Bij bewegen van de muis start PC

Pagina: 1
Acties:
  • 978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik heb een heel raar probleem hier.
Wanneer ik mijn computer wil opstarten, ga ik uiteraard eerst op mijn bureaustoel zitten.
Hierbij stoot ik weleens tegen mijn bureau aan met mijn lange benen en kan het voorkomen dat hierdoor de muis verschuift.
Wanneer dit gebeurt, start mijn computer op..
Ik kan dit niet terugvinden in mijn energiebeheer of iets dergelijks
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik zou dit graag uitgeschakeld hebben

Edit:
Ik maak gebruik van WIndows XP Pro i.c.m. een Logitech iFeel MouseMan

[ Voor 8% gewijzigd door burrug op 26-03-2007 09:06 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

staat je pc niet standaard op standby? Wat is je OS?
Ik weet dat bij Vista onder de standaard afsluitknop standby zit en niet uitschakelen..

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Ik denk dat dit in bios staat ingesteld: Kijk eens bij Chipset (dergelijks).
Startup by PS2 mouse of keyboard.

makkelijk uit te zetten.

specs

• burrug
Nee de computer staat op afsluiten
De computer staat aangemeld op een domein en zo kan het ook weleens voorkomen, dat als de computer uit de schermbeveiligingzou gehaald moeten worden met de muis, de computer dan ook ineens opnieuw opstart.
Je zou dan zeggen dat hij in slaapstand staat of zelfs op winterslaap, maar beide opties staan uitgeschakeld in Energiebeheer..

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-12 22:09
Misschien staat in het bios de optie gesteld: Wake On USB, zet die eens uit en probeer het eens opnieuw.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de bios gekeken ?
En zoek eens (in het algemeen) op WakeOnMouse

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

burrug schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:04:
Wanneer ik mijn computer wil opstarten, ga ik uiteraard eerst op mijn bureaustoel zitten.
Hierbij stoot ik weleens tegen mijn bureau aan met mijn lange benen en kan het voorkomen dat hierdoor de muis verschuift.
Wanneer dit gebeurt, start mijn computer op..
BIOS instellingen, wake up on.....

Verder de rest van de instellingen eens nalopen in het BIOS en Windows.

ARME AOW’er

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't lijkt me eerlijk gezegt niet normaal dat de computer opnieuw opstart als je in de schermbeveiliging de muis beweegt...

• burrug
Ik heb de BIOS-opties eens bekeken en daar stond inderdaad WakeOnMouse ingeschakeld.. :)
bedankt jongens! ik zal even in de gaten houden of het schermbeveiliging probleem hiermee ook is opgelost, er stond in de BIOS verder niets over slaapstand of sluimermodus of iets dergelijks.

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34
Kijk in Configuratiescherm bij Muis, tabblad Hardware, klik op Eigenschappen, en zet op het tabblad Energiebeheer het vinkje uit bij de optie: "Dit apparaat mag de computer uit standby halen".

Je PC staat ongetwijfeld in een of andere standby stand (Hibernate is ook een standby stand), en met deze optie kan je idd de muis gebruiken om de boel weer aan te zetten.

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• burrug
Ahjah ok, tuurlijk, dat is bij elke apparaat zo hihi :) dat ik daar niet aan gedacht heb joh
Ik ga het proberen en monitoren en dan hoor je het resultaat, vreemd genoeg komt dit probleem nl. alleen op maandag voor, wanneer hij het hele weekend aan heeft gestaan en ik dus weer op mijn werk kom (het is niet mijn PC thuis, nee :) )

Pagina: 1