IDE Controller defect?

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 23:55

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Zoals in een ander topic gemeld heb ik het moederbord vervangen van onze firewallbox omdat ik in de veronderstelling ben dat een van de IDE controllers defect is. De meest linkse IDE controller doet het wel maar dan detecteerd hij alleen maar het apparaat wat op de master aansluiting zit en niet de slave. Andere kabels geprobeerd, geen verandering. Andere IDE controller (de 2e) doet het helemaal niet. Is er een manier om de 1e en de 2e IDE controller weer volledig te laten werken, of is het misschien een softwarematig of heb ik hier iets over het hoofd gezien?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38
Dit heb ik ook gehad met een Asus A7V333.
Om wat voor een moederbord gaat het?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk eens in je bios? Staat alles daar aan? En detecteerd je bios wel alle apparaten?
Controlleer je master slave of cable select settings.
Wat gebeurd er als je de slave device alleen op een kabel aansltuit als master?
Werkt het dan wel?

Als je in de bios al problemen hebt lijkt het me dat je IDE poorten defect zijn.
gelukkig kan je voor weinig geld een PCI IDE kaartje kopen, en kan je weer gebruik maken van al je apparatuur.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Sorry over het merk van het moederbord kan ik niks zeggen, want dat kan ik nergens vinden. Volgens mij staat alles op cable select. Verder Gaat het om een award bios. Daar kan je vervolgens "IDE autodetection" kiezen. Als ik dat doe komt het apparaat op de master aansluiting tevoorschijn, maar ook nog een vreemde 256mb schijf terwijl de HDD die erin zit 1.2 GB is (palladium). Merk moederbord ontdekt: VIA

[ Voor 64% gewijzigd door GiantLeap op 26-03-2007 11:20 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Cable select, alleen maar slechte ervaringen mee gehad. Werk stap voor stap en bekijk wat werkt en wat niet. Zorg dat je schijven als master of slave zijn gejumperd, en hang ze op de goede plek aan de kabel (blauw moederbord, grijs slave, zwart master, in deze volgorde ook aan de kabel hangen).

Verder is VIA hoogstens het merk van de chipset die op het moederbord zit. Nagenoeg altijd staat het merk en typenummer wel op het moederbord. En sowieso, als je het moederbord vervangt/koopt lijkt het me toch wel dat je weet wat je erin stopt?

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
@fauna
Natuurlijk zou ik in dat geval kijken wat ik erin stop. Maar aangezien ik dit van een ICT'er op school heb gehad weet ik dus niet wat voor merk het is. Even vragen is momenteel geen optie aangezien hij ziek is. Vanmiddag als ik thuis ben zal ik even master en slave settings veranderen en kabel checken.

[ Voor 17% gewijzigd door GiantLeap op 26-03-2007 11:45 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap