[Testcase] Verbrande poppen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
MAASSLUIS - De politie heeft gisteren een 37-jarige man uit ’s-Gravenzande aangehouden nadat hij zich vrijwillig bij hen had gemeld. Hij is vermoedelijk betrokken bij de brand afgelopen nieuwjaarsnacht aan de Merellaan in Maassluis, waarbij een 90-jarige vrouw om het leven kwam en haar man in het ziekenhuis belandde.

Volgens getuigen kwam rond de jaarwisseling een vuurpijl in de flatwoning terecht, waarna er een forse brand ontstond. Ongeveer 40 minuten had de brandweer nodig om het vuur onder controle te krijgen.

De vrouw is door verstikking om het leven gekomen, haar echtgenoot ligt nog steeds in het Vlietland Ziekenhuis in Schiedam.

In een kamer van de woning is zware brandschade ontstaan. De overige vertrekken liepen roet- en waterschade op.
Aldus het nieuwsbericht. De echtgenoot van de vrouw is inmiddels ook overleden aan de gevolgen van deze brand.

Dit waren de schoonouders van mijn buren. Deze twee bejaarde mensen waren zeer gehecht aan hun poppencollectie, welke ook deels verbrand is. Het andere gedeelte heeft forse rook- en roetschade opgelopen, waardoor ze een uur in de wind stinken. Er werd aan mijn moeder gevraagd of zij deze poppen op een mooie manier kon fotograferen zodat ze nog een herinnering hebben aan deze poppen. Dit heeft mijn moeder gedaan, en ik kon me ook nog even uitleven met deze macabere dingen. Ik heb geprobeerd er een duistere "urban" setting van te maken met een macabere ondertoon. :)

Spui uw gal!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/Poppen/1.jpg
1.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/Poppen/2.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/Poppen/4.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/Poppen/5.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/Poppen/3.jpg
5.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:59
Persoonlijk gezegd, vind ik er niet zo heel veel aan. Ook is de belichting iets te donker als je het mij vraagt. Tevens vind ik dat je meer met de poppen had moeten doen, close-up o.i.d.

Macabre is het wel, maar dat komt meer door het verhaal dan door de foto's.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

vooral erg donker als je het mij vraagt. Je nabewerking maakt het niet helemaal mooi, vaak wat rode poppen. Nee, leuk geprobeerd, maar het is nog wat verder proberen waard. Misschien dat je de originelen wilt posten, dat anderen er nog een poging aan kunnen wagen. Ze vertellen dan vast ook wel wat ze ongeveer gedaan hebben en dan heb je er zelf ook nog wat aan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto vijf heeft wel wat.

De eerste vier vallen tegen. Ik vind de camera standpunten wat aan de saaie kant en de poppen liggen daar maar een beetje te niksen. Als ze echt je onderwerp zijn kan je er vast wel meer mee doen. Als je ze aan de andere kant wilt gebruiken puur als onderdeel van je scene, probeer ze dan minder geforceerd in beeld te brengen. Dat is ook de reden dat ik de 5e foto aardig vind. De pop is daar het onderwerp, maar de omgeving rond de pop doet me denken aan een 'onder een brug in een heel foute omgeving'-situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 15:26
Volgens mij ben je door je datalimiet heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Je foto's doen het niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Indeed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
Datalimiet idd :) Even een betere host zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:40:
Datalimiet idd :) Even een betere host zoeken!
Tip: www.flickr.com, mocht je het nog niet kennen :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 20:08

YellowCube

Wait...what?

't is toch echt de bedoeling dat je hier werk van jezelf laat zien (zelfs al bewerk jij de foto's na).

tot nader order weer even open.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 28-03-2007 15:51 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 20:46
Vind dat de nabewerking het te zwart maakt (hele vlakken zijn zelfs helemaal zwart). Ook zou zo af en toe even croppen het beter maken denk ik.

Nog even een ander vraagje, jij hebt nu gekozen voor "een macabre urban bewerking", is dat ook wat zij willen? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat gezien het verhaal ze er een meer verdrietige ondertoon in zouden willen.

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 28-03-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
- J.W. - schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:06:
Vind dat de nabewerking het te zwart maakt (hele vlakken zijn zelfs helemaal zwart). Ook zou zo af en toe even croppen het beter maken denk ik.

Nog even een ander vraagje, jij hebt nu gekozen voor "een macabre urban bewerking", is dat ook wat zij willen? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat gezien het verhaal ze er een meer verdrietige ondertoon in zouden willen.
Al had je mijn bericht goed gelezen had je de volgende alinea niet mogen missen:
Dit heeft mijn moeder gedaan, en ik kon me ook nog even uitleven met deze macabere dingen. Ik heb geprobeerd er een duistere "urban" setting van te maken met een macabere ondertoon.
Deze foto's zijn dus niet voor m'n buren bestemd, al heeft m'n buurvrouw ze wel gezien en ze vond ze wel mooi, maar niks voor in hun albums ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 20:46
Ow, je zou je topicstart ook kunnen interpreteren als dat je moeder de foto's geschoten heeft en jij de nabewerking zou verzorgen. Maar dat is dus niet zo ;)

[ Voor 45% gewijzigd door - J.W. - op 28-03-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 22:55

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Persoonlijk vind ik ze vrij donker. Maar foto 5 is de beste uit de serie

BTW: Mooie locatie Vaal, komt me bekend voor ;)

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Zijn je pics nou weer plat? Ik heb ze nog steeds niet gezien :(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
De_Koele_Man schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:29:
Persoonlijk vind ik ze vrij donker. Maar foto 5 is de beste uit de serie

BTW: Mooie locatie Vaal, komt me bekend voor ;)
Ik zie idd hier op m'n mac dat ze vrij donker zijn, erg vervelend, m'n goeie monitor maar eens kalibreren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks dat er technisch het een en ander beter kan aan de foto's, vind ik wel dat ze redelijk weer geven wat het gevolg van een brand kan zijn Echter de gevolgenen kunnen veel dramatischer in beeld worden gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 09-10 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Tja brand is een van de meest klote dingen die je kan overkomen, deze foto's geven dat wel redelijk weer ja.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:08:
Tja brand is een van de meest klote dingen die je kan overkomen, deze foto's geven dat wel redelijk weer ja.
mischien voor de meeste is dat ook zo, ook voor mensen die een brand mee hebben gemaakt in lichtere maten.

Ik heb zelf brand 2x van dichtbij meegemaakt waaronder 1x in mijn eigen huis En je kunt rustig van me aan nemen wanneer je spreekt uit ervaring, gebaseerd op de feiten en gevolgen van een brand zowel fiinancieel,geestlelijk en de invloed dit heeft op de indeling van je dagelijkse leven voor de komende periode . Dat ik dan enigzins kan en mag zeggen, dat je wel degelijk een gebeurtenis als dit veel intenser, overtuigender en dramatischer weer kan geven als wat ik hier nu zie in deze case. Ik denk dan dat je door objecten in beeld te brengen waarvan duidelijk is dat ze een grote rol zouden kunnen spelen in het leven van de slachtoffers dit hierdoor dit doel beter bereikt. (Zoals foto's die half verbrand zijn, en andere dingen die niet door geld vervangen kunnen worden.En mischien nog beter, foto's van de betrokkken die de emoties en verdriet die los komen bij een brand in beeld te brengen. Mits dit respectvol gedaan word Mischien zijn jullie het niet met mij eens, natuurlijk is mijn mening hierover relatief en weegt het minder zwaar voor een ander in een soort gelijke situatie..

Een goede foto is voor mij dan ook een foto, die indruk op je maakt, je nooit meer vergeet, en waar het absoluut compleet duidelijk is wat de fotograaf wilde bereiken, met deze foto's bij het publiek. Dat het duidelijk is welke gevoelens hij omhoog wil laten komen bij het publiek Natuurrlijk zijn er andere goede foto's met een ander doel maar het komt op hetzelfde neer

Ook is het mogelijk dat het doel van de foto's anders is als ik het graag zou willen zien, En in dit geval is mijn mening dan dus niet helemaal juist. .Maar ik vermoed dat dit het doel wel was, dat word dan ook niet vermeld in de TS, Dus het lijkt me reuze handig om dus een doel van een case te vermelden in een post, zodat het in het juiste verband beoordeeld word en ik (of andere) mogelijk zeer waarschijnlijk een uitgebreid(veel te lang verhaal typen, over iets wat totaal niet aan de orde is voor het doel van een case

offtopic:
Ik reageer de laatste tijd behoorlijk uitgebreid en onderbouwend op een manier die ik eigenlijk niet helemaal van mezelf gewent bent, Het is uiteraard de bedoeling op GoT om deze dingen dus wel te doen. Maar mischien ga ik nu naar het andere uiterste door teveel te vertellen ondersteunend door allerlei onderbouwde argumenten en ervaringen die vervolgens een overkill aan infrormatie bevatten voor een nette post,, die waarschijnlijk niemand interesant vind, of uberhaput de tijd ervoor wilt nemen om het allemaal maar even te gaan zitten lezenAls dit zo is hoor ik het graag :p en verlaag ik mij gewoon weer tot mijn oude nivo van berichten, die wel netjes aan de policy voldoen, maar het zelfde nivo en woorden bevatten als van de gemiddelde user, want ik heb geen zin om te veranderen in een soorte tweede versie van B.E. Dilal, want die wordt door niemand begrepen of uberhaput serieus genomen, en daar hebben we allebij niks aan. Overigens zijn deze topics wel aan te bevelen om te lezen want ze zijn zeer vermakelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 06-10 16:37
Waar heb je het in vredesnaam over? Er is geen touw aan vast te knopen.

Hoe dan ook, je foto's werken momenteel niet.
Ik heb ze overigens wel gezien, en mijn eerste indruk was ook dat ze nogal donker zijn. Daarnaast vraag ik mij af wat je precies met deze foto's wil uitdragen. Gaat het om de impact die brand op een leven heeft? Dan vind ik dat er niet helemaal uit blijken (ik geloof dat Michael Hill dat ook bedoeld). Of hebben de poppen op zich nog een betekenis? Probeer je het drama bijvoorbeeld uit het perspectief van de poppen te tonen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
De poppen hebben op zich geen enkele betekenis, denk chucky, denk horror, ik vind het gewoon ranzige dingen ;)

Pagina: 1