Toon posts:

werkbladen aan elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk met Office 2003 en ik heb in excel 2 werkbladen. Op 1 werkblad staan kolommen met alle clientnummers, geboortedatum en naam. Op werkblad 2 staan een aantal clienten. Nu zou ik willen dat je deze werkbladen aan elkaar kunt koppelen zodat hij de geboortedatum en de naam automatisch in een nieuwe kolom achter het clientnummer zet in werkblad 2.

Hoe kan dit?

M.v.g.

Geti

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

mja de meest simpelste oplossing zou ik toch voor gaan om de colommen te knippen en te plakken.. dus van blad 2 te knippen en in blad 1 te plakken :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dus w8 even:

• Werkblad 1 bevat Gegevens over geb.datum, nummer en naam
• Werkblad 2 bevat ??? clienten???? Wat bedoel je daar nu meer???

Als je namelijk die 2 wilt koppelen (ze zijn dus hetzelfde) dan kan je met een verticaal/horizontaal zoeken funtie de boel wel redden. Maar ik snap werkblad 2 niet echt :P

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is vrij lastig want ik heb op werkblad 1 3.000 clienten staan en op werkblad 2 maar 50.. dus hij moet de 50 clienten uit werkblad 1 kunnen halen en zodoende de geboortedatum en naam achter die 50 clientnummers te zetten( in aparte kolommen )

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:09:
Nou dat is vrij lastig want ik heb op werkblad 1 3.000 clienten staan en op werkblad 2 maar 50.. dus hij moet de 50 clienten uit werkblad 1 kunnen halen en zodoende de geboortedatum en naam achter die 50 clientnummers te zetten( in aparte kolommen )
Dat is dus niet moeilijk, gewoon een verticaal zoeken functie maken en dan ben je klaar :). Kan je vinden in Office Help of op het internet :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Kheb et fftjes doorgekeke maar snap der geen hol van..
Kan iemand me eens een voorbeeld fuctie geven hoe et zou moeten en een beetje uitleggen wat het allemaal betekend want office legt et zo uit maar daar snap ik niet zoveel van :9

VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;benaderen)

Zoekwaarde De waarde die u wilt zoeken in de eerste kolom van de tabelmatrix (matrix: wordt gebruikt om enkelvoudige formules te maken die meerdere resultaten geven of die worden toegepast op een groep argumenten die in rijen en kolommen zijn gerangschikt. Een matrixbereik heeft een gemeenschappelijke formule; een matrixconstante is een groep constanten die als argument wordt gebruikt.). Zoekwaarde kan een waarde of een verwijzing zijn. Als de zoekwaarde kleiner is dan de kleinste waarde in de eerste kolom van de tabelmatrix, geeft VERT.ZOEKEN de foutwaarde #N/B als resultaat.

Tabelmatrix Twee of meer kolommen met gegevens. Geef een verwijzing naar een bereik of een bereiknaam op. De waarden in de eerste kolom van de tabelmatrix zijn de waarden waarnaar wordt gezocht met de zoekwaarde. Dit kunnen tekstwaarden zijn, getallen of logische waarden. Bij tekstwaarden wordt geen onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters.

Kolomindex_getal Het nummer van de kolom in de tabelmatrix waaruit de gezochte waarde moet worden geretourneerd. Als kolomindex_getal 1 is, wordt de waarde uit de eerste kolom in de tabelmatrix geretourneerd; als kolomindex_getal 2 is uit de tweede kolom, enzovoort. Als kolomindex_getal:

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;benaderen)

zoekwaarde - de variabele die de twee tabellen aan elkaar 'koppelt', het handigst lijkt me dan het clientnummer. Dus blad 1 heeft alleen de klantnummers en blad 2 de clientnummers met de bijbehorende gegevens. De zoekwaarde is dus het nummer op blad 1, waarvan je op blad twee de gegevens hebt staan.

Tabelmatrix - de tabel op blad 2 met alle data erin, waarvan de eerste kolom de clientnummers

Kolomindex_getal - Geeft aan welke kolom uit de TabelMatrix je wilt hebben, dus 1, 2 enz....

Benaderen - (doe ik uit mijn hoofd, want heb geen office bij de hand) of de waardes exact moeten matchen of niet. Maar met wat uitproberen weet je dat wel zeker.

Maar voor mijn gevoel staat dit ongeveer letterlijk in het stukje wat je bijsluit. Even uitproberen dus en wat varieren en dan zou het meoten lukken!

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Ter aanvulling: Vul als 4e argument ONWAAR (Zonder aanhalingstekens) in.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Yup. Letterlijk de help volgen en je bent er zo'n beetje. Natuurlijk nog wel even verwijzen naar het andere blad, maar dat kan simpelweg met !
Dus: maak 'em zelf even aan de hand van de voorbeelden die in F1 en in oudere topics hier staan. Als je vastloopt kunnen we dan tenminste aan de hand van jouw poging wat meer expliciet helpen.

Serieus: als je het adhv de help niet voor elkaar krijgt, wil je je hard aanvragen of je dit wel wil gebruiken. Voor je het weet haal je je klanten door elkaar...
Overigens klinkt dit als iets waar je helemaal geen Excel, maar iets als Access verwacht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1