Toon posts:

[ups] Ervaring apc HS serie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar een ups voor mijn server (+internet bckup)
APC BACK-UPS HS 500VA 230V leek mij een mooie keuze.

De ups zal nagenoeg geen vermogen vragen, vandaar dat 500VA mij ruim voldoende lijkt.
Nadat ik deze foto zag vroeg ik me af hoe de (male) net snoeren aan gesloten worden, mede doordat het lijkt dat ze een hoek van 90grad mogen maken om netjus aan de onderkant uit de kast te komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.apcmedia.com/resource/images/500/Miscellaneous/8E69F195-5056-9170-D324F6E15D0D44C8_pr.jpg
Heeft iemand dit type ups en vroeg me het volgende af:
  • De aansluitingen. (worden er aantal mee geleverd 90grad hoek?)
  • Ervaring onder load ~200VA.
  • De lan-aansluitingen. (kan ik deze ups benaderen via lan?)
  • Na volledige ontlading (na power-down), start hij na inschakelen net weer in?
Kan ik de foto resizen met tags? Geen idee hoe/kan. (vrij grote foto)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 13:25 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Een beetje googlen is toch niet zo moeilijk? De handleiding in het nederlands staat netjes op de apc site.

Dat type is bedoelt om in je meterkast aan de muur te schroeven. En daar je router/NAS/fileserver van spanning te voorzien. Daarom zitten die stekkers zo als ze zitten. Er zit zo te zien een ruime gebogen kap bij voor het gedeelte met de connectoren dus die hoek haal je ook wel met een rechte stekker.

En ja, je kan hem via een webinterface bedienen. Voor wat ik ervan gezien heb zitten er daar veel opties in, maar auto-power-up na een power-loss staat niet expliciet vermeld.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje googlen is niet moeilijk ;) (de foto komt als je zo scherp bent, zelfs van de apc site :) ) dus die handleiding had ik dan ook al wel gevonden. :P

Maar daarom vraag ik ook gebruikers ervaring, zie titel.
Omdat ik dus niet weet of hij na volledige ontlading (na power-down) gewoon weer inschakeld.