Goede samenstelling?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen maar ik weet niet of dit samen kan:

ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI (moederbord)
Aeneon 1024MB DDR2 PC6400 800MHz CL5 (RAM geheugen)
Intel Pentium D 945 Dual Core S775, 3.4 GHz, 800 MHz, 2x2MB, Boxed (Processor)
Hitachi Deskstar 7K160, 160GB 7200rpm, SATA II, 8MB (Geheugen)

Hier moet een GeForce 8800 GTS 320mb op kunnen draaien het liefst zonder bottleneck.
Alsjeblieft dit topic niet sluiten want ik heb er niet zo erg veel verstand van!
Thanks

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Waarschijnlijk een Geforce 8800 GTS 320MB, maargoed daarniet van.

Waarom pak je een SLI moederbord? Pak een Gigabyte DS3 moederbord voor rond de 100 euro. Goed bordje en goede prijs!

Waarom PC6400 geheugen? Als je niet gaat overklokken, heb je maar PC5300 nodig.

Waarom de Pentium D ? Je kunt veel beter een Core 2 Duo nemen, de E4300 of de E6300 en deze dan overklokken (dan heb je wel weer PC6400 nodig).

Waarom een 160GB HDD ? Je hebt al een Seagate Barracuda 7200.10 320MB voor ongeveer 80 euro, dat is iets duurder maar wel beter denk ik zo..

Verder wat is je budget?
Wat wil je met je computer gaan doen?
Als je er geen verstand van hebt, of niet veel, moet je er onderzoek naar doen.. Dit kan iedereen door veel benchmarks en artikelen te lezen.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja het kan alemaal samen, alleen zou ik het absoluut niet doen. De Pentium D is een verouderde processor, je kan beter naar een Core 2 Duo kijken. Deze past overigens op hetzelfde moederbord.

Een bottleneck heb je altijd, dit is namelijk gewoon het langzaamste onderdeel van de PC. Wat je bedoeld is dat je niet wil dat de videokaart beperkt wordt in prestaties door andere componenten, oftewel: Je wil dat de videokaart de bottleneck wordt. Bij bovenstaand systeem zal dit niet het geval zijn, de Pentium D is relatief langzaam en voor € 150 vindt ik hem ook nog eens veel te duur.

Verder is 1GB RAM wat magertjes en pc6400 heb je nergens voor nodig met een pentium D.

Misschien moet je ook de FAQ eens doorlezen want ik denk niet dat je topic lang open blijft....

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed)
Deze als processor dan?
De zwakke schakel hier is dus de processor?
Het moederbord lijkt mij zeer goed en het geheugen kan ik altijd nog met nog eentje upgraden.
Mijn budget is ongeveer 450 euro

[ Voor 6% gewijzigd door FlorianF op 25-03-2007 22:45 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:54

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan de eisen van bovengenoemde sticky en gaat derhalve op slot.

Lees even wat benchmarks en reviews :). Sites zoals Tom's Hardware, X-Bit Labs en Anandtech kunnen alles vertellen over de snelheid en de kwaliteit van de producten. Neem dus gewoon de tijd om het door te lezen, na verloop van tijd zullen er wat lampjes gaan branden en wordt alles duidelijker. Tevens is het interpreteren van benchmarks niet zo moeilijk als je even de moeite neemt om het goed te lezen :).

Nadien kun je uiteraard op zowel GoT als de Tweakers.net Productsurvey zoeken naar ervaringen van mensen zodat je 100% zeker weet dat je goed zit.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.