[Ghost 8.2 - PXE Boot] Multicast problemen

Pagina: 1
Acties:

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Situatie:
- Windows 2003 Server met DHCP, TFTP, PXE, Ghostcastserver 8.2 en 3Com Bootservices
- 2 werkstations met Intel Desktopboard D946GZIS (Intel 946 chipset) met onboard Intel Pro 100VE NIC's
- Intel Boot Agent 4.1.18 met PXE 2.1 build 085

Probleem:
Als ik vanaf de werkstations boot vanaf het netwerk krijg ik netjes een PXE menu te zien met daarin een aantal opties (veelal ghostopties). Als ik ervoor kies om te klonen wordt er netjes een bootimage overgepompt naar de werkstations en dan wordt Ghost 8.2 netjes opgestart. Vervolgens kies ik ervoor om middels multicast aan een ghostsessie te connecten. Ook hier gaat alles nog goed, tot op het moment dat ik het klonen wil starten. Dan lijkt alles goed te gaan maar er wordt maar heel even wat geupload vanaf de server en dan staat het dataverkeer stil (met DUmeter gechecked).

Als ik op 1 werkstation wil clonen (ook multicast) dan lijkt alles goed te gaan. Het probleem zit hem in multicasten van meerdere werkstations.

Geprobeerd:
- Andere werkstations met 3Com905 NIC's geven totaal geen problemen
- Andere images gebruikt om te restoren, niets
- Andere bootimages gebruikt, dus bootimages met Intel Pro 100VE drivers ipv. PXE drivers, niets
- Bootimages met MSDOS voorzien ipv. PCDOS, niets
- Andere werkstations met Intel 915 chipset ook met onboard Intel Pro 100VE NIC's, dit werkt wel, deze hebben een oudere versie van Intel Boot Agent (4.1.16) en een oudere build van PXE 2.1 (build 084)
- Booten met USB Sticks, gaat probleemloos
- Geprobeerd om een nieuwere versie van Intel Boot Agent in flash ROM te pompen, maar deze is onderdeel van het BIOS. Ik zou wel kunnen kijken naar een nieuwere versie van het BIOS, maar ik sta niet echt te wachten om de overige 15 werkstations te flashen naar een nieuw BIOS.

Mijn vermoeden is dus dat de Intel Boot Agent icm. de PXE build niet lekker kletst met multicast sessies. Het werkte altijd perfect totdat ik met die Intel 946 bakken te maken kreeg. Iemand enig idee wat te doen?