Backups / Opschoonacties hoe voorkom jij fouten

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nav Je grootste weggooiblunder ben ik eens benieuwd wat de mensen die thuis zelf wat zitten te programmeren doen om foutjes in opschoonacties te voorkomen.

Enkele voorbeelden :
Backups maken op mijn eigen workstation vind ik alleen maar irritant, vaak genoeg start ik mijn pc op omdat ik alleen maar een spelletje wil spelen, dan wil ik niet eerst wachten tot een backup gaat lopen. Daarom nu gewoon alle data-files op de server en die draait 1x in de 2 uur een incremental backup naar een usb-hdd
Iets verwijderen gaat bij mij tegenwoordig alleen maar via een apart mapje. Dus als ik iets weg wil hebben verplaats ik het hele zwikkie eerst naar een apart mapje en dan eens per week met een scriptje het mapje leeghalen ( iets te vaak meegemaakt dat ik even iets ging opschonen met shift-del en naderhand bleek dat er nog een project ook in die map stond ... )

Ik ben dus niet op zoek naar zakelijke oplossingen ( tapes etc ) maar gewoon hoe stelt een tweaker zijn belangrijke files veilig ( belangrijke files is een relatief begrip, maar als ik mijn 700Gb filmcollectie kwijtraak zou het balen zijn, maar backup hiervoor regelen is te kostbaar dus onbelangrijke files )

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Misschien ben ik maf maar heb alles dubbel staan (2 losse harde schijven dus).
Ik weet het, is duur, maar is niet anders.
Moet er niet aan denken dat een disk met al die mooie spullen (downloads etc) kapot gaat of ik per ongeluk iets delete of zo.
Elk op een eigen disk dus. Ik koop dus ook meteen 2, kwa groote identieke harde schijven.
Gewoon naar budget kijken en wat je echt wil bewaren. Zo heb ik dus bijna niks op dvd staan of zo.

[ Voor 30% gewijzigd door Bollebout op 26-03-2007 00:20 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb zelf thuis hier nog eigenlijk niks voor. Ben nu bezig met een thuis servertje (inmiddels al een jaar ofzo). Maar heb nu eindelijk er eens wat software op staan. Mijn PC is sinds een week gaar aan het doen. Voeding was kapoet. En heb al een bijna crashende hdd achter de rug (paar maanden terug). Wil het nu toch wel wat beter voor elkaar hebben. Misschien alles op DVD branden zo nu en dan ofzo. Maar is wel veel werk, omdat ik best veel data heb die ik niet kwijt wil.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Simpel. Checklist maken en je er aan houden en met elke opschoonactie checklist bijwerken.

Verder helpt het ook om eerst op te schonen en dan te wachten voor je definitief dingen weggooit. Of backuppen en herinstallatie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat is het vandaag, nationale 'we dumpen alles in Programming neer'-dag ofzo :?
Dit hoort dus gewoon in Client Software Algemeen thuis..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt