[Wordpress]Blanke pagina na publish/save van post

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:54

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het opzetten van een Wordpress weblog voor een lokale band.
Het installeren van wordpress verloopt prima. Het enige probleem is, dat het onmogelijk is om berichten op te slaan en te publiceren. Mijn probleem is op het Wordpress forum bekend en ik ben niet de enige die hier mee zit alleen lijkt er in mijn geval niet echt een oplossing te zijn.

Eerst wat gegevens:
Blog address: http://www.tomtit.nl/wordpress
Wordpress version: 2.1.2
Custom template gebaseerd op die van Kubrick
Phpinfo : http://www.tomtit.nl/phpinfo.php
Geteste browsers:
Firefox 2.0.3
Internet Explorer 7.0
Host: Nedlinux

Ik heb administrator rechten.

Plugins:
Get recent comments
Jpf Register
Lazy Gallery
Smart Update pinger
No ping wait
Spam Karma 2

Wat heb ik geprobeerd:
Diverse oude versies draaien, standard template gebruiken maar ook:

Onder Discussion Options:
Attempt to notify any Weblogs linked to from the article (slows down posting.)
Allow link notifications from other Weblogs (pingbacks and trackbacks.)
beide zijnuitgezet

Standaard bericht “Hello World” instellingen:
Allow Pings turned off
Post status is Published

Profiel instellingen:
Use the visual editor when writing turned off.

Al het ping gebeuren naar diverse sites heb ik ook uitgezet. Dat schijnt vaak een oplossing te zijn (vandaar die plugins) alleen werkt dat ook niet.

Veel van deze opties heb ik uit het Wordpress forum gehaald. Daar heb ik ook een topic geopend http://wordpress.org/support/topic/111420?replies=1 waar nog geen reacties op gekomen zijn. Omdat ik dit probleem zo snel mogelijk wil oplossen plaats ik hem hier.

Wat er gebeurt als ik binnen een post op save druk is het volgende. Het laadbalkje in de browser laad halverwege met een blanke pagina als gevolg. De website laad niet meer en het Wordpress administratie gedeelte laad ook niet meer. De enige mogelijkheid is opnieuw installeren van het CMS door de database leeg te gooien.

Dit probleem heb ik nog niet aan mijn host voorgelegd omdat ik denk dat de kans klein is dat het daar ligt.

Wie weet raad?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Weet je wat wel en niet uitgevoerd wordt? Waarop blijft hij hangen? Welke debug acties heb je al ondernomen? Wij zijn hier een coding forum en niet een wordpress-helpdesk ;)

Aangezien het waarschijnlijk in de code zit plaats ik hem eerst in Programming

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
André schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:19:
Weet je wat wel en niet uitgevoerd wordt? Waarop blijft hij hangen? Welke debug acties heb je al ondernomen? Wij zijn hier een coding forum en niet een wordpress-helpdesk ;)

Aangezien het waarschijnlijk in de code zit plaats ik hem eerst in Programming
Dat dit geen wordpress-helpdesk is weet ik wel ;) Ik probeer alleen op diverse plekken mijn probleem voor te leggen om tot een oplossing te komen en GOT is altijd behulpzam geweest.
Wat betrefd de debug acties. Daar heb ik op het gebied van php niet zo veel verstand van. Ik heb het idee dat er een actie uitgevoerd word in post.php of edit-post.php (bestandsnamen kan ik niet bekijken, zit op mijn werk) die de boel zodanig vertraagd dat het een timeout opleverd. Code die bekijkt hoe lang de queries erover doen levert ook niet veel op. Als ik queries plaats in post.php bv kan ik het resultaat niet bekijken vanwege die time out.

Kan ik dit op een andere manier aanpakken?

Als ik bijvoorbeeld in de history van de browser een aantal pagina's terugblader vind ik mijn bewerkte of nieuwe post ook niet onder manage posts. Er vind dus geen bewerking of toevoeging plaats zo lijkt. Op database niveau heb ik dit echter nog niet bekeken.

Op het wordpress forum word er ook gesproken over pinging, dwz andere sites laten weten dat je nieuwe berichten hebt geplaatst (tenminste ik geloof dat dat ermee bedoeld word), echter dat heb ik uitstaan. Misschien is het een idee om te kijken of er hardcoded een aantal sites ingevoerd zijn? Weet iemand dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 26-03-2007 11:38 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 12:46
Ik heb z'n zelfde probleem gehad met een ander CMS.
Het zat heb bij mij in de instellingen de security module van apache.
Deze liet niet dat het word scrtipt voor kwam in de post gegevens.

Dus controleer een met een simple PHP script of er mogelijk een door security module van apache geblokt wordt.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
TUX2K schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:48:
Ik heb z'n zelfde probleem gehad met een ander CMS.
Het zat heb bij mij in de instellingen de security module van apache.
Deze liet niet dat het word scrtipt voor kwam in de post gegevens.

Dus controleer een met een simple PHP script of er mogelijk een door security module van apache geblokt wordt.
Nou voorheen draaide ik een andere cms (aj-fork) dat werkte allemaal prima. Echter vermoed ik dat mijn host met de boel aan het schuiven geweest en zodoende nu met een andere config draait.

Het gekke is dat ik heel Wordpress prima kan draaien. Pagina's (die vrijwel op dezelfde manier opgezet zijn als posts) werken prima. Er zit dus echt iets in het php/mysql verhaal binnen die bestanden.

Oudere versies van Wordpress heb ik ook geprobeerd wat ook geen oplossing bied. Een optie zou ook nog zijn om de host te mailen en te vragen of er op de server het een en ander aan configuratie gewijzigd is.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat het admin panel niet altijd goed werkte omdat het redirecten gebeurd met meta-redirects, en die had ik uitstaan in de webdeveloper extensie. Maar gezien er helemaal geen db bewerking gebeurd zal dat vast het probleem niet zijn.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
André schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:42:
Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat het admin panel niet altijd goed werkte omdat het redirecten gebeurd met meta-redirects, en die had ik uitstaan in de webdeveloper extensie. Maar gezien er helemaal geen db bewerking gebeurd zal dat vast het probleem niet zijn.
Ik geloof inderdaad ook dat het iets anders is. Ik zal vanavond nog eens wat testen en controleren of er iets in de database word aangepast.
Wat ik ook ga proberen is de standaard post in de database aanpassen en kijken of die juist word opgehaald.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik heb net een test gedaan onder internet explorer 6. Ook dit werkt niet. Posts publiceren zonder plugins (verwijderd van de server) werkt ook niet. Wat ik wel zie is dat de informatie wel in de database word opgeslagen. Het lijkt alsof de pagina een timeout krijgt *ergens* en niet terug gaat naar wordpress zelf.

Ik ben nu echt uit de ideeen, heeft iemand nog een helder idee?

Verwijderd

Weet je bij welke query hij niet terug wilt redirecten?
Dan zit de error volgens mij in een zogenaamde "buffer" opgeslagen die door ob_start wordt gemaakt.

Nu moet je echt gaan debuggen :)
offtopic:
(vind ik altijd het leukste onderdeel)

Probeer eens vlak voor de updatestatement de query te echoen.

Ik gebruik ook vaak het simpele zinnetje
PHP:
1
echo "Ik zit nu hier, bestand ".__FILE__." regel ".__LINE__."<BR />";

om te kijken of dat wel output geeft.
(maar er zijn vast wel betere methoden)

Zo niet, zet even boven die echo ob_end_flush() kijken of dat helpt.

O ja, ik hoop, dat je het nog in een testomgeving hebt. Want dit moet je niet meteen op de website online doen, dan laat je teveel van het "binnenste" van jouw site zien.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 20:34 . Reden: typo's gefixed ]

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan en ga het zo spoedig mogelijk uit proberen. Ik hoop dat na het debuggen blijkt wat er fout gaat. Anders moet ik opzoek naar een ander cms pakket en/of een babbeltje met mijn host maken.

Pagina: 1