Versatel Router >> Gaming && Downloading

Pagina: 1
Acties:
  • 1.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Goedemorgen,

Wij zitten ondertussen een jaar bij Versatel ongeveer, met name voor het compleet voetbal. Ondanks alle negatieve verhalen over slechte verbindingen / uitval etc... hebben wij er zeer goeie ervaring mee, 100% geen uitval (alleen 1x door administratieve redenen). Hiervoor zat ik bij demon en die had beduiden meer last van uitval, de ping was echter wel lager 12ms-20ms toen t.o.v. 48ms-54ms nu.

Nu het probleem:
De admin interface van de router is zo gelimiteerd dat je er gewoon niks mee kan.
1) Je kan niet uit de IP range van 192.168.1.xxx (dan werk je decoder niet meer, digitale TV).
2) QoS zal er wel op zitten, maar je kan er in ieder geval niet bij (wordt waarschijnlijk voor telefonie/digitale TV).
3) DHCP kan niet worden uitgezet.

Ik ben zelf een high-end gamer en mn broer houdt nogal erg van downloaden en dat vind mijn ping en daarmee mij niet erg leuk (kan echt geen hoge ping gebruiken in belangrijke matches).

Hoe kan ik dit oplossen?
1) Is er een router/modem die ook digitale TV, Interner & digitale TV kan doen waarbij ook QoS is in te stellen.
2) Weet iemand de Versatel login voor de volledige admin functie?
3) Is het handig om er een Linksys WRT achter te zetten om locaal QoS te draaien, of is dit wederom een nadeel i.v.m. met WEER een extra hop?

Info:

http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg

Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.

http://www.versatel.nl/start/img/decoder.jpg

Merk: Samsung
Type: 6010E
Interfaces (In)
AC voor stroom
Ethernet (RJ45) voor aansluiting modem
USB poort voor aansluiten joystick voor spelen van games
Interfaces (Uit)
S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video voor aansluiten van TV
2 * Scart aansluiting voor aansluiten van Video en TV
Composite (RCA) voor aansluiten TV

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Het mooiste zou zijn om deze te kunnen gebruiken, >> http://www.dlink.nl/?go=g...waaFp6DQoHDrqzyFE+ogAAtzm

of iemand ervaring met dit apparaat?
http://www.routershop.nl/...-modem-router-annex-a.htm

Zou het handig zijn deze achter de Versatel modem aan te sluiten? Of zijn er ook Analoge Anex A modems van in omloop?

[ Voor 32% gewijzigd door Fr0zenFlame op 26-03-2007 10:04 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Heb inmiddels de DLINK DGL 4100 binnen en aangesloten. De opties die ik er nu bij heb lijken perfect aan te sluiten bij wat ik nodig heb (gamefuel/gaming).

Het werkt alleen nog niet :)

1) - Onder het “gaming” tabblad kan je een “rule” toevoegen met ip en port(range). Ik heb dit gedaan en vervolgens beneden een FTP sessie aangezet van 300mb & newsleecher aangezet. Vervolgens was mn ping wederom niet te harden 233+. Komt dit doordat de DLINK niet de main router is maar gewoon simpelweg achter mn router is geplaatst voor GameFuel/QoS/Firewall????

2) – Opzich is het geen probleem om een port range te gebruiken, maar een heel hoop cod2 servers wijken sterk af van de default port 28960, bijvoorbeeld 2000 of 1337 en zo zijn er nog vele andere. Filtert / boost dit apparaat puur op ip:port of kijkt het ook nog naar verkeer & herkent het CoD2 verkeer? Want dit wordt dan een behoorlijk port range op deze manier…..

3) - Naast het tabblad “gaming” heb je ook nog het tabblad “gamefuel”. Het verschil is dat je hier zowel een source als destination ip/port range kan geven, en dat er een hele “rule” is gespecificeerd. Is dit alleen voor standaard servers (private)? Want anders weet je het destination IP/port nooit.