties niet vinden in de webinterface.
Anders moet je de id naam (van het modum) even overnemen vanuit je PSP en deze vervolgens invoeren in de verbindingsgegevens van de laptop. Want als de broadcast id-naam in de laptop bekend is gemaakt dan zal hij 99 x van de 100 de draadloze verbinding gewoon oppakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Marinus-Roro op 26-03-2007 14:09 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Topicstarter
het handmatig invoeren van de SSID is ook al geprobeerd maar daar doet hij ook niks mee.
Alles is case sensitve getyped. Als hij of op WEP of WPA staat dan moet alsnog toch gewoon het netwerk zichtbaar zijn voor de laptop? zou het misschien SSID broadcast zijn dan?

Mensen hier met dezelfde modem die weten waar ik deze optie kan aanzetten? google verteld me ook niks

EDIT:
Ok dan!!! opgelost. Het SSID broadcast bleek al aan te staan. Er stond wel nog een optie onder aan. die heb ik ook uitgezet. Daarna de router aan en uit gezet en hij had direct verbinding.
Opgelost dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 21:25 ]