WiFi valt weg na connecten via UTP

Pagina: 1
Acties:

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Hallo,

Ik heb 'n laptop met een draadloze netwerk adapter en een LAN-poort.

Als ik via de LAN-poort aan een ander systeem connect, dan valt de WiFi uit... Geen internet dus.
Pas als ik de UTP kabel eruit haal, dan heeft de WiFi weer wel verbinding...

Weet iemand hoe ik toch een systeem aan mijn laptop kan connecten en toch die WiFi verbinding houd?

Alvast bedankt.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 22:29
Lijkt er sterk op dat je 2 netwerken hebt die in het zelfde subnet zitten.

Wat is het netwerk adres van de LAN adapter en van de WIFI adapater op het moment dat ze beiden aangesloten zijn?

• RealRico
om3ega schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:49:
Lijkt er sterk op dat je 2 netwerken hebt die in het zelfde subnet zitten.

Wat is het netwerk adres van de LAN adapter en van de WIFI adapater op het moment dat ze beiden aangesloten zijn?
Dankje voor je reactie.
Ik ben op dit moment niet in staat om dat te checken, maar ik zal het zo spoedig mogelijk doen.

Maar je zegt dus dat die 2 NIET in het zelfde subnet mogen zitten?

Verwijderd

mag gewoon in hetzelfde subnet zitten hoor..heb je toevallig software draaien die dat automatisch voor je regelt??

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Je routering veranderd op het moment dat je een tweede netwerk activeert.
Op het moment dat beide netwerken hetzelfde IP plan hebben geeft dit zeker routeringsproblemen....

• RealRico
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:00:
mag gewoon in hetzelfde subnet zitten hoor..heb je toevallig software draaien die dat automatisch voor je regelt??
Niet dat ik weet...
bazkar schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:01:
Je routering veranderd op het moment dat je een tweede netwerk activeert.
Op het moment dat beide netwerken hetzelfde IP plan hebben geeft dit zeker routeringsproblemen....
Ik zal straks eens kijken of ik met hetzelfde IP adres aan het werk ben. Volges mij niet...

• bazkar
Post dan ook meteen je routetabel als je connected bent met Wifi en nogmaals als je je UTP stekker erin gestoken hebt.

command line -> route print

voor het geval je niet weet hoe dit te doen.

Verwijderd

routeringsproblemen??? wordt gesuggereerd dat hij het op netwerkniveau moet zoeken???

echter wifikaart wordt uitgeschakeld op het moment dat hij een lankabel erin steekt (zo lees ik het). Dus op 'fysiek' niveau. Naar mijn weten kan elk huidig os omgaan met 2 interfaces in hetzelfde subnet. Het moet dus een stukje software zijn, die checkt wanneer er een 'betere' verbinding is, die de wifikaart uitschakelt.

@topicstarter: Ik ga ervan uit dat je je eigen wifi- en bekabeld netwerk gebruikt.

• RealRico
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:50:
routeringsproblemen??? wordt gesuggereerd dat hij het op netwerkniveau moet zoeken???

echter wifikaart wordt uitgeschakeld op het moment dat hij een lankabel erin steekt (zo lees ik het). Dus op 'fysiek' niveau. Naar mijn weten kan elk huidig os omgaan met 2 interfaces in hetzelfde subnet. Het moet dus een stukje software zijn, die checkt wanneer er een 'betere' verbinding is, die de wifikaart uitschakelt.

@topicstarter: Ik ga ervan uit dat je je eigen wifi- en bekabeld netwerk gebruikt.
Eigen netwerk ja.

Om het een beetje duidelijker te make:
1 laptop --> WiFi naar router
1 xbox --> UTP naar router
Als ik data over wil zenden van mijn laptop naar de xbox, dan kan dit sneller, d.m.v. een UTP rechtstreeks van laptop naar xbox.

Dus: doe ik een UTP van laptop naar xbox, maar dan valt dus de WiFi uit...

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Toevallig een DELL, die heeft zo'n leuk tooltje ingebouwd die dit soort dingen regelt.

• RealRico
Thijmen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:25:
Toevallig een DELL, die heeft zo'n leuk tooltje ingebouwd die dit soort dingen regelt.
Nee, een Acer.

• RealRico
bazkar schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:06:
Post dan ook meteen je routetabel als je connected bent met Wifi en nogmaals als je je UTP stekker erin gestoken hebt.

command line -> route print

voor het geval je niet weet hoe dit te doen.
Hieronder is mijn route tabel:

Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/4589/naamloosku2.jpg

• Fire69
  • Laatst online: 19:57
Thijmen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:25:
Kijk even in je bios. Ik heb hier op mijn HP ook een halve dag zitten zoeken op't zelfde probleem.
Was gewoon een setting dat wifi uitschakeld als utp verbonden word... :(

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 26-03-2007 15:56 ]

• RealRico
Fire69 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:56:
Kijk even in je bios. Ik heb hier op mijn HP ook een halve dag zitten zoeken op't zelfde probleem.
Was gewoon een setting dat wifi uitschakeld als utp verbonden word... :(
Net even gekeken, maar het is maar 'n magere BIOS, die ik heb.
Dus er staat niets van in, van dat je het aan of uit kan schakelen...

• sharque
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Check anders ff de programma's van Acer die draaien op je laptop. Ik heb hetzelfde gehad met een toshiba-laptop, daar heet het progje dat het regelt : ConfigFree

• RealRico
Ik heb geen programma van Acer, dat gaat over de netwerkverbindingen...
Dat is gewoon de standaard Windows XP (home) zooi...

• RealRico
hup

• Fire69
Kicken doe je pas na 24u ;)

• bazkar
Dit is dus inderdaad een routeringsprobleem...

Je krijgt van je Xbox hetzelfde subnet toegewezen als van je router, allebei 192.168.0.0 255.255.255.0

Je routetabel laat zien dat als je LAN kabel geconnect wordt, dat je default route (0.0.0.0 0.0.0.0) naar je xbox gerouteerd wordt. Deze route heeft namelijk een lagere Metric (20) dan die van je Wifi verbinding (25)
D.w.z. dat al het internetverkeer richting je xbox gaat die dit verkeer vrolijk wegknikkert omdat ie niet weet waar ie er mee heen moet.

De handigste manier om dit op te lossen is te zorgen dat je route naar het internet altijd vast naar je chello verbinding gaat:

in een command prompt:

route add -p 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.1 IF 2 METRIC 1

Dit zorgt dat het verkeer naar het internet altijd als eerste probeert via je interface 2 (en dat is je wifi) weg te komen.

• RealRico
bazkar schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:44:
Dit is dus inderdaad een routeringsprobleem...

Je krijgt van je Xbox hetzelfde subnet toegewezen als van je router, allebei 192.168.0.0 255.255.255.0

Je routetabel laat zien dat als je LAN kabel geconnect wordt, dat je default route (0.0.0.0 0.0.0.0) naar je xbox gerouteerd wordt. Deze route heeft namelijk een lagere Metric (20) dan die van je Wifi verbinding (25)
D.w.z. dat al het internetverkeer richting je xbox gaat die dit verkeer vrolijk wegknikkert omdat ie niet weet waar ie er mee heen moet.

De handigste manier om dit op te lossen is te zorgen dat je route naar het internet altijd vast naar je chello verbinding gaat:

in een command prompt:

route add -p 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.1 IF 2 METRIC 1

Dit zorgt dat het verkeer naar het internet altijd als eerste probeert via je interface 2 (en dat is je wifi) weg te komen.
KIJK! Het werkt!
SUPER!
Hartelijk dank!!!
_/-\o_

• bazkar
RealRico schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:30:
[...]

KIJK! Het werkt!
SUPER!
Hartelijk dank!!!
_/-\o_
U is van harte welkom. :*)
Af en toe toch wel handig om naast PNS ook eens rond te kijken in 'gewoon' networking.

Mocht het in de toekomst nog ooit nodig zijn om deze route weer weg te halen (omdat je connect aan een ander netwerk (van een vriend, bedrijf etc) dat toevallig andere IP nummers gebruikt, dan kun je de route weer weghalen met:

route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.1 IF 2

• RealRico
bazkar schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:44:
[...]

U is van harte welkom. :*)
Af en toe toch wel handig om naast PNS ook eens rond te kijken in 'gewoon' networking.

Mocht het in de toekomst nog ooit nodig zijn om deze route weer weg te halen (omdat je connect aan een ander netwerk (van een vriend, bedrijf etc) dat toevallig andere IP nummers gebruikt, dan kun je de route weer weghalen met:

route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.1 IF 2
Kijk,

ook nog eens nazorg!
Helemaal geweldig!!!
Nogmaals: Hartelijk Dank! _/-\o_

• Fire69
Volgende keer wel je probleem beter omschrijven. Je Wifi valt dus niet weg, je connectie doet het gewoon niet meer. :)
Pagina: 1