Toon posts:

Mailform in flash

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig mijn eerste website in flash te bouwen. Tot nu toe gaat het aardig, alleen loop ik al een tijdje vast op 1 ding; een mailform. De website is een template die ik flink aan het aanpassen ben, om zo wat meer te leren over de functies.

Hieronder heb ik het actionscript van het mailform geplaatst, hopelijk zien jullie waar ik moet invoeren naar welk e-mail adres de info moet worden gestuurd. Misschien moet k het ook wel ergens anders invoeren, maar helaas kom ik er niet uit.... Alvast bedankt voor jullie hulp!

Dit is het actionscript achter de pagina 'form':

//t1.onSetFocus=function(){if(t1_2=="your name") {t1_2=""} }
t2.onSetFocus = function() {
if (field_1 == "your company:") {
field_1 = "";
}
};

t2.onKillFocus = function() {
if (field_1 == "") {
field_1 = "your company:";
}
};

t4.onSetFocus = function() {
if (your_email == "e-mail:") {
your_email = "";
}
};
t4.onKillFocus = function() {
if (your_email == "") {
your_email = "e-mail:";
}
};
t1.onSetFocus = function() {
if (your_name == "your name:") {
your_name = "";
}
};
t1.onKillFocus = function() {
if (your_name == "") {
your_name = "your name:";
}
};
t3.onSetFocus = function() {
if (field_2 == "telephone:") {
field_2 = "";
}
};
t3.onKillFocus = function() {
if (field_2 == "") {
field_2 = "telephone:";
}
};
t5.onSetFocus = function() {
if (message == "message:") {
message = "";
}
};
t5.onKillFocus = function() {
if (message == "") {
message = "message:";
}
};

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Volgens mij in your_name = "";
Maar dat scriptie ziet er nogal bagger uit volgens mij (gevoel zegt dat). Staat dat overigs niet waar je dat scriptje weg hebt, waar je dat email adres moet invoeren?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:19:
Volgens mij in your_name = "";
Maar dat scriptie ziet er nogal bagger uit volgens mij (gevoel zegt dat). Staat dat overigs niet waar je dat scriptje weg hebt, waar je dat email adres moet invoeren?
Het is geen los script, het is een compleet (gekochte) template. Zit weinig- to geen documentatie bij helaas...

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:27:
[...]

Het is geen los script, het is een compleet (gekochte) template. Zit weinig- to geen documentatie bij helaas...
Ow, das niet zo fraai. Het is niet zo bagger script (voor zo ver ik verstand heb van actionscript), ik had gewoon effe verkeerd gekeken.
Maar wat gebeurt er nou, als je op al die punten waar "your name" en "e-mail:" de dingen invuld, zoals ze zeggen?
Overigs is dit niet het mailform zo te zien, dit is gewoon volgens mij het stukje code voor het ontwerp. Als het goed is moet er nog een php bestand ofzo bij zitten, waarin de email afhandeling wordt gedaan. Zie dit. Maar dat weet ik dus niet zeker, met mijn kennis van flash.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:40:
[...]

[small]Overigs is dit niet het mailform zo te zien, dit is gewoon volgens mij het stukje code voor het ontwerp.
Dat idee had ik ook al een beetje... Alleen kan ik nergens een php pagina in de template vinden, de hele website bestaat uit 1 bestand die ik in flash 8 kan bewerken, dus ook alle foto's e.d. In de library vind ik netgens iets terug van een script...

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Wat dit script doet is kijken of er iets anders dan de standaardwaardes is ingevuld. Klik je (onSetFocus) bijvoorbeeld op tekstveld t2 dan wordt gecheckt of het de string "your company:" heeft. Als dat zo is maakt ie het veld leeg. Gaat de focus van dat veld af (onKillFocus) dan kijkt het script of het nog leeg is en als dat het geval is wordt weer de string "your company:" ingevuld. Zodra je dus zelf iets invult zal de string "your company:" niet meer verschijnen. Op zich een correcte manier voor een formulier.

Verder gebeurt er echter niets in dit script, zoals ibmos2warp al zei, er moet op zijn minst een actie komen om de informatie ergens naartoe te sturen zoals klikken op een "send" of "verstuur" button. Doorgaans wordt zoiets met een getURL naar een serverside scriptje gestuurd.

Staat er niet ergens een button in het formulier die zo'n dergelijke actie heeft?

Daarnaast zou je ook nog kunnen valideren of iemand alle info die jij nodig hebt heeft ingevuld, of checken of het e-mailadres wel een geldige opbouw heeft.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Ik hoop dat je er met de bestaande aanwijzingen uit komt, nu gaat hij dicht. Het is in feite een scriptrequest zonder je dat aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt en dat willen we niet hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.